آموزش صنعتیاخبار

سفارش و قیمت کانکس های مسکونی آریا بارون توس

کانکس | تولید و فروش انواع کانکس آریا بارون – قیمت کانکس مسکونی – بهترین کانکس سازی ایران در 10 سال گذشته – 05136228800

کانکس مسکونی یک سازه پیش ساخته برای سکونت موقت است که به طور کلی با دو هدف ساخته می‌شود:

  • کانکس مسکونی کوچک و با امکانات محدود با هدف نگهبانی یا سرایداری

  • کانکس مسکونی ویلایی لوکس با ابعاد بزرگ‌تر و تجهیزات بیشتر

کانکس مسکونی از نظر متریال ساخت می‌تواند به چند نوع کانکس‌های چوبی، بتنی و فلزی تقسیم بندی شود. در این میان کانکس‌های فلزی، جزو رایج‌ترین کانکس‌های مسکونی به شمار می‌روند. چنانچه نیاز باشد که این کانکس‌های مسکونی نسبت به صوت، گرما و سرما عایق شوند، برای ساخت آن‌ها از ساندویچ پانل‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند. انواع کانکس مسکونی از نظر ابعاد و امکانات را نیز می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کانکس‌های کوچک که برای اسکان در مواقع بحران مانند زلزله ساخته می‌شوند: این کانکس‌ها معمولا یک اتاق ساده هستند که به دلیل کاهش هزینه برای ساخت در تعداد بالا و همچنین افزایش سرعت ساخت، از طراحی جزئیات و امکانات زیاد در آن‌ها خودداری می‌شود.

  • کانکس‌های نگهبانی یا سرایداری: این کانکس‌های مسکونی در مقایسه با کانکس‌های فوق امکانات بیشتری دارند.

  • کانکس‌های مسکونی ویلایی: کانکس مسکونی ویلایی نسبت به دو نوع کانکس فوق در اندازه بزرگتری ساخته می‌شود و از امکانات بیشتری نیز برخوردار است.

تولید و فروش انواع کانکس ها

کانکس نگهبانی / کانکس حراست

از دیگر کانکس‌های مسکونی مورد استفاده در مجموعه‌های مختلف کانکس حراست یا همان کانس نگهبانی است.

کانکس ویلایی

یکی از انواع کانکس مسکونی کانکس ویلایی است که امروزه خریداران بسیار زیادی دارد.

کانکس‌های مسکونی شرایط ویژه

به عنوان یکی دیگر از انواع کانکس‌های مسکونی، کانکس‌های مسکونی مورد استفاده در شرایط ویژه را می‌توان در نظر گرفت.

کانکس مسکونی چیست؟

کانکس‌های مسکونی سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که با هدف اسکان موقت ساخته شده و در مکان‌های مختلفی قرار می‌گیرند. کانکس مسکونی می‌تواند فلزی، بتنی یا چوبی باشد. به هنگام وقوع حوادث طبیعی چون زمین لرزه، سیل و… می‌توان از این کانکس‌های پیش ساخته که فرایند ساخت آن‌ها زمان زیادی نمی‌برد، برای اسکان موقت افراد استفاده کرد. رایج‌ترین نوع کانکس مسکونی که بیشتر به چشم می‌خورد و ممکن است آن‌ها را بیشتر دیده باشید، کانکس‌های مسکونی فلزی هستند.

قطعات این کانکس‌ها همگی در کارگاه ساخته شده و به یک دیگر متصل می‌شوند سپس به محل پروژه و مکانی که قرار است کانکس مسکونی در آنجا مستقر شود منتقل می‌شوند. در چندین سال اخیر تولید کانکس پیش ساخته مسکونی توسعه زیادی داشته است چراکه این کانکس‌ها مزایای زیادی از جمله وزن سبک و سرعت بالا در ساخت دارند.

انواع کانکس مسکونی

کانکس‌های مسکونی را با توجه به متریال ساخت به سه دسته فلزی، بتنی یا چوبی تقسیم بندی می‌کنند. همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم، رایج‌ترین نوع این کانکس‌ها که بیشتر مورد استقبال افراد واقع می‌شوند، کانکس‌های فلزی هستند. اما کانکس‌های مسکونی را از نقطه نظر ابعاد، کاربرد و امکاناتی که دارند نیز می‌توان تقسیم بندی کرد. در ادامه به بررسی انواع کانکس مسکونی خواهیم پرداخت.

کانکس‌های نگهبانی یا سرایداری

یکی دیگر از انواع کانکس‌های مسکونی، کانکس‌هایی هستند که با هدف سرایداری یا نگهبانی ساخته می‌شوند. این کانکس‌ها از نظر امکانات در سطح پایین‌تری نسبت به کانکس‌های ویلایی قرار می‌گیرند. کانکس نگهبانی با هدف نگهبانی و مراقبت از یک محیط ساخته می‌شوند. این کانکس‌ها می‌توانند ساده یا لوکس باشند. کانکس نگهبانی ساده برای کارگاه‌های عمرانی، کارخانجات و هر جایی که نمای ظاهری کانکس از اهمیت زیادی برخوردار نباشد ساخته می‌شوند. اما اگر قرار باشد کانکس‌های نگهبانی در محیط‌هایی چون شرکت‌های بزرگ، سازمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و… قرار بگیرند باید از نمای زیباتری برخوردار باشند.

کانکس‌های مسکونی برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده

هدف اصلی از تولید کانکس‌های پیش ساخته مسکونی، اسکان موقت است. رایج‌ترین نوع این کانکس‌ها، کانکس‌های فلزی هستند که سرعت بالایی در ساخت دارند و در مواقع بحران برای اسکان موقت افراد آسیب دیده ساخته می‌شوند. مهم‌ترین موضوعی که برای ساخت این کانکس‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، ساخت آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. مجهز کردن این کانکس‌ها هزینه و از آن مهم‌تر زمان زیادی می‌طلبد به همین خاطر ساخت یک کانکس مسکونی شیک برای مواقع بحران چندان منطقی نیست. از همین‌رو این نوع کانکس مسکونی اغلب سالن‌هایی ساده با در و پنجره هستند.

کانکس مسکونی ویلایی

یکی دیگر از انواع کانکس‌های مسکونی، کانکس‌های ویلایی هستند که از نظر امکانات و تجهیزات، در سطح بالاتری نسبت به دو کانکس فوق قرار می‌گیرند. کانکس‌های ویلایی، بهترین نوع کانکس مسکونی هستند و از نظر امکانات چیزی از یک واحد مسکونی کامل کم ندارند. ابعاد و اندازه کانکس‌های مسکونی نسبت به دیگر انواع آن بزرگ‌تر است چراکه این کانکس‌ها امکانات بیشتری را در خود جای می‌دهند. امکاناتی که یک کانکس مسکونی ویلایی دارد عبارت است از: اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، مجهز کردن به سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم برق کشی و سیستم دفع فاضلاب. امکانات فوق جزو امکانات رایج کانکس‌های ویلایی به شمار می‌رود. هرچه ابعاد و اندازه کانکس بزرگ‌تر باشد و برای ساخت آن هزینه بیشتری شده باشد، این تجهیزات می‌توانند بیشتر و لوکس‌تر باشند.

موارد استفاده از کانکس ویلایی

کانکس‌های مسکونی ویلایی در هر جایی قابل استفاده هستند. با توجه به مقرون به صرفه بودن این کانکس‌های پیش ساخته، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در باغ‌ و زمین‌های شخصی خود یک کانکس ویلایی قرار دهند و از آن برای اسکان موقت استفاده کنند. یکی دیگر از رایج‌ترین استفاده‌هایی که از این کانکس‌های ویلایی مجهز می‌شود، استفاده از آن‌ها به عنوان خانه‌های سازمانی است.

بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی زمانی که کارمندان خود را برای انجام ماموریت‌های کاری به شهرهای دیگر منتقل می‌کنند، باید یک واحد مسکونی برای اسکان موقت در اختیارشان قرار دهند. ساخت ده‌ها واحد مسکونی هم زمان و هم هزینه زیادی به دنبال دارد. بهترین گزینه برای این شرایط، استفاده از کانکس‌های ویلایی است. کانکس‌های مسکونی ویلایی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به دیگر انواع کانکس‌های مسکونی دارند.

امکانات داخل کانکس‌ مسکونی

بد نیست بدانید که کانکس‌های ویلایی که کمی پیش به بررسی آن پرداختیم خود از نظر امکانات و تجهیزاتی که دارند دارای انواع زیادی هستند. فارغ از کانکس‌های مسکونی لوکس که ممکن است تجهیزات بیشتری داشته باشند، رایج‌ترین امکاناتی که هر کانکس مسکونی باید داشته باشد عبارت است از:

  • سرویس بهداشتی و حمام

انواع کانکس‌های مسکونی مانند کانکس‌های ویلایی یا باغی باید دارای سرویس بهداشتی باشند. در کانکس‌هایی که ابعاد به درخواست مشتری کوچک است، معمولا حمام و سرویس بهداشتی به صورت مشترک ساخته می‌شوند. اما در کانکس‌های ویلایی بزرگ حمام و سرویس بهداشتی را به صورت جدا از یک دیگر می‌سازند.

  • اتاق خواب

یکی دیگر از امکانات رایج کانکس‌های مسکونی، اتاق خواب است. تعداد اتاق خواب در کانکس‌های ویلایی از یک تا هر چند تا که مورد نیاز باشد قابل اجرا است. لازم به ذکر است که در کانکس‌های نگهبانی یا کانکس‌هایی که برای مواقع بحران ساخته می‌شوند معمولا اتاق خواب طراحی نمی‌شود.

  • تعبیه سیستم سرمایشی و گرمایشی داخل کانکس

  • لوله کشی برای دسترسی به آب سرد و گرم

  • طراحی آشپزخانه با امکانات کامل مانند کابینت، سینک ظرفشویی و…

  • تعبیه سیستم تهویه مطبوع

مزایای استفاده از کانکس‌های مسکونی

انواع کانکس مسکونی دارای مزایای زیادی هستند. اما در این میان سه مزیت سرعت بالا در اجرا، قابلیت حمل و نقل آسان و جابه‌جایی و هزینه پایین ساخت جزو مهم‌ترین مزیت کانکس‌های پیش ساخته به شمار می‌رود. ساخت و ساز و اجرای عملیات ساختمانی به شکل سنتی به زمان، نیروی انسانی و هزینه بالایی نیاز دارد. همچنین برای ساخت و ساز و نگهداری مصالح ساختمانی نیز باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. اما با کمک کانکس پیش ساخته مسکونی، روند تولید و ساخت یک واحد مسکونی سرعت بیشتری می‌گیرد.

اسکان کارگران، دستمزد آن‌ها، خرید مصالح ساختمانی مانند آهن آلات، سیمان، گچ، سنگ، نگهداری از این مصالح و… تماما جزو هزینه‌های جانبی به شمار می‌روند که هزینه ساخت و ساز را افزایش می‌دهند. کانکس‌های مسکونی پیش ساخته از این جهت بسیار مقرون به صرفه هستند و در زمان کمی فرایند طراحی و ساخت آن‌ها به پایان می‌رسد. سومین مزیت استفاده از کانکس مسکونی، قابلیت حمل و نقل آسان آن‌ها است. کانکس‌های مسکونی کوچک به صورت آماده به محل پروژه منتقل می‌شوند اما قطعات کانکس‌های بزرگ‌تر ویلایی را ممکن است در محل پروژه به یک دیگر متصل کنند.

قیمت کانکس مسکونی چقدر است؟

قیمت و هزینه نهایی یک کانکس مسکونی بر اساس متر مربع تعیین می‌شود. قیمت هر متر مربع از این کانکس به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع سازه از نظر فلزی، بتنی یا چوبی بودن کانکس

  • متریالی که برای ساخت مورد استفاده قرار گرفته است.

  • جنس ورقه‌های فلزی و لایه عایق ساندویچ پانل‌ها

  • امکانات و تجهیزات داخل کانکس مسکونی

آیا برای نصب کانکس مسکونی به مجوز ساخت و ساز نیاز است؟

خیر؛ برای نصب و راه‌اندازی کانکس‌های مسکونی نیاز به اخذ مجوز ساخت و ساز نخواهید داشت.

آیا نصب کانکس مسکونی در پشت بام یا حیاط یک واحد مسکونی ممکن است؟

نصب کانکس در فضاهای مشاع ساختمان ممنوع است.

در صورت فروش کانکس مسکونی دست دوم، چند درصد قیمت اولیه آن کاهش می‌یابد؟

با فروش کانکس دست دوم خود، حدود ۶۰% هزینه‌ای که برای خرید این کانکس کرده‌اید را بدست خواهید آورد.

سیستم فاضلاب کانکس‌های مسکونی به چه صورت است؟

طراحی سیستم دفع فاضلاب این کانکس‌ها به دو روش سپتیک و چاه جذبی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا