آموزش صنعتیگوناگون

چه غذاهایی با سرخ کن درست میشه؟

انواع غذاهایی که با دستگاه سرخ کن میتوان درست کرد؟

چه غذاهایی با سرخ کن درست خواهدشد؟ درست کردن غذا با سرخ کن بدون روغن به شما این امکان را می‌دهد که چندین غذای مختلف را با بالاترین کیفیت سرخ کنید. این دستگاه مانند فر معمولی عمل می‌کند با این تفاوت که حرارت بسیار کمی از خود ساطع کرده و 3 برابر سریعتر است. اگر هنوز نمی دانید برای درست کردن غذا با سرخ کن باید چه کار کنید، در این مقاله به سوال شما پاسخ می‌دهیم.

در مورد سرخ کن‌های بدون روغن چه چیزی باید بدانید؟

درست کردن غذا با سرخ کن بدون روغن یا هواپز بسیار ساده است و این دستگاه‌ها از محبوب‌ترین لوازم خانگی برای سرخ کردن سالم مواد غذایی در آشپزخانه هستند. همچنین می‌توانند جایگزین اجاق برقی برای پخت و پز یا کباب کردن شوند. در یک سطح ساده، می‌توان یک  کیلوگرم یا بیشتر سیب زمینی سرخ کرده را فقط با یک قاشق غذاخوری روغن درست کرد. علاوه بر این، Airfryer یک قطعه بسیار کامل از تجهیزات است که بسته به برند خود، چندین ویژگی و قابلیت را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال:

_فیلیپس دارای فناوری Airfryer برای طبخ غذاها با یا با روغن کم در مدت زمان کوتاه است.

_به لطف پدال‌های چرخان، قادر به سرخ کردن سالم و اطمینان از توزیع یکنواخت گرما است.

_ سرخ کن‌های بدون روغن با دو محفظه برای پخت 2 غذای مختلف به طور همزمان قابل استفاده خواهدبود.

_این سرخ کن‌ها فقط سیب زمینی سرخ کرده درست نمی کنند و برای پخت چندین غذای بدون روغن استفاده می‌شوند. از این رو عملکرد آنها اصطلاحا چندکاره خواهدبود.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می‌کند؟

طرز کار درست کردن غذا با سرخ کن تقریباً مشابه فر برقی است. در سطح آن، هوا توسط فن‌ها، از طریق مقاومت‌های مادون قرمز که مسئول گرمایش آن هستند، به داخل دستگاه هدایت می‌شود. بنابراین غذا بر اساس اصل تبدیل در دمای بسیار بالا پخته می‌شود. با این حال، مهم است که آنها را هر 5 دقیقه یکبار بچرخانید تا از پخت یکنواخت اطمینان حاصل کنید. پیشنهاد میکنیم طرز استفاده از دستگاه سرخ کن رو بخوانید.

چه غذاهایی با سرخ کن درست میشه؟

پخت انواع غذا با سرخ کن بسیار راحت است و چندین مدل غذا را می‌توان در آن بدون روغن طبخ کرد. در واقع می‌توان بسته به برند و مدل دستگاه شما از پیش غذا تا دسر را تهیه کرده و با خیالی راحت نوش جان کنید.

1.سیب زمینی سرخ شده بدون روغن

سرخ کن‌های هواپز عمدتاً برای تهیه سیب زمینی سرخ شده ترد که تمام طعم خود را حفظ می‌کنند شناخته شده‌اند. آنها بدون چربی هستند و به اندازه دلخواه شما طلایی خواهندبود. توجه داشته باشید که برخلاف سیب زمینی‌های سرخ شده طبیعی، باید قبل از اینکه سیب زمینی را مستقیماً به دستگاه اضافه کنید، از خشک بودن آن‌ها مطمئن شوید.

2. کباب

درست کردن غذا با سرخ کن بدون روغن بهترین انتخاب برای دوستداران باربیکیو است؛ زیرا مجهز به گریل برای پخت انواع گوشت و ماهی بوده و علاوه بر این، معمولاً یک قابلیت ویژه برای تنظیم خودکار تایمر و دمای پخت ارائه می‌شود.

از نظر طرز کار، فقط باید مرغ خود را مزه دار کنید، سپس آن را با 1-2 قاشق غذاخوری روغن خیس کرده و آن را از طریق کاسه داخل سرخ کن و روی رنده بریزید. این کار در واقع از خشک شدن گوشت شما در حین پخت جلوگیری می‌کند.

3. دسر

می توان انواع کیک را در سرخ کن درست کرد و نتایج رضایت بخش تر از فر هستند؛ زیرا کمتر خشک می‌شوند و به خوبی پخته خواهندشد. از جمله موارد دیگر، می‌توانید سرخ کردن سمبوسه، درست کردن پیتزا و به‌ویژه چیپس را امتحان کنید.

4. سبزیجات را بپزید

سرخ کن‌های هواپز برای غذای تازه و پیش غذا ایده‌آل هستند. صادقانه بگویم، شما می‌توانید حتی انواع سبزیجات را در آن بپزید. چه بادمجان، کدو سبز، پیاز یا سیب زمینی، از همه دستور العمل‌ها استقبال می‌شود.

انواع غذاهایی که با دستگاه سرخ کن میتوان درست کرد؟

5. تخم مرغ

سرخ‌کن‌های بدون روغن زمانی خاص‌تر می‌شوند که بدانید چگونه از آنها برای تهیه تخم‌مرغ استفاده کنید. دستور پخت بسیار ساده است، زیرا نیازی به قابلمه یا آب ندارد و فقط باید آنها را در ماهیتابه بریزید و بگذارید چند دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزند.

درست کردن غذا با سرخ کن بدون روغن مانند اجاق‌های معمولی و حتی بهتر عمل می‌کنند. آنها از جمله برای سرخ کردن، پختن، کباب کردن یا برشته کردن بسیاری از غذاها از جمله: سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات، سمبوسه، اسپرینگ رول، پیتزا، مرغ و غیره استفاده می‌شوند.

برای سایر ایده‌های دستور پخت در سرخ کن خود، می‌توانید به اسناد ارائه شده توسط سازنده مراجعه کنید. بهتر است برنامه موبایل NutriU را به صورت رایگان از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید که بیش از 300 دستور غذا را به شما ارائه می‌دهد و به شما نشان خواهدداد که چگونه پارامترهای پخت و پز را پیکربندی کنید.

سخن پایانی راهنمای خرید انواع سرخ کن برند فیلیپس

به طور خلاصه، در مواجهه با انبوهی از سرخ کن بدون روغن در بازار، باید مطمئن شوید که یک مدل نسبتاً همه کاره و مجهز مانند سرخ کن‌های فیلیپس را خریداری می‌کنید. برای این کار همچنین پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید 12 مدل از بهترین سرخ کن فیلیپس ما را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب سرخ کن را برای لذت بردن از یک وعده غذایی سالم انجام می‌دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا