آموزش صنعتیاخبار

استابلایزر سروو موتوری با ولتاژ ثابت 220 ولت؛ چرا به ولتاژ ثابت نیاز داریم؟

به دلیل گسترده بودن نوسان برق در شهرهای ایران، استفاده از استابلایزر ولتاژ مخصوصا مدل‌های ولتاژ ثابت 220 ولت در بین مردم بسیار رایج است. نوسان بیش از حد برق سازوکار لوازم الکترونیکی را مختل کرده و در درازمدت سبب کاهش عمر مفیدشان می‌شود. از طرفی خیلی از لوازم برقی نسبت به تغییر ولتاژ حساس هستند و اگر ولتاژ ثابت و دقیق دریافت نکنند نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. از این رو نصب استابلایزر سروو موتوری که امکان فراهم کردن ولتاژ خروجی ثابت را دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین ایمنی تاسیسات و تجهیزات برقی و البته وسایل برقی خانگی‌ است.

حل مشکل نوسان برق با استابلایزرهای تقویت ولتاژ

با وجود نوسان برق شدیدی که در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد، خیلی از لوازم الکترونیکی و برقی دچار مشکل تامین برق می‌شوند و آسیب می‌بینند. در مورد اماکن مسکونی نیز مانند کارخانجات باید ترانس تقویتی را انتخاب کنید که دقیقا با نیازهای شما و دستگاه‌هایتان همخوانی داشته باشد. فاکتورهایی که در انتخاب یک استاب لایزر مناسب دخیل هستند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • میزان توان کلی تجهیزات
  • نوع دستگاه‌های برقی
  • میزان حساسیت دستگاه‌ها به نوسان ولتاژ
  • نوع برق مصرفی لوازم الکترونیکی
  • بازه نوسان برق منطقه

در مورد نوع دستگاه‌ها و میزان حساسیت‌شان باید به این نکته توجه داشته باشید که خیلی از لوازم برقی به نوسان ولتاژ حساسند و حتی کوچکترین تغییر در ولتاژ ورودی می‌تواند سبب ایجاد مشکل در آ‌ن‌ها شود. در این موارد باید به سراغ استاب‌لایزر سرووموتوری بروید تا ولتاژی دقیق و بدون تغییر را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد. شاید بد نباشد قبل از تصمیم‌گیری اطلاعات بیشتری در مورد این‌که استابلایزر سرووموتوری چیست و دلایل استفاده از آن به‌دست بیاورید.

آن چیزی که استابلایزر سروو موتوری را از انواع دیگر متمایز می‌کند، امکان فراهم کردن ولتاژ ثابت با موج سینوسی است! یعتی این نوع ترانس برای حساس‌ترین وسایل برقی هم مناسب است. پس با وجود استاب لایزر سروو موتوری لوازم برقی حساس به نوسان را با خیال راحت به برق بزنید و همیشه ولتاژ ثابت دریافت کنید. اما دقیقا چه زمان‌هایی به ولتاژ ثابت نیاز داریم؟

استابلایزر سروو موتوری با ولتاژ ثابت 220 ولت؛ چرا به ولتاژ ثابت نیاز داریم؟

ولتاژ ثابت 220 ولت با استابلایزر سروو موتوری

استابلایزر سرووموتوری یکی از رایج‌ترین انواع ترانس‌های تثبیت کننده ولتاژ است که نوسان‌های ولتاژ ورودی را تشخیص داده و یک خروجی ایمن در اختیار ما می‌گذارد. این دستگاه‌ها با سنسورهای مخصوصی که دارند به ناپایداری برق واکنش نشان می‌دهند و با هماهنگی مکانیزم سروو، ولتاژ خروجی را اصلاح می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استبلایزرهای سروو موتوری دقت و پایداری بالای آن‌هاست. همین مسئله نیز سبب شده تا این دستگاه‌ها به صورت گسترده در تجهیزات الکتریکی حساس به نوسان مانند لوازم پزشکی و سیستم‌های مخابراتی به کار روند. تثبیت‌کننده‌های رله‌ای برق ورودی را در یک بازه بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ ولت نگه می‌دارند و ولتاژ ثابت و دقیق به ما نمی‌دهند. این در حالیست که همین ۱۰ ولت اختلاف ولتاژ می‌تواند برای بعضی از تاسیسات برقی خطرناک باشد. بنابراین در حالی که اکثر ترانس‌های برق ولتاژ ورودی را در یک بازه استاندارد قرار می‌دهند، استابلایزر ولتاژ ثابت سروو موتوری می‌تواند ولتاژ دقیق و ثابت ۲۲۰ ولت را برای لوازم برقی ما فراهم کند. پس اگر توان خانه یا کارگاه شما در حد ۱۰ تا ۱۵ کاوا است و به خروجی ثابت نیاز دارید، این دو مدل زیر می‌توانند تا حد زیادی کارتان را راه بیاندازند:

استابلایزر سروو موتوری ۱۰ کاوا تک فاز افت ولتاژ از ۱۶۰

این ترانس قادر است افت ولتاژهایی تا حد ۱۶۰ ولت را شناسایی کند و در کمتر از نیم ثانیه ولتاژ ثابت ۲۲۰ ولت در اختیارتان قرار دهد. یعنی هیچ فرقی نمی‌کند که منطقه شما چقدر افت ولت ولتاژ داشته باشد؛ تا زمانی که این میزان افت از ۱۶۰ ولت کمتر نشود، این ترانس به خوبی مشکل‌تان را حل می‌کند.

استابلایزر سروو موتوری ۱۵ کاوا تک فاز افت ولتاژ از ۱۲۰

این ترانس نیز تقریبا مشابه مورد قبلی‌ است، با این تفاوت که هم توان بالاتری را پوشش می‌دهد و هم از بازه نوسان گسترده‌تری برخوردار شده است. به این ترتیب با نصب این استابلایزر ولتاژ ثابت، حتی اگر افت ولتاژ منطقه شما به ۱۲۰ ولت برسد باز هم لوازم برقی‌تان بدون هیچ مشکلی ولتاژ خروجی ۲۲۰ ولت دریافت می‌کنند.

انتخاب و خرید استابلایزر خانگی؛ بهترین روش برای محافظت از اماکن مسکونی

 

در حالی که خیلی از ما فکر می‌کنیم استابلایزرها بیشتر در محیط‌های صنعتی به کار می‌روند، اما در واقعیت خیلی از اماکن مسکونی نیز به تثبیت‌کننده ولتاژ نیاز دارند. محیط‌هایی مثل مجتمع‌های مسکونی بزرگ، باغ‌ها و کارگاه‌های کوچک خانگی، بدون نصب استابلایزر با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند؛ مخصوصا مناطقی مثل حاشیه شهرها و محله‌های نزدیک نیروگاه‌های برق بیش از هر جای دیگری با نوسان ولتاژ روبه‌رو هستند. اما برای انتخاب ترانس ولتاژ ثابت 220 ولت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب و خرید استابلایزر خانگی موثر هستند را معرفی می‌کنیم.

کیفیت

کیفیت استابلایزر سروو موتوری شامل موارد مختلفی مانند میزان توان، بازه تنظیم ولتاژ، امکان تعمیرپذیری و استانداردهای ایمنی می‌شود. استابلایزری که برای محیط‌های مسکونی انتخاب می‌کنید باید قدرت پشتیبانی از تمام لوازم برقی را داشته باشد و توانی بیشتر از توان کل تاسیسات شما ارائه دهد. اما مهم‌ترین چیزی که کیفیت یک استابلایزر ولتاژ ثابت را تعیین می‌کند بازه ولتاژ ورودی آن است؛ بنابراین اگر برق منطقه شما افت زیادی دارد، بهتر است پیش از خرید استاب لایزر به پوشش ولتاژ ورودی آن توجه کنید.

قیمت

قیمت استابلایزر ولتاژ ثابت 220 ولت تاثیر زیادی در قابلیت‌ها و امکانات آن دارد. بعضی از استابلایزرها به قطع کن بالا و پایین مجهز هستند و می‌توانند در شرایط اضطراری برق را قطع کرده و از آسیب‌های جدی جلوگیری کنند. بنابراین بهتر است سراغ تقویت‌کننده‌های ولتاژی بروید که نه تنها امکانات کامل را با قیمتی منصفانه و مقرون‌به‌صرفه در اختیارتان قرار می‌دهند، بلکه عمر بالایی هم دارند و به راحتی فرسوده نمی‌شوند. به این ترتیب هم سرمایه‌گذاری بهتری کرده‌اید و هم از هزینه‌های تعمیر آینده جلوگیری می‌کنید.

گارانتی

دستگاه‌های سنگین و گران‌قیمتی مثل استابلایزر سروو موتوری، نیاز به گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. مانند هر دستگاه برقی دیگری، خطرات ایمنی زیادی متوجه این دستگاه‌ها بوده و به دلیل مصرف مداومی که دارند ممکن است فرسوده شوند. بنابراین حتما از برندی خریداری کنید که با گارانتی مناسب و درخور، کیفیت خدماتی که به شما ارائه می‌کند را تضمین کند.

برند ایرانی

همانطور که گفتیم، ترانس‌های تقویت ولتاژ نیاز به گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. مانند خیلی از لوازم برقی خارجی دیگری که در کشور ما وجود دارد، این مسئله می‌تواند به دلیل نبود نمایندگی رسمی برای خدمات پس از فروش مشکل ایجاد کند. بنابراین چه بهتر که یک شرکت ایرانی را برای خرید ترانس انتخاب کنید تا هم از کیفیت دستگاه مطمئن باشید و هم خدمات پس از فروش راحت‌تر و سریع‌تری دریافت کنید.

خرید استابلایزر سروو موتوری الپیرو می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما از بین برندهای ایرانی باشد. استب لایزرهای این شرکت با یک سال گارانتی کامل و ۱۰ سال خدمات پس از فروش در اختیار مشتری قرار می‌گیرند و برای اثبات حسن نیت، مهلت تست یک هفته‌ای نیز دارند. علاوه بر این، الپیرو هسته ترانس را با ضمانت دائم در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت بروز مشکل هیچ نگرانی از بابت هسته دستگاه نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا