آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

نمای سیمان شسته

محبوب ترین روش سیمانکاری نمای ساختمان کدام روش است؟

استفاده از نمای سیمانی در ساختمان سازی یکی از روش های پرکاربرد در نماسازی است و علاوه بر زیبایی به علت مزایایی که دارد بسیار مورد توجه طراحان و پیمانکاران قرار گرفته است. سیمان را می توان یکی از متریال مفید و پرکاربرد در ساختمان سازی دانست که روز به روز دامنه ی استفاده از آن در حال گسترش است.

چقدر با سبک های مختلف سیمانکاری نمای ساختمان ها آشنایی دارید؟ خانه سیمان در این مطلب با معرفی سبک های مختلف سیمانکاری نمای ساختمان، یکی از رایج ترین آن ها یعنی نمای سیمان شسته را بررسی می کند و راهنمایی های لازم برای انتخاب و اجرای آن را در اختیار شما می گذارد.

ویژگی های نمای سیمان شسته

سیمانکاری نمای ساختمان انواع مختلفی دارد که بر اساس ویژگی های هر یک با نام های سیمانکاری ماهوتی، سیمان سفید، نمای چکشی، نمای تخته ماله و نمای سیمان شسته شناخته می شوند. در این میان سیمان شسته از متداول ترین روش هاست که برای اجرای آن به ملاتی متشکل از سیمان، پودر سنگ و سنگ دانه های رنگی و رنگ های اندود شده نیاز است.

در ساخت ترکیب مورد نیاز برای نمای سیمان شسته سنگ دانه ها با رنگ های مختلف قابل استفاده هستند که متناسب با نمای نهایی ساختمان در مورد رنگ مورد نظر تصمیم گیری می شود. به علت اینکه در پایان کار نمای سیمانکاری شده را با آب می شویند نام این سبک به اجرای نمای سیمان شسته معروف شده است.

برای اجرای این سبک از سیمانکاری نما و تهیه ی متریال مورد نظر می توانید از خانه سیمان مرکز تخصصی خرید سیمان کمک بگیرید.

کاربرد و مزایای سیمان شسته
کاربرد و مزایای سیمان شسته

کاربرد و مزایای سیمان شسته

معیارهای مهم برای اجرای نمای ساختمان علاوه بر ظاهر و جلوه ی زیبا، شامل مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و اقلیمی، استحکام و دوام بالا می شوند. بنابراین انتخاب سبک مناسب و موثر برای اجرای نمای ساختمان در حفظ سلامت و نمای ظاهری بنا نقش مهمی بازی می کند.

نمای سیمان شسته علاوه بر ظاهر چشمگیر و زیبا، مقاومت خوبی در مقابل عوامل آب و هوایی و ترک خوردگی نسبت به سایر سبک های اجرای نما دارد و در صورت استفاده از مصالح مرغوب و اجرای صحیح، برای انواع ساختمان ها و ویلاها نمایی با دوام و خیره کننده می تواند باشد.

سیمان شسته علاوه بر اینکه یکی از روش های رایج سیمانکاری نمای ساختمان است، در بسیاری موارد کاربردهای دیگری مانند استفاده در دیوارهای باغ یا راه پله ی ساختمان نیز دارد.

برای دریافت بهترین نتیجه از سیمانکاری به روش سیمان شسته می بایست در خرید سیمان به عنوان اصلی ترین و مهم ترین ماده در سیمانکاری دقت زیادی به خرج دهید و از طریق تامین کننده های تخصصی مصالح ساختمانی نسبت به خرید سیمان مرغوب و پودر سنگ و سایر مصالح مورد نیاز اقدام کنید.

برای استعلام قیمت سیمان پاکتی  و تهیه ی بهترین مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز با کارشناسان ما در خانه سیمان در ارتباط باشید.

نکات مهم نمای سیمان شسته
نکات مهم نمای سیمان شسته

نکات مهم نمای سیمان شسته

نمای سیمان شسته از دسته ی نماهای اندودی است. به این معنی که باید سطح مورد نظر از هرگونه ناهمواری تسطیح شده و روزنه ها و سایر عواملی که باعث نفوذ رطوبت و فرسودگی دیوار می شود از بین بروند. به این شکل از نمای ساختمان در برابر عوامل آسیب زننده محافظت شده و عمر مفید نما افزایش می یابد.

علاوه بر این، هدف دیگر از اندودکاری این است که سطح دیوار برای چسبیدن ملات به صورت موثر آماده شود و بستری مناسب برای سیمانکاری به دست بیاید.

نکته ی مهم دیگر این است که جنس اندود و ضخامت آن متناسب با مشخصات و ویژگی های فیزیکی و مکانیکی سطح کار مشخص می شود، لذا برای تشخیص صحیح جنس و ضخامت اندود لازم است سطح کار به خوبی تسطیح و بررسی شود.

قبل از اجرای سیمان شسته می بایست سطح کار را به اندازه ی مناسب و مطلوب آب پاشی و مرطوب کرد تا چسبندگی مصالح روی آن به بهترین شکل صورت گیرد. میزان جذب آب بسته به ساختار سطح و میزان منافذ و فاصله ی آن ها از هم دارد، بنابراین با بررسی ساختار سطح باید نحوه ی آب پاشی و میزان آن را به خوبی تشخیص داد.

بنابراین در وهله ی اول خرید سیمان با ویژگی های مرغوب و با کیفیت اهمیت دارد و در کنار آن بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب برای اجرای سیمان شسته از الزامات اجرای نمای بادوام است. در صورت بی توجهی به هرکدام از مراحل سیمانکاری نمای نهایی از زیبایی و کیفیت ایده آل برخوردار نخواهد بود و در کوتاه مدت آسیب خواهد دید.

برای افزایش عمر مفید و دوام ساختمان باید از مصالح ساختمانی و مواد با پایدار و مرغوب استفاده کرد تا نتیجه ی حاصل شده در مقابل شرایط نامساعد جوّی مثل سیل ، زلزله ، باد ، باران و … استحکام لازم را دارا باشد.

برای تهیه ی سیمان پاکتی تیپ 2 و انواع سیمان و مصالح مورد نیاز اجرای نما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر فروش مصالح ساختمانی اقدام کنید.

مزایای نمای سیمان شسته
مزایای نمای سیمان شسته

مزایای نمای سیمان شسته

قیمت مناسب و مدت زمان کم مورد نیاز برای اجرای نمای سیمان شسته، در کنار دوام و مقاومت بالایی که این نوع سیمانکاری دارد از مزیت های سیمان شسته است که آن را به روشی متداول و محبوب در میان طراحان و ساختمان سازان تبدیل کرده است.

این نما قابلیت اجرا در انواع شکل ها را داراست و می توان در آن از سنگ دانه های رنگی، براق، تیره یا روشن استفاده کرد. پیش تر اشاره شد که سیمان شسته در رنگ های متنوعی قابل اجراست و بر اساس سلیقه می توان از سنگ دانه های رنگی مختلف در آن استفاده کرد. اما اگر تمایل دارید نمای سیمان شسته ی ساختمان شما کمتر آلوده شود و آثار آلاینده های محیطی در آن دیده نشود، از رنگ های تیره ی سیمان و سنگدانه استفاده کنید و از مدل هایی که دارای درز و منفذ هستند استفاده نکنید. هرچه میزان سنگدانه های رنگی و سیمان سفید در ترکیب مصالح بیشتر باشند احتمال کثیفی نما بیشتر خواهد بود.

با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده ی سیمان، پودر سنگ و سایر ملزومات اجرای نما از قیمت سیمان امروز و سایر مواد مورد نیاز اطلاع پیدا کنید.

نمای سیمان شسته، چشم نواز و مقاوم

سیمان شسته یا واش بتن از نماهای بی نظیر و محکم است که در تمام دنیا طرفدار دارد و فعالان ساخت و ساز به علت قیمت مناسب، اجرای آسان و مدت زمان کوتاه اجرا و تنوع در اجرا، این روش را به سایر روش های نماسازی ترجیح می دهند.
برای دریافت یک خروجی با کیفیت و شیک تنها کافی ست در طراحی و اجرای نمای سیمان شسته نکات مهم سیمانکاری را رعایت کنید و از مواد و مصالح مرغوب و تیم متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

نمای سیمان شسته همانطور که اشاره شد نمایی اقتصادی و مقرون به صرفه است، هزینه ی سیمان شسته به فاکتورهای متعددی مانند سیمان مصرفی، نوع پودر سیمان مصرفی، دستمزد اجرای کار، قیمت سنگدانه های به کار رفته، موقعیت پروژه و ارتفاع و ابعاد سطح مورد نظر بستگی دارد. برای تخمین و برآورد تقریبی هزینه ی سیمان شسته می توانید از کارفرمای پروژه کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا