آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

انواع شوینده صنعتی با کیفیت

انواع شوینده صنعتی

در کارخانجات صنعتی و مراکز پزشکی-بهداشتی نظیر بیمارستان‌ها، برای از بین بردن آلودگی‌های مختلف از مواد شوینده‌های صنعتی استفاده می‌شود. این شوینده‌ها قدرت بالایی داشته و توانایی از بین بردن انواع لکه‌های چرب، روغن، میکروب‌ها، رسوبات و … را دارند. هر کدام از شوینده‌های صنعتی دارای ترکیب خاصی بوده و برای هدف متفاوتی تولید شده است تا هر واحد صنعتی بتواند محصولی متناسب با نیاز خود خریداری نماید.

شوینده صنعتی

ترکیبات شوینده صنعتی

شوینده‌های صنعتی معمولا از ترکیبات منحصربفردی استفاده می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

سورفکتانت‌ها

مهم‌ترین جز شوینده‌های صنعتی، سورفکتانت یا فعال سطحی آن‌ها است که حدودا 15 درصد از شوینده را به خود اختصاص می‌دهند. سورفکتانت با کاهش کشش سطحی آب، نفوذ به سطح را ساده‌تر کرده و به فرآیند از بین بردن لکه‌ها سرعت می‌بخشد.

سفید کننده

اگر دستگاه یا پارچه‌ای با رنگ روشن در اختیار داشته که کثیف شده است، معمولا سفید کننده بهترین شوینده صنعتی خواهد بود. این شوینده با اکسید کردن لکه‌ها، اثار آن‌ها را از بین برده و تمیزی بی نظیری به دستگاه‌ها هدیه خواهد داد.

نرم کننده

در هر شوینده صنعتی حدودا 30 الی 40 درصد نرم کننده وجود دارد که مانع از شکل گرفتن لکه بر روی لباس‌ها یا تجهیزات صنعتی خواهد شد.

مواد افزودنی مانند آنزیم‌ها

علاوه بر ترکیبات ذکر شده، ممکن است آنزیم‌هایی نظیر آمیلازها نیز در ترکیب شوینده صنعتی وجود داشته باشد. آمیلازها برای از بین بردن لکه خون یا شیر مفید بوده و می‌تواند به خوبی لکه‌های سخت را نیز از بین ببرد. در کنار آنزیم‌ها، تونرهای سفیدی هم در ترکیب شوینده صنعتی وجود دارند که باعث درخشش و تمیزی لباس‌های سفید رنگ می‌شوند.

شوینده صنعتی

انواع شوینده صنعتی

شوینده‌های صنعتی دارای تنوع بسیار زیادی بوده و هر واحد صنعتی بسته به نیاز خود می‌تواند محصولی مناسب را خریداری و استفاده نماید. این شوینده‌ها برای از بین بردن آلودگی روی دستگاه‌ها، سطوح، قطعات صنعتی مانند ژل ماشین ظرفشویی صنعتی به کار رفته و بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. انواع شوینده صنعتی عبارتند از:

  • شوینده اسیدی: یکی از شوینده‌های صنعتی رایج، شوینده اسیدی است که در این نوع شوینده، پاکسازی لکه‌ها توسط اسیدها صورت می‌گیرد. از شوینده اسیدی برای از بین بردن رسوبات شکل گرفته بر روی تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی کمک می‌گیرند. از آنجایی که شوینده اسیدی قابلیت خورندگی دارد، برای سطوح حساسی مانند آلومینیوم مناسب نبوده و باید دقت زیادی به این موضوع داشته باشید.
  • شوینده قلیایی: شوینده قلیایی بهترین انتخاب برای لکه‌های روغن و گریس است. این شوینده برای پوست انسان مضر است اما با کمک آن می‌توان انواع لکه‌ها را از بین برد.
  • ضد عفونی کننده: گاهی اوقات نیاز است علاوه بر تمیز کردن یک سطح یا دستگاه، عملیات ضد عفونی هم انجام گیرد که در این شرایط شوینده ضد عفونی کننده کاربرد دارد.
  • چربی زدا: همانطور که از نام چربی زدا پیداست، اختصاصا برای از بین بردن لکه‌های چربی و گریس تولید شده است. این شوینده‌ها با نفوذ به داخل روغن، ذرات آن را به اندازه کوچک‌تری تبدیل کرده و تمیز کردن آن‌ها را راحت‌تر می‌سازد.
  • حلال پایه: این شوینده از حلال‌های هیدروکربنی تولید شده است که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد اما نباید در محصولات لاستیکی یا پی‌وی‌سی از آن کمک گرفت.

کاربردهای شوینده‌های صنعتی

شوینده‌های صنعتی کاربردهای زیادی داشته که در این بخش به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • شوینده صنعتی برای تمیز کردن انواع دستگاه‌های نصب شده در خط تولید یک کارخانه استفاده می‌شود.
  • شوینده صنعتی در بخش نفت و گاز به منظور از بین بردن روغن، ذرات معلق، آلاینده‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برخی از شوینده‌های صنعتی اختصاصا برای هتل‌ها طراحی شده است تا با کمک آن‌ها بتوان ظروف را تمیز و ضد عفونی کرد.
  • از شوینده‌های صنعتی برای تمیز و ضد عفونی کردن دستگاه‌های نصب شده در صنایع غذایی کمک می‌گیرند.

چنانچه برای خرید بهترین نوع شوینده صنعتی نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در مجموعه شرکت زاگرس به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا