آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

شیلنگ سیلیکونی چیست؟چه کاربردهایی دارد؟

شیلنگ سیلیکونی چیست؟چه کاربردهایی دارد؟

یکی از شیلنگ‌های کاربردی در صنایع مختلف، شیلنگ سیلیکونی است که به دلیل مقاومت بالا می‌توان از آن در محیط‌های مختلفی استفاده کرد. این شیلنگ در صنایع دارویی و بهداشتی اهمیت زیادی داشته و به انتقال ایمن مواد کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی کاربردهای شیلنگ سیلیکونی خواهیم پرداخت.

شیلنگ سیلیکونی چیست؟

به شیلنگی که از لاستیک سیلیکونی ساخته می‌شوند، شیلنگ سیلیکونی می‌گویند که متریال مقاومی بوده و به خوبی در برابر عوامل بیرونی از سیال یا پودر جاری محافظت می‌کند. شیلنگ‌های سیلیکونی به نسبت سایر شیلنگ‌ها مقاومت بیشتری در برابر حرارت بالا داشته و دچار پارگی نخواهند شد. این شیلنگ طی فرآیند اکستروژن با لاستیک سیلیکونی تولید شده و همین فرآیند باعث تقویت آن و بالا رفتن مقاومت شیلنگ به نسبت سایر متریال‌ها می‌گردد. این ویژگی‌های شیلنگ‌ سیلیکونی به خطوط تولید زیادی اجازه می‌دهد تا از آن برای جابجایی مواد مختلف استفاده کنند.

شیلنگ سیلیکونی

کاربردهای شیلنگ سیلیکونی

دو ویژگی که باعث کاربرد وسیع شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف می‌شود، انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی است. علاوه بر آن جابجایی این شیلنگ راحت بوده و می‌توان در هر بازه دمایی از شیلنگ استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر شیلنگ‌های سیلیکونی شفاف هستند، می‌توان به راحتی سیال داخل آن را مشاهده کرده و در صورت بروز گرفتگی در مسیر، مشکل را برطرف کرد.

از آنجایی که شیلنگ سیلیکونی بدون بو بوده و غیر سمی است، می‌توان از آن برای مواد خوراکی هم استفاده کرد. تنها کاربرد شیلنگ سیلیکونی به انتقال مواد خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان به عنوان پوشش کابل هم از شیلنگ استفاده کرد تا مقاومت آن‌ها را افزایش دهد.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع پزشکی

یکی از مهم‌ترین کاربردهای شیلنگ سیلیکونی در صنایع پزشکی است. این شیلنگ مقاومت بالایی داشته و استریل کردن آن راحت است، علاوه بر آن سمی نبوده و واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند؛ در نتیجه بهترین انتخاب برای صنایع پزشکی به شمار می‌رود. شیلنگ سیلیکونی مورد استفاده در صنایع پزشکی معمولا مقاومت بالاتری نسبت به شیلنگ‌های سیلیکونی دیگر داشته و در هر دمایی قابل استفاده است.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی در سیستم خنک کننده خودرو

از شیلنگ سیلیکونی برای سیستم خنک کننده وسایل نقلیه استفاده می‌شود. از آنجایی که مقاومت شیلنگ بالا بوده و در هر دمایی کاربرد دارد، انتخاب مطمئنی برای وسایل نقلیه محسوب می‌شود.

  • شیلنگ سیلیکونی در تولید لبنیات

برای تولید لبنیات و در شیردوشی از شیلنگ سیلیکونی استفاده می‌شود. با کمک این شیلنگ شیر را از گاو به داخل مخزن منتقل کرده و پس از آن مراحل دیگر بر روی شیر انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه شیلنگ سیلیکونی غیر سمی بوده و تحمل بالایی دارد، بهترین انتخاب برای ماشین شیر دوشی است.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی در آکواریوم

شیلنگ سیلیکونی در فیلتر هوا آکورایوم هم به کار می‌رود. برای این فیلتر گزینه‌های زیادی وجود دارد اما با بررسی ویژگی‌های شیلنگ سیلیکونی می‌توان نتیجه گرفت که بهترین انتخاب این نوع شیلنگ است.

  • کاربرد شیلنگ سیلیکونی در قهوه ساز

یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده شیلنگ سیلیکونی، استفاده از آن در دستگاه‌های اسپرسوساز است. همانطور که اشاره شد این شیلنگ مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان داده و به راحتی دچار نشتی نخواهد شد، به همین دلیل آن را بهترین انتخاب برای دستگاه اسپرسوساز می‌دانند. شیلنگ سیلیکونی برای انتقال آب در داخل قهوه ساز و برای مخزن شیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شیلنگ های سیلیکونی، شیلنگ هیدرولیک، و شیلنگ های آبیاری و …. را میتوانید در سایت تهرانی مارکت ثبت سفارش کنید.

 

سخن پایانی

شیلنگ سیلیکونی یکی از شیلنگ‌های پر کاربرد در صنایع غذایی، بیو تکنولوژی و داروسازی است که به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصربفردی که دارد، از آن در حمل و نقل مواد خوراکی و دارویی استفاده می‌کنند. این شیلنگ طول عمر بالایی داشته و در هر شرایط دمایی کار خود را انجام می‌دهد. چنانچه به دنبال خرید و انتخاب شیلنگ سیلیکونی هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در تهرانی مارکت تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا