دسته‌بندی نشدهاخبار

خودروهای روسی در بازار ایران

خودروهای روسی در بازار ایران حضور خواهند یافت به نوبه ی خود خبر جدیدی محسوب می شود زیرا روس ها کمتر در بازار خودروی ایران و جهان عرض اندام کرده اند ایا این خبر حقیقت دارد؟ آری. از پاییز امسال روس ها طرح همکاری با یکی از شرکت های خودرو سازی خصوصی داخلی اقدام به مونتاژ و تولید چند مدل خودرو خواهند کرد که در ادامه به بررسی دقیق تر و شفاف سازی موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید تا از این مقاله ی ارزشمند بهره برداری لازم را ببرید.

خودرو های روسی در بازار ایران
خودروی روسی در بازار ایران

بنا به گزارش برخی سایت های خبری بازار خودروی ایران آماده ی استقبال از خودروی جدیدی است که بعد از تحریم ها و خروج شرکت های اروپایی و برخی شرکت های شرقی از ایران قصد عرض اندام دارد.

ثبت رایگان آگهی صنعتی، تولیدی و تجاری

این خودرو ها محصولی از کارخانه اواز روسیه می باشد. برند اواز که یک نشان و برند روسی می باشد در سال 1395 در نمایشگاه خودرو در تهران ظاهر شده بود و از قصد خود برای حضور در بازار ایران خبر داده بود که هم اکنون شاهد تولید انبوه خودروهایی روسی در بازار ایران خواهیم بود. یکی از شرکت های خودرو ساز بخش خصوصی میزبان مونتاژ و تولید این خودرو ها شده است که نام آن شرکت سروش دیزل مبنا است.

این شرکت آمادگی خود را برای همکاری در تولید و مونتاز خودروهای روسی اعلام کرده و نماینده ی رسمی برند اواز در کشورمان ایران می باشد. که بعد از مدت ها و ورود و خروج انواع شرکت های خودرو سازی در کشورمان شاهد حضور خودروهایی روسی در بازار ایران خواهیم بود.

محصولی که روس ها قصد ارایه و تولید آن را در ایران دارند اواز پاتریوت نام دارد. این خودرو در کشورها و بازار های مختلف به دو صورت دیزل و بنزینی ارایه می شود. نوع بنزینی آن دارای قدرت بیشتر بوده که 150 اسب بخار قدرت دارد که مدل دیزلی آن با 143 اسب بخار قدرت مقداری ضعیف تر است که قصد حضور در بازار های کشورمان را ندارد. همچنین مدل بنزینی آن 235 نیوتن متر گشتاور را دارد که نوع دیزلی آن باز هم ضعیف تر بوده و دارای 228  متر گشتاور می باشد.

صنعت خودروی بنز

گیریبکس این خودروها به صورت پنج دنده دستی و یا شش سرعته اتومات طراحی شده که نیرو را به چرخ ها منتقل می کند که ساخت شرکت پانج می باشد.همچنین از قابلیت های دیگر این خودرو وجود جفت دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک می باشد که بنابر ادعای سازندگان روس توانایی و قابلیت آفرود بالایی دارد.

قیمت خودروهای روسی در ایران

گمانه زنی هایی برای اعلام قیمت خودروهای روسی در بازار ایران در کشورمان شده که آن را بین 500 تا 550 میلیون تومان تخمین زده اند. حال که ایا این قیمت در بازار ایران با توجه به کم ارزش شدن پول ملی مقرون به صرفه است یا خیر؟

 در جواب بهتر است بگوییم با توجه به تشنه بودن بازار خودرو ایران از خودرو های لوکس و مشتری پسند و همچنین تقاضای بالای خودرو که خود حتما شاهد آن هستید که بعد از هر افزایش قیمت هجوم خریداران برای ثبت نام  بدون توجه به افزایش قیمت افزایش می یابد و از جهتی خودرو سازان چینی که به سوی لوکس سازی روی آورده که در نتیجه قیمت بالاتری بر محصولات خود ثبت می کنند خرید خودروهای روس با این قیمت می تواند کمی توجیه داشته باشد.

کیفیت خودروهای روس

مردم ایران بخاطر تجربه سواری خودرو های کشور های مختلف حتی در رژیم شاهنشاهی گذشته شناخت نسبی به خودرو های مختلف پیدا کرده و هر خودرو را صفتی شهرت داد اند. خودروهای امریکایی به دلیل اندازه ی بزرگ آن در گذشته که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شد در بین مردم ایران به ابهت شهرت یافته است. هرچند با اینهمه باید به صنعت راهسازی هم دقت بیشتری شود تا کیفیت این خودروها بیشتر نمایان باشد.

خودروهای المانی چه کامیون های بنز و چه خودروهای سواری آن به مهندسی و کیفیت مشهور شده اند که این مسله در کشورمان ایران و جهان بر کسی پوشیده نیست. خودروهای فرانسوی به عنوان های خودروهای تولیدی با تیراژ بالا از قیمت های ارزان تری برخوردار بوده اند که خودرویی تقریبا عمومی برای قشر متوسط مردم محسوب می شد.

خودروهای ژاپنی نیز همانند خودروهای المانی به کیفیت و مصرف سوخت پایین و سرسختی مشهور شده بودند که دیگر محصولات ژاپنی نیز کیفیت خاص و عالیی داشته از دیرباز تا کنون که از دلایل اصلی شهرت کیفیت صنعت ژاپن بوده و هست. خودروهای روس کمی از اذهان و چشم ها پنهان بوده. روسیه یا شوروی قدیم برا خلاف صادرات خوب خود که محصولات متنوعی از جمله صنایع نظامی آن که در بسیاری از کشور ها قابل مشاهده است در صنعت خودرو به خوبی دیگر صنایع خود عمل نکرده به همین دلیل اغل مردم کمتر شناختی از آن دارند.

اما آن دسته از مردم که توانایی رانندگی و تجربه با خودروهای روسی در بازار ایران داشته اند از آن به عنوان سرسختی و قوی بودن خودرو یاد کرده اند. قوی بودن آن در جاده منظور است که از دلایل اصلی محبوبیت آن برای عده ای می باشد و همچنین بین طرفداران آفرود و خودروهای جاده ای.

در نهایت امیدوارم توانسته باشیم در جهت آگاهی شما عزیزان و بازدیدکنندگان گرامی اقدامی مفید و گامی موثر برداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا