اطلاعات صنعت

صنعت خودروی بنز

صنعت خودرو از صنایع قدیمی، محبوب و کاربردی در میان انسانهاست. از میان تولیدات صنعت خودرو سازی در جهان و ایران صنعت خودروی بنز است که از قدمت، کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است که در ادامه به بررسی تاریخچه ،معنی لوگو و محصولات این شرکت مطرح و محبوب می پردازیم.

تاریخچه صنعت خودروی بنز

صنعت خودروی بنز که با نام مرسدس بنز در جهان شهرت یافته است در کشور آلمان در شهر اشتوتگارت است که می توان آن را از قدیمی ترین تولید کنندگان و سازندگان خودروی بنزینی در جهان دانست که در سال  1883 توسط شخصی به نام کارل بنز راه اندازی شد که تاریخ بیان  می کند که کارل صنعت خودروی بنز را با سرمایه گذاری همسر خود برتا بنز که با طراحی Benz Patent Motorwagen را اختراع و در سال 1888به ثبت رسانده و روانه بازار کردند که دو شریک و همکار دایملر و مایباخ به این اختراع یک موتور بنزینی اضافه کرده و تحولی در دنیای خودرو ایجاد کردند.

کارل بنز
کارل بنز

 که ریشه این اتفاق می برگردد به همان مثل معروف که پشت هر مرد موفقی یک زن ایستاده که در این حکایت برای خودرو ساز معروف دیگری همچون فورد صدق می کند.

هم اکنون صنعت خودروی بنز زیر مجموعه ی دایملر یا به روایتی ادغام با دایملر محسوب می شود. دایملر در زمینه هایی همچون طراحی انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و… فعالیت می کند.

شرکت دایملر در سال 1890 تاسیس شده بود که با همکاری دو شخص ینی گوتلیب دایملر و ویلهام مایباخ فعالیت خود را شروع کرده بود در سال 1900 یک فرد سرمایه گذار اتریشی سفارش ساخت خودرویی لوکس و پیشرفته را داد که برای آن قرار دادی به مبلغ 550 هزار مارک آلمان را به شرکت دایملر پرداخت کرد که این سفارش وی را طراحی و تولید کنند که موجب اعتبار و ثبت این شرکت شد.

بعد از جنگ جهانی کشور های بسیاری از آسیب آن در امان نمانند صنایع بسیاری نیز به دلیل بحران مالی دچار فروپاشی شدند که تنها راه باقی مانده برای آنان ادغام و شراکت بود که در غیر اینصورت نابودی به سراغشان می رفت.

به همین دلیل کارخانه های دایملز و بنز هم مانند دیگر شرکت ها و کارخانه ها تاثیر جنگ جهانی بر مسیر خود را دیدند و ناچار تصمیم به ادغام با یکدیگر گرفتند که در نتیجه ی آن در سال 1926 برند تازه ای به نام دایملر بنز تشکیل شد. که این دو شرکت با این اقدام توان مالی برای تبلیغات و طراحی و تولید محصولات مشتری پسند را آغاز کردند.

ادغام این دو کمپانی که زمانی رقیب یکدیکر بودند امروزه حاصلی شگفت انگیز دارد و می توان دید که محصولاتی با کیفیت و پرطرفدار در زمینه های مختلف همچون دوچرخه، صنعت نظامی، مسابقات، خودرو های لوکس و… را تولید و به بازار روانه می کنند.

ثبت آگهی رایگان تولیدی، صنعتی و تجاری

لوگو شرکت بنز

نماد یا لوگوی صنعت خودروی بنز از یک ستاره ی سه پر به معنی تسلط بر دریا، زمین و آسمان است با شعار این برند مطرح و محبوب جهانی که یا بهترین یا هیچ چیزاست که با بررسی محصولات بنز شاهد اجرای وعده و شعار کمپانی بنز خواهیم بود.

لوگو صنعت بنز
لوگو صنعت بنز

صنعت خودروی بنز بعد از ادغام سیر رو به رشد چشمگیری در طراحی و تولید داشت که نمی توان از آنان تک تک یاد کرد به همین منظور این مسله را ما در بازه های زمانی مختلف بررسی می کنیم.

در دهه 1930 محصول مشترک صنعت خودروی بنز که با دایملر ادغام شده بود خودریی جدید به نام مدل 770 را طراحی و تولید کردند آن زمان که هیلتر در قدرت قرار داشت این مدل را پسندید بخاطر اینکه در یک حرکت رو به جلو اقدام به طراحی و ساخت شیشه ضد گلوله کرده بودند. در این خودرو موتور در جلو قرار داشت و محور اصلی انتقال قدرت به چرخ ها در عقب و اتاق یا کابین آن بزرگ بود که در دسته و کلاس خودرو های لوکس قرار داشت.

بازه ی زمانی از سال1930 تا سال 1950 میلادی

در اواخر دهه 30 صنعت خودروی بنز چند طرح خودروی دیگر که موفق و محبوب شد در میان مخاطبین رونمایی کرد که از جمله  ی آن ها می توان به مدل های W136 Spohn Roadster و  مدل لیموزین  W138 اشاره کرد.

در دهه ی 1940 صنعت خودروی بنز به دلیل جنگ جهانی و مشکلات ناشی از آن که دامنگیر بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها شده بود تولید خود را متوقف کرد. این کمپانی تولید خود را در سال 1946 اب معرفی خودروی بنز V170 دوباره شروع کرد. از دیگر تولیدات این دهه ی این کمپانی بنز300 بود که به آدناور شهرت یافت آدناور صدراعظم آلمان غربی بود که از آن استفاده می کرد.

موفقیت چشمگیر دیگری که برای این کمپانی رقم خورد در دهه ی 1950 بود که توانست مقام پر فروش ترین شرکت خودرو سازی در کشور آلمان را از آن خود کند. در این دهه محصولات زیبایی را ارایه داد که از جمله ی آن می توان به خودروی بنز190  که یک خودروی رودستر کامپکت که به پیشرانه ی دیزلی تجهیز شده بود و مدل دیگری به نام بنز SL300  که  در این مدل از نظر طراحی در کارکرد گام جدیدی برداشته یکی از موارد قابل توجه این مدل باز شدن درهای آن همانند بال پرندگان است و از تکنولوژی تزریق سوخت که تا آن زمان استفاده نشده بود و جدید بود بهره مند شده بود.

خودروی بنز SL300

بازه ی زمانی از سال 1960 تا سال 1980 میلادی

صنعت خودروی بنز یک کمپانی پویا و فعال در زمینه طراحی و نو آوری بوده و هست که این نوآوری و تغییرات را در این بازه ی زمانی به طور جدی و فعال میتوان مشاهده کرد.

این کمپانی در دهه ی 1960 یک مدل جدید از خودروهای بنز به نام مدل W110 را رونمایی کرد که در کلاس لوکس قرار داشت و در دو نمونه برای مشتریان و مخاطبین خود عرضه می شد:

          مدل سدان چهار در

          مدل واگن استیشن

7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی

در سال 1967 صنعت خودروی بنز کام دیگر رو به جلو برداشت، و آن تاسیس بخش خودروی مرسدس بنز AMG  بود که از آن به عنوان یک بخش خاص با عملکرد بالاتر بود. این بخش هم اکنون در حال ادامه به کار خود است. اولین محصول این بخش خودرویی ملقب به red sow بود.

در دهه ی 1970 کمپانی بنز از خودرو های جدید و مشهور دیگری به نام های بنزSL  و ماشین بنز SLC107 پرده برداشت و به بازار عرضه کرد. که در دو نسخه ی کارنورتیبل و کوپه ی دو در تولید شدند. این دو را می توان از نمونه های موفق خودروهای تولید شده در تاریخ این کمپانی محبوب دانست. در اواخر این دهه نسخه های قدیمی کلاس S و کلاس G معرفی و عرضه شدند که تولید آن ها هنوز هم در حال ادامه است.

بازه ی زمانی  سال 1980 تا به اکنون

در دهه ی 1980 میلادی همه ی خودرو سازان هدف جدیدی را دنبال می کردند و آن کاهش تولید گاز CO2 در خودرو های خود بود. کمپانی مورد نظر ینی صنعت خودروی بنز که جز پیشگامان و در طراحی و نو آوری خودرو بوده و هست از جمله ی این شرکت ها بود که تولیدات خود را با قوانین و آیین نامه های جدید محیط زیست تطبیق داد و مطابق آن عمل کرد.

از اقدامات این کمپانی برای کاهش آلودگی تولیدی در خودروهای خود استفاده از سیستم و تبدیل کننده ی کاتالیستی سه مرحله ای در خروجی دود خودروهای خود ینی اگزوز بود. اقدام موثر دیگر این کمپانی برای کاهش آلایندگی و عملکرد بهتر محصولات تولیدی خود کرد ایجاد تغییراتی در فیلتر روغن و فیلتر هوای مورد استفاده در خودروهای خود بود. این اقدامات و تغییرات که به روز بودن و نوآوری این شرکت را می رساند اقداماتی بسیار موثر در کیفیت و محبوبیت این شرکت به حساب می آید.

این کمپانی در سال 1987 خودروی جدیدی به نام بنز D 631 100  تولید و رونمایی کرد. و سال بعد از آن سری دوم  بنز W201  را تولید و روانه ی بازار کرد که یک ماشین کمپکت با طراحی شبیه به خودروهای صندوق دار مدل اسپرت بود.

خودروی بنز مدل W201
خودروی بنز مدل W201

در دهه ی 1990 میلادی صنعت خودروی بنز از مدل های SUV  و مدل های واگنی در کلاس G پرده برداشت و رونمایی کرد. در این دهه،  این کمپانی مدل های تازه و جدیدی از خودرو های خود در کلاس های C،  E،S  را رونمایی کرد.

در دهه ی 2000 کمپانی بنز مدل های جدید و به روزی در خودروهای خود را ارایه کرد که در آن از تکونولوژی های فنی که از جمله ی آن می توان به سوپر شارژر اشاره کرد را استفاده کرد و همچنین از نظر ظاهری طراحی های زیبا ودلپسندی که به جرات می توان گفت در نوع خود شگفت انگیز بودند را ارایه کرد.

کمپانی بنز بعد از هفت سال در سال 2004 با همکاری مک لارن یک نمونه ی جدید به نام اس ال آر مک لارن تولید کرد که در انتهای همین سال مدل CLS  را معرفی کرد.

در سال 2005 این کمپانی سیستمی جدید که میتوانست الایندگی را کاهش دهد طراحی و در خودروهای خود استفاده کرد.

دانستنی های جالب از صنعت خودروی بنز

این کمپانی در تمام خودروهای تولیدی خود سیستم تعلیق محوری مستقل استفاده می کند که از آن برای اولین بار در خودروهای مسابقه ای توسط بخش AMG استفاده شده بود.

سیسیتم تعلیق خودروی بنز
سیسیتم تعلیق خودروی بنز

سیستم هدایت خودروهای این کمپانی به سیستم ضربه گیر تجهیز می شود که نتیجه ی آن کیفیت رانندگی بالاتر و سواری نرم تر است که رضایت مشتریان را به طرز چشمگیری افزایش داده و موجب ماندگاری این برند و اذهان عمومی شده و جایگاه ویژه ای به صنعت بنز در دید مردم داده به طوری که این جایگاه خارج از کشور آلمان و قاره ی اروپاست.

کیفیت این است که موجب دوام و پایداری یک شرکت و محبوب آن می شود.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا