دسته‌بندی نشده

چطور بهترین سینک ظرفشویی و بهترین شیر ظرفشویی را انتخاب کنید؟

انتخاب سینک ظرفشویی و شیر ظرفشویی به صورت هماهنگ و دارای ویژگی های متناسب با سلیقه و کاربری مد نظر شما از مهمترین تصمیم گیری ها در زمان تهیه یا بهبود تجهیزات آشپزخانه است. به همین منظور راهنمای خرید سینک ظرفشویی و راهنمای خرید شیر ظرفشویی می تواند در جهت رفع ابهامات احتمالی شما و کمک به انتخاب بهترین محصول مفید واقع شود. در این مقاله به برخی نکات مهم در زمان انتخاب سینک مانند تفاوت سینک ظرفشویی روکار، توکار و زیر کار و همچنین چند نکته در زمینه خرید شیر ظرفشویی اشاره شده است.

تفاوت سینک ظرفشویی روکار، توکار و زیر کار چیست؟

قیمت سینک ظرفشویی با توجه به عواملی مانند جنس، تعداد لگن، مدل و … تعیین می گردد. سینک آشپزخانه در جنس های استیل، سنگی، سرامیکی، مسی، چدنی، شیشه ای و… تولید می شود. هریک از این انواع سینک ظرفشویی می تواند تگ لگنه، دو لگنه و یا چند لگنه باشد و بسته به محل قرار گرفتن سینی راست لگن و یا چپ لگن نامیده می شود. علاوه بر این، ضخامت و عمق لگن هر سینک نیز با توجه به جنس و طراحی آن متفاوت است و می تواند نیازهای گوناگون را پوشش دهد. در نهایت، سینک ظرفشویی از نظر روش نصب به انواع سینک ظرفشویی روکار، توکار و سینک ظرفشویی زیرکار دسته بندی می شود که هر یک مزایای خاص خود را دارد. برای خرید بهترین سینک ظرفشویی می توانید از یک راهنمای خرید سینک ظرفشویی کمک بگیرید که چک لیستی از نکات مهم در این زمینه را فراهم می آورد.

ممکن است شما هم در در زمان خرید سینک ظرفشویی نام های سینک ظرفشویی روکار، سینک ظرفشویی توکار و سینک ظرفشویی زیر کار را شنیده باشید اما در مورد تفاوت های آن ها با یکدیگر اطمینان نداشته باشید و به همین جهت نتوانید مناسب ترین و بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب نمایید. در این راهنمای خرید سینک ظرفشویی در مورد این انواع سینک ظرفشویی توضیح داده شده است.

سینک ظرفشویی روکار در واقع نوع قدیمی سینک است که عرض بخش رویی کابینت را به طور کامل می پوشاند و جنس آن بیشتر از استیل است. شاید ظرافت این نوع سینک نسبت به دو مدل روکار و زیر کار کمتر باشد، اما از خیس شدن کابینت بیشتر جلوگیری می کند.

سینک ظرفشویی توکار در واقع عرض کابینت را به طور کامل نمی پوشاند و در قابی که درون کابینت و متناسب با ابعاد سینک تراشیده می شود از بالا قرار می گیرد. لبه های سینک ظرفشویی توکار بر روی کابینت قرار می گیرد و وزن سینک را تحمل می کند. این نوع سینک مدرن تر و زیباتر است و ممکن است از جنس استیل یا سرامیک و حتی سنگ باشد. نظافت زیر لبه های سینک توکار ممکن است کمی زمان بر باشد چون به مرور زمان فضای بین کابینت و لبه سینک بر روی کابینت دچار جرم گرفتگی می شود.

سینک ظرفشویی توکار

سینک ظرفشویی زیرکار مدرن ترین نوع سینک ظرفشویی است. ابتدا چارچوبی متناسب با ابعاد سینک بر روی کابینت تراشیده می شود و سپس سینک ظرفشویی زیرکار از زیر به کانتر آشپزخانه متصل می شود. این سینک مینیمال و جذاب است و به دلیل نداشتن لبه ای بر روی کابینت دچار تجمع جرم و رسوب نمی شود. این نوع سینک نیز می تواند از جنس استیل، سنگ و یا سرامیک باشد.

مهمترین و کم اهمیت ترین فاکتور در زمان خرید شیر آشپزخانه چیست؟

احتمالاً در مورد انتخاب بهترین شیر ظرفشویی مطالب بسیاری در سطح اینترنت دیده و خوانده اید که بیشتر در مورد مهمترین فاکتور خرید شیر ظرفشویی در آن ها صحبت شده است. در این راهنمای خرید شیر ظرفشویی علاوه بر صحبت در مورد مهمترین فاکتور، کم اهمیت ترین عامل نیز بررسی شده است که توجه به آن می توان شما را از اشتباه در تصمیم گیری دور کند.

شیر ظرفشویی استاندارد

وزن شیر ظرفشویی فاکتوری است که در زمان خرید نباید بیش از اندازه به آن توجه کنید. توجه بیش از اندازه به این عامل باعث غفلت از فاکتورهای تعیین کننده و در نهایت انتخاب اشتباه می شود. کافی است اطمینان حاصل کنید که جنس شیر استاندارد است و از ماده اولیه باکیفیت، بیشتر آلیاژ شمش برنج استاندارد، تولید شده. در این صورت وزن نشان دهنده اکونومی بودن طراحی مدل مورد نظر و استفاده از متریال کمتر در آن است که ربطی به کیفیت ندارد. وزن پایین تر لزوماً نشان دهنده کیفیت پایین نیست؛ مگر اینکه جنس آن، به طور مثال، از پلاستیک باشد. پس حتماً در مورد ماده اولیه از فروشنده معتبر و مورد اطمینان سوال کنید. چرا معتبر؟ به پاراگرف بعدی بروید!

همانطور که احتمالاً تا الان متوجه شده اید، جنس شیر ظرفشویی مهمترین عاملی است که در زمان خرید شیرآلات آشپزخانه باید مد نظر قرار دهید. خبر بد اینکه متاسفانه، تشخیص استاندارد بودن ماده اولیه ای مانند شمش برنج نیز در زمان خرید و توسط شما امکان پذیر نیست و نیاز به دستگاه کوانتومتر دارد که در برخی کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در محیط گاز بی اثر آرگون درصد عناصر ماده اولیه شیرآلات را مشخص می کند. خبر خوب اینکه واحد کنترل کیفیت شیرآلات بهداشتی کاویان در تمامی مراحل تولید درصد عناصر ماده اولیه را کنترل و در صورت نیاز بهینه می کند تا شیرآلات ظرفشویی کاملاً استانداردی را به دست شما برساند.

برچسب ها : انواع سینک ظرفشویی,شیر ظرفشویی,شیر آشپزخانه,راهنمای خرید سینک ظرفشویی,راهنمای خرید شیر ظرفشویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا