اخباراستارتاپگوناگون

بهترین روش های لیفت صورت

با بالا رفتن سن، پوست و ماهیچه‌های صورت حالت، استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. برای مبارزه با عوارض ناشی از بیشتر شدن سن و عوامل خارجی، تکنیک‌های جراحی معرفی شدند که به افراد کمک می‌کنند پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشند. این عمل‌های جراحی عمدتا روی صورت و گردن متمرکز بوده و تاثیر خوبی هم دارند. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به پوستی جوان، لیفت صورت است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش می‌تواند افتادگی پوست را کاهش داده و به صاف کردن چین‌ و چروک‌های روی گونه‌ها و خط فک کمک کند.

بهترین روش های لیفت صورت کدامند؟

از آنجایی که لیفت صورت مزایای بی‌شماری نظیر جوان‌سازی پوست با کمترین عوارض جانبی، از بین بردن چین و چروک‌های موجود در صورت، بازیابی شادابی پوست و … را با خود به همراه دارد، می‌تواند گزینه عالی برای هر کسی باشد که می‌خواهد جوان‌تر از قبل بنظر برسد. در لیفت از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که در این بخش به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • اندولیفت: یکی از بهترین روش‌های لیفت صورت، اندولیفت است که با کمک لیزر و تحریک‌ بافت‌های پوستی، باعث تولید کلاژن بیشتر و در نتیجه جوانسازی پوست می‌شود. در این روش نیازی به بیهوشی یا جراحی فرد نیست و تاثیرات آن برای طولانی مدت باقی می‌ماند.
  • لیزر آر اف فرکشنال: از جمله مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست، لیزر آر اف فرکشنال است که بدون نیاز به عمل جراحی می‌توان آن را انجام داد. در این روش امواج رادیویی به لایه میانی پوست نفوذ کرده و با تحریک کلاژن سازی بیشتر، باعث جوانی پوست صورت می‌شود. از لیزر آر اف فرکشنال علاوه بر کاهش چین و چروک، می‌توان برای از بین بردن جای زخم و جوش هم استفاده کرد.

انواع روش های لیفت صورت

  • هایفوتراپی: اگر جز افرادی هستید که از تزریق ترس دارید، هایفوتراپی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این روش درمانی از امواج فراصوت برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده شده و این امواج با تحریک کلاژن پوستی، باعث شادابی بیشتر پوست صورت شما خواهند شد.
  • تزریق بوتاکس: کمتر کسی است که اسم روش بوتاکس را نشنیده باشد. با کمک تزریق بوتاکس چین و چروک‌های موجود بر روی پوست را برطرف کرده و مانع از پیری زودرس صورت می‌شوند. از این روش درمانی می‌توان برای تغییر حالت اطراف بینی یا فرم دادن به ابرو هم استفاده کرد.
  • تزریق پی آر پی: در روش تزریق پی‌ار‌پی، پلاکت‌های خون استخراج شده و از آن‌ها برای جوانسازی پوست کمک می‌گیرند. با کمک این روش می‌توان خطوط خنده و اخم را از بین برد و چین و چروک‌های موجود بر روی صورت را تا حد زیادی کاهش داد. این روش درمانی عوارض خطرناکی نداشته و می‌تواند جوانی را به شما هدیه دهد.
  • تزریق چربی: در این روش درمانی با کمک لیپوساکشن چربی از بخش دیگری از بدن استخراج شده و در نواحی مشخص شده به کار می‌رود. چربی‌های استخراج شده یک مرحله پردازش و آماده استفاده در پوست می‌شوند، سپس این بافت چربی به صورت تزریق شده و حجم نواحی مشخص را افزایش می‌دهد.
  • آتیوا (مبدل‌های حرارتی زیر پوستی) : در این روش لیفت از تکنولوژی RF استفاده شده و می‌تواند در از بین بردن انواع چین و چروک موثر باشد. در روش آتیوا لایه‌های مختلف پوست را گرم کرده و باعث تولید کلاژن‌های جدید می‌شوند، این امر می‌تواند جای زخم‌های مختلف پوستی را محو کرده و چین و چروک‌های ریز روی صورت را پر کرد.
  • کربوکسی تراپی: یکی از روش‌های کمتر شناخته شده لیفت صورت، کربوکسی تراپی است که به جای تزریق کردن مایعات از گاز کربن دی‌اکسید کمک می‌گیرند. گاز کربن دی‌اکسید وارد بافت‌های مختلف پوست شده و باعث گردش خون بهتر در آن ناحیه می‌شود که نتیجه آن ترمیم سلول‌های پوستی و درمان مشکلات مختلف صورت است. اگر این روش درمانی را انتخاب کنید، نسبت به سایر روش‌های ذکر شده در این مقاله نیاز به جلسات بیشتری خواهید داشت و ماندگاری آن تا حدودا 6 ماه ادامه دارد.
  • لیفت صورت با نخ: اگر قصد دارید از افتادگی پوست خود جلوگیری کنید، روش لیفت صورت با نخ می‌تواند انتخاب مطمئنی باشد. در این روش نخی از جنس پلی لاکتیک اسید استفاده می‌شود که قابلیت جذب شدن را نیز دارد. ابتدا برش‌هایی روی نقاط مختلف پوست صورت انجام گرفته و سپس نخ‌های پلی لاکتیک اسید را بر روی آن‌ها قرار می‌دهند؛ این نخ‌ها با کشیدن پوست به سمت بالا، افتادگی پوست را برطرف می‌سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا