دسته‌بندی نشده

تجهیزات راهسازی را بهتر بشناسیم

در این مقاله از اوکی صنعت قصد داریم تجهیزات راهسازی را مورد ارزیابی قرار دهیم و در مورد آن بیشتر بدانیم.

راهسازی و گسترش شریان های جاده ای به نیاز ضروری زندگی امروز تبدیل شده است و بدون وجود جاده های با کیفیت برای اتصال شهرها به یکدیگر بسیاری از مسائل اقتصادی، تجاری، خدماتی و فرهنگی دچار مشکل می شود. تجهیزات و وسایل به روز و کاربردی مورد نیاز در راه سازی، تاثیر بسیار حیاتی در ساختن جاده هایی با استاندارد مناسب را دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از این تجهیزات مورد نیاز می پردازیم:

کانکیو منتل:

کانکیو و منتل دو عضو بسیار حساس در تجهیزات راهسازی و سنگ شکن های هیدروکن به شمار می روند که به صورت ضربه ای اقدام به خردایش سنگ های بزرگ می کنند. با تنظیم فاصله بین آنها می توان به دریافت خرده سنگ تا شن در ابعاد مختلف دست یافت. بر اساس نیاز خروجی فاصله بین کانکیو منتل را کاهش می دهند. جنس کانکیو منتل در داشتن بیشترین عملکرد بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

چکش کوبیت و چکش پارکر:

چکش کوبیت جهت استفاده در سنگ شکن های کوبیت و چکش پارکر جهت استفاده در سنگ شکن پارکر مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات راهسازی به دلیل داشتن شرایط عملیاتی بسیار سخت و حساس در مواجه با فشار زیاد دچار فرسودگی می شوند. به همین دلیل این تجهیزات راه سازی جزو تجهیزات مصرفی در راهسازی می باشند و با استفاده مکرر نیاز به تعویض آنها احساس می شود.

کارخانه آسفالت

آسفالت یک محصول بسیار مهم در محصولات و تجهیزات راه سازی می باشد که به وسیله شن، ماسه، غیر و دیگر مواد لازم برای آن ساخته و جهت استفاده محیا می شود. این محصول سالهاست که اصلی ترین محصول برای ایجاد راه ها می باشد و در واقع قسمت بزرگی از کیفیت یک جاده در راهسازی به کیفیت آسفالت به کار رفته شده در ساخت آن بر می گردد. چسبندگی و لغزندگی جاده نیز مورد مهمی است که در برخی تولیدات آسفالت، پیمانکار آن را مورد توجه قرار می دهد.

تجهیزات راهسازی
تجهیزات راهسازی

آسفالت که به آن قیر نیز می گویند (انگلستان: / ˈbɪtjʊmɪn / ، ایالات متحده: / bɪˈtjuːmən ، baɪ – /) ، [1] نوعی مایع سیاه، بسیار چسبناک و یا نفت نیمه جامد است. که ممکن است در رسوبات طبیعی یافت شود یا ممکن است یک محصول تصفیه شده باشد. قبل از قرن 20، اصطلاح آسفالت نیز استفاده می شد. این کلمه از یونان باستان ἄσφαλτος ásphaltos گرفته شده است. دریاچه پیچ بزرگترین کانسار طبیعی آسفالت در جهان است که تخمین زده می شود حاوی 10 میلیون تن باشد. این مکان در La Brea در جنوب غربی ترینیداد، در داخل شرکت منطقه ای سیپاریا واقع شده است.

ویکی پدیا

مهندسی و اجرا

ایجاد یک جاده بسیار خوب در گام نخست به یک علم مهندسی راه سازی و شهرسازی نیاز دارد. باید تمام زمینه ها برای راهسازی فراهم شود و پیش بینی تمام موارد مورد نیاز را داشت. جنس خاک، مواضع، پستی و بلندی و غیره. مهندسین راهسازی وظیفه مهیا کردن این اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن را دارند. برای کسب اطلاعات کامل تر به مقاله نکات کلیدی راه سازی مراجعه کنید.

نوار نقاله

برای انتقال مواد و محصولات از نقطه ای به نقطه دیگر، از نوار نقاله یا کانوایر استفاده می شود. انواع تسمه نقاله مختلف برای انواع محصولات مورد استفاده قرار میگیرد که با توجه به نوع محصول روش های مختلفی برای اجرای نوار نقاله یا کانوایر مورد استفاده قرار میگیرد. نوار نقاله یک محصول بسیار عالی برای افزایش سرعت خط تولید و کاهش استفاده از نیروی انسانی و مخاطرات آن در مواجهه به برخی تولیدات مانند مواد بسیار سنگین مانند سنگ ها و مواد شیمیایی و روغنی، می باشد. به همین دلیل استفاده از کانوایر امروزه مسئولیت های بسیار در این صنایع مختلف دارد.

ماشین آلات و تجهیزات راهسازی

ماشین آلات راهسازی نیز نقش بسیار پررنگی در تجهیزات راهسازی و در ایجاد جاده های امروزی دارند. انواع بولدوزرها، لودر ها و بیل های مکانیکی وظایف بسیار مهمی دارند که بدون استفاده از آنها، تقریبا بسیاری از راه های امروزی امکان ساخته شدن را نداشته اند. جابجایی خاک ها در حجم بسیار زیاد، کندن سنگ ها و خاک ها در مناطق سخت و کوهستانی و کمک های بیشماری که ماشین آلات راهسازی در سالهای سال به این صنعت کرده اند، هرگز قابل اغماض نیست و نخواهد بود.

راه سازی به صورت کلی شرایط و حساسیت های بسیاری دارد که برای اطلاع بیشتر از این تجارت به وبسایت راه صنعت به آدرس Raahsanat.ir مراجعه کنید و در این اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا