دسته‌بندی نشده

کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر تصمیم دارید در آینده‌ای نزدیک کسب و کاری مرتبط با غذا آغاز کنید، باید لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود تهیه کرده و برای راحتی کار خود آن‌ها را تهیه کنید. یکی از این دستگاه‌ها، ماشین ظرفشویی است که بدون آن پخت و سرو غذا بسیار سخت خواهد شد. ماشین ظرفشویی صنعتی یکی از دستگاه‌های کاربردی در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی بزرگ است که در هر چرخه می‌تواند تعداد زیادی از ظروف کثیف را تمیز کند. این دستگاه‌ها ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به ماشین‌های ظرفشویی خانگی داشته و به بهترین شکل ممکن ظروف را تمیز می‌کند.

کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ماشین ظرفشویی صنعتی به شکلی طراحی و تولید شده که مصرف انرژی پایینی داشته باشد و در مصرف آب صرفه جویی کند. چه یک ماشین ظرفشویی ریلی خریداری کنید و چه ماشین ظرفشویی زیر کانتری، در هر صورت بهره روی آشپزخانه شما افزایش خواهد یافت. ماشین ظرفشویی صنعتی برای شستن ظروف از دمای بالا استفاده می‌کند تا ظروف به خوبی تمیز شده و اجازه رشد هیچ میکروبی را نمی‌دهد. چندین مزیت بزرگ وجود دارد که ثابت می‌کند اضافه کردن ماشین ظرفشویی صنعتی به آشپزخانه باعث بهبود شرایط کسب و کار شما می‌شود.

  • ماشین ظرفشویی صنعتی سرعت شستن ظروف را بالاتر می‌برد. شستن ظروف با دست زمان زیادی خواهد گرفت و این امر می‌تواند سرعت ارسال سفارشات غذا را کاهش دهد اما ماشین ظرفشویی صنعتی، در هر 10 دقیقه بیش از 500 بشقاب را شست و شو خواهد داد که همین موضوع باعث افزایش سرعت کار شما خواهد شد.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی باعث صرفه جویی در هزینه برق و آب می‌شود. این دستگاه مصرف انرژی بهینه‌ای داشته و مصرف آب پایینی هم دارد که نتیجه آن کاهش هزینه‌های قبض آشپزخانه است. در ماشین ظرفشویی صنعتی آب داغ در داخل دستگاه باقی مانده و تخلیه نمی‌شود، در نتیجه مصرف آب آن بالا نیست. کاهش مصرف آب علاوه بر کاهش هزینه‌ها به محیط زیست هم کمک خواهد کرد.
  • استفاده از این دستگاه باعث حفظ بهداشت بهتر ظروف می‌شود. شستن ظروف با اسفنج باعث انتقال میکروب‌ها از یک بشقاب به بشقاب دیگر می‌شود اما در ماشین ظرفشویی به دلیل وجود آب داغ، هیچ میکروبی اجازه رشد پیدا نمی‌کند.

    کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی
    کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی
  • از ورود آسیب به ظروف جلوگیری می‌کند. در شستن دستی ظروف امکان شکستن یا ترک برداشتن ظروف وجود دارد اما در ماشین ظرفشویی فشار آب ملایم بوده و هیچ آسیبی آن‌ها تهدید نمی‌کند. برای شستن ظروف شیشه‌ای هم می‌توانید از ماشین ظرفشویی شیشه شوی استفاده کنید که فشار آب ملایم‌تری دارد.
  • با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی نیازی به استخدام کارکنان بیشتر برای شستن ظروف ندارید. اگر تعداد سفارشات شما در روز زیاد باشد، باید چندین نفر را استخدام کنید تا در مدت زمان کوتاهی ظروف را بشویند. این امر می‌تواند هزینه ماهانه کسب و کار شما را افزایش دهد. با خرید ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به پرداخت این هزینه‌ها نخواهید داشت.
  • با ماشین ظرفشویی صنعتی و انتخاب یک شوینده مناسب می‌توان انواع لکه‌های سخت و چربی‌ها را از بین ببرد، علاوه بر آن هیچ لکه‌ای بر روی آن‌ها به جای نمی‌گذارد. در شست و شوی دستی ظروف ممکن است به دلیل باقی ماندن شوینده، لکه‌ای بر روی ظروف خود مشاهده کنید. اگر مشتریان شما این لکه‌ها را بر روی ظروف ببینند، اعتبار شما از دست خواهد رفت و ممکن است دوباره به رستوران شما مراجعه نکنند.

تفاوت ماشین ظرفشویی صنعتی و خانگی چیست؟

ماشین ظرفشویی صنعتی سرعت بسیار بیشتری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی در شست و شوی ظروف داشته و ظرفیت آن هم بیشتر است. با توجه به این موضوع برای کارهای سنگین‌تر و شستن ظروف زیاد، ماشین ظرفشویی صنعتی انتخاب مناسبی است. ممکن است در ابتدا برای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی هزینه بالاتری نسبت به ماشین خانگی صرف کنید اما بدون شک ارزش این هزینه را خواهد داشت.

ماشین ظرفشویی صنعتی
ماشین ظرفشویی صنعتی
  • ماشین ظرفشویی صنعتی مصرف آب کمتری نسبت به ماشین ظرفشویی خانگی دارد. در ماشین ظرفشویی خانگی برای هر چرخه آب داغ تخلیه شده و دوباره گرم می‌شود اما در نوع صنعتی آب داغ داخل ماشین ظرفشویی صنعتی باقی مانده و دوباره استفاده می‌شود؛ در نتیجه مصرف آب در این مدل به مراتب کمتر از ماشین خانگی است.
  • با ماشین ظرفشویی صنعتی سرعت شست و شوی ظروف چندین برابر بیشتر از ماشین ظرفشویی خانگی است. به طور مثال در ماشین ظرفشویی صنعتی می‌توان در عرض 10 دقیقه 1200 بشقاب را شست.

سلکو تجهیز محصولاتی همچون یخچال صنعتی، ماشین ظرفشویی و… ارائه میکند که میتوانید از مشاوره های قبل خرید بهره مند شوید و با آگهی بالا و خاطری آسوده خرید داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا