دسته‌بندی نشده

ماشین طرفشویی صنعتی و بهداشت غذا

اگر یک رستوران بزرگ را اداره کرده یا یک آشپزخانه صنعتی را مدیریت می‌کنید، بدون شک به ماشین ظرفشویی صنعتی نیاز خواهید داشت. ماشین ظرفشویی صنعتی دستگاهی است که در هر چرخه می‌تواند تعداد زیادی از ظروف را تمیز کرده و به شما تحویل دهد. این ماشین در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است تا هر کسب وکار با توجه به حجم ظروف کثیف، بهترین مدل را خریداری و به آشپزخانه اضافه کند.

ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه کار می‌کند؟

ماشین ظرفشویی صنعتی متفاوت از دستگاه‌های خانگی معمولی کار می‌کند. البته این امر ضروری است زیرا ماشین‌های ظرفشویی صنعتی باید دمای بسیار بالاتر و زمان شستشوی کوتا‌ه‌تری داشته باشند. تفاوت اصلی در نحوه کار ماشین ظرفشویی صنعتی این است که آب را گرم نگه داشته و در هر چرخه آب را تخلیه نمی‌کند که نتیجه آن کاهش مصرف آب است. از نظر مصرف برق و آب، این دو دستگاه به دلیل کاربردهای کاملا متفاوت، قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. علاوه بر آن، ظرفیت ماشین ظرفشویی صنعتی چندین برابر بیشتر از ماشین ظرفشویی خانگی بوده و در مدت زمان کمی می‌تواند بیش از 500 بشقاب را تمیز کند.

ماشین ظرفشویی صنعتی
ماشین ظرفشویی صنعتی

چرخه آبکشی در ماشین ظرفشویی صنعتی چقدر طول خواهد کشید؟

جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی خانگی به حدود 30 دقیقه برای تکمیل چرخه شستشو نیاز دارند اما این زمان در ماشین ظرفشویی صنعتی به 3 تا 5 دقیقه کاهش پیدا می‌کند، بنابراین تنها در صورت در نظر گرفتن زمان، برای دستیابی به عملکرد یک ماشین ظرفشویی صنعتی به حداقل 6 ماشین ظرفشویی خانگی نیاز دارید. علاوه بر زمان کوتاه‌تر، در هر چرخه می‌تواند تعداد ظروف بیشتری را نیز تمیز کند که این مزایا نشان می‌دهد چرا قیمت بالاتر ماشین ظرفشویی صنعتی، معقول است.

خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، یک سرمایه گذاری ارزشمند

اگر در محیط کاری خود، مجبور هستید با ظروف زیادی سروکار داشته باشید، واقعا باید خرید ماشین ظرفشویی صنعتی را در نظر بگیرید.

این ماشین مزایای بی شماری دارد که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • به حفظ سلامت مشتریان کمک می‌کند. اسفنجی که با آن ظروف شسته می‌شود می‌تواند محلی برای رشد باکتری‌ها باشد. از سمت دیگر برخی از باکتری‌ها در دمای عادی آب از بین نرفته و گرما را دوست دارند، در نتیجه با شستن ظرف کثیف تمام آلودگی‌ها از بین نخواهند رفت. در صورتی که برای تمیز کردن ظروف از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده شود، این میکروب‌ها به دلیل آب داغ و شوینده قوی از بین رفته و توسط اسفنج از ظرفی به ظرف دیگر منتقل نمی‌شوند. از بین رفتن باکتری‌های روی ظروف تضمین کننده سلامت مشتریان خواهد بود.
  • باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. برای شستن دستی ظروف باید به میزان قابل توجهی آب مصرف کنید اما در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، قبض آب شما کاهش چشم گیری پیدا می‌کند. علاوه بر آن با این کار به محیط زیست هم کمک خواهید کرد.
  • ماشین ظرفشویی صنعتی باعث افزایش سرعت شست و شوی ظروف می‌شود. اگر بخواهید 1000 بشقاب کثیف را با دست بشویید، شاید به 2 ساعت زمان نیاز داشته باشید اما شستن این تعداد با ماشین ظرفشویی ریلی، تنها 10 دقیقه زمان می‌برد. با افزایش سرعت شستن ظروف، سرعت سرو غذا بالاتر رفته و خدمات بهتری در اختیار مشتریان خود قرار خواهید داد.
  • مانع از اسیب دیدگی ظروف می‌شود. در طی شستن دستی ظروف، ممکن است به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود اما در ماشین ظرفشویی صنعتی فشار آب ملایم بوده و از هر گونه آسیبی پیشگیری خواهد کرد.

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی در چهار مدل ماشین ظرفشویی صنعتی ریلی، شیشه شور، هود تایپ و زیرکانتری طراحی و به بازار عرضه شده است تا هر آشپزخانه با توجه به حجم ظروف کثیف و فضای خالی برای نصب دستگاه، بهترین گزینه را خریداری کند.

سخن پایانی:

سلکو تجهیز محضولاتی همچون یخچال صنعتی، ماشین ظرفشویی، تجهیزات صنعتی آشپزخانه و… ارائه میکند که میتوانید از مشاوره های قبل خرید بهره مند شوید و با آگهی بالا و خاطری آسوده خرید داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا