دسته‌بندی نشده

جدیدترین شایعات مربوطه اتریوم چه نظری درباره قیمت اتریوم دارند؟

اتریوم دومین رمزارز بازار کریپتوکارنسی است که بعد از بیت‌کوین، از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است. یکی از خبرهای جنجالی که درمورد این ارز بحث‌وگفت‌گوهای زیادی را درپی داشته‌است و شایعات عجیبی درمورد آن نقل محافل شد، آپدیت مرج (The Merge Upgrade) بود. زمزمه‌های این آپدیت پس وجود اشکالاتی در سیستم اتریوم به گوش می‌رسید و درنهایت به وقوع پیوست. این به‌روز‌رسانی سیستمی، باعث تغییر سازوکار اجماع Athereum از اثبات کار PoW به اثبات سهام PoS شده‌است. در ادامهٔ این مقاله، آپدیت مرج و سازوکارهای آن را بر قیمت اتریوم مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا انتها با ما همراه باشید تا دربارهٔ این آپدیت ادغام هیجان‌انگیز بیشتر بدانید:

آپدیت مرج (Merge) چیست؟

اتر یکی از رمزارزهای پرکاربرد دنیای کریپتوکارنسی است که همانند رقیب خود، بر روی سیستم مشابهی ایجاد شد و شروع به فعالیت کرد. درواقع همه‌چیز از دسامبر سال ۲۰۲۰ و با ارائه زنجیرهٔ بیکن اتر (Beacon Chain) آغاز شد. این زنجیره امکان استیکینگ در بخش PoS اتر را فراهم کرد و بسیاری از ماینرهای دنیای رمزارزها به استیکینگ و کسب سود مشغول شدند. همه‌چیز خوب پیش می‌رفت تا این‌که ایراداتی همچون کند بودن سرعت تراکنش‌ها و افزایش انرژی‌های مصرفی برای استیک اتر مطرح شد. توسعه‌دهندگان این پلتفرم بر آن شدند تا این ایرادات را با ارائه راه‌حل‌هایی برطرف کنند. درنهایت، خبر آپدیت مرج مثل زلزله، دنیای کریپتوکارنسی را تحت‌تأثیر قرار داد و خبر و شایعات مربوط به آن، در همه‌جا ازجمله رسانه‌های اجتماعی پخش شد.

تا پیش از آپگرید مرج، زنجیرهٔ اصلی (Ethereum Mainnet) و Beacon Chain به‌صورت مجزا فعالیت می‌کردند. امّا پس از به‌روزرسانی، این دو زنجیره با یکدیگر «ادغام» شدند که به این فرایند Merge گفته می‌شود. درواقع این به‌روزرسانی با هدف کاهش هزینهٔ شبکه، بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش چشمگیر مصرف انرژی و افزایش سرعت تراکنش‌ها، افزایش تمرکز زدایی (Decentralization) و بهبود امنیت شبکه انجام شد. ناگفته نماند که برای اعمال این تغییرات در زیرساخت‌های شبکه، تقریبا ۲ سال زمان نیاز بود که در طی این مدت، شایعات صحیح و غلط بسیاری به گوش رسید و برخی از کاربران، تصور می‌کردند که چنین چیزی ممکن نیست و‌ سرمایه‌های آنان قرار است که به هیچ تبدیل شود. درنهایت در سپتامبر ۲۰۲۲ بود که این آپدیت به‌طور کامل معرفی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شما برای تبدیل اتریوم به تومان می‌توانید از والکس کمک بگیرید.

جدیدترین شایعات مربوطه اتریوم چه نظری درباره قیمت اتریوم دارند؟

نحوهٔ سازوکار جدید اتریوم بعد از آپدیت مرج

پس از به‌روزرسانی‌هایی که در الگوریتم Athereum رخ داد، نحوهٔ سازوکار این شبکه نیز دچار تغییر و تحولاتی شد. با این حال توسعه‌دهندگان این پلتفرم همانند گذشته، در حال تلاش‌اند تا کار بر روی شبکهٔ منبع باز Athereum را ادامه دهند و بهبودهای بیشتری را درزمینهٔ کارمزد‌، سرعت و امنیت اتر اعمال کنند. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که برای این پلتفرم بعد از این بروزرسانی رخ می‌دهد، امکان استیک ارز دیجیتال اتر خواهد بود که هدف آن، افزایش توان تراکنش‌ها و کاهش کارمزدها با پخش فعالیت شبکه بر روی چندین شارد Shard است. به‌علاوه سازوکاری طراحی شده‌است تا با ایجاد یک جداسازی سازندهٔ پیشنهاددهندهٔ PBS، سازندگانی که تراکنش‌ها را به بلاک‌ها اضافه می‌کنند، از پیشنهادکنندگانی که آن‌ها را برای تأیید از شبکه گسترده‌تر ارائه می‌کنند جدا می‌کند. PBS درواقع راه‌حلی است که به‌عنوان راهی برای کمک به حل مشکل حداکثر مقدار قابل استخراج MEV اتر مطرح شده‌است و واکنش‌های زیادی را درپی داشته‌است.

یکی از اتفاقات مهمی که پس از این آپدیت رخ داده‌است، عدم امکان استخراج بلاک‌های جدید شبکه توسط ماینرهاست. بدین ترتیب بسیاری از آن‌ها مجبور خواهند شد تا عملیات استخراج را در ازای استیکینگ و کسب پاداش از شبکه کنار بگذارند. این موضوع شایعات و انتقادات زیادی را درپی داشت که در پاسخ به آن، امکان استخراج اتر کلاسیک ETC بود. درپی ارائه این راه‌حل، بازار خرید اتریوم و معاملات آن، کمی تکان خورد و روند جدیدی را طی کرد. درواقع هر نوع خبری که درمورد آپدیت‌ها یا حمایت افراد معروف و حتی شکست‌های یک شبکه بلاک‌چین باشد، بر روی عرضه و تقاضای آن ارز تأثیر می‌گذارد که ارز اتر نیز از این قائله مستثنی نیست و بازار خبرها و شایعات آن همواره داغ است.

تغییر قیمت اتریوم بعد از آپدیت مرج

یکی از شایعات عجیب و دور از باوری که دربارهأ قیمت اتر بعد از آپدیت مرج به گوش می‌خورد، امکان سقوط قیمت این ارز به حداقل میزان خود بود. تحلیلگران بعد از پخش این شایعه، به‌طور گسترده این آپدیت را بررسی کردند و با درنظر گرفتن مزایای آن همچون افزایش سرعت و عدم تمرکزپذیری از یک نهاد خاص و گسترش استفاده از قراردادهای هوشمند، این امر را بعید اعلام کردند. درواقع این تغییر سازوکار، اولین نمونه در تاریخ کوتاه اما پرنوسان دنیای رمزارزهاست که در صورت اجرای کامل و موفق، یک شاهکار عظیم مهندسی تلقی می‌شود. توسعه‌دهندگان اصلی Athereum برای به بار نشستن این طرح جنجالی، بیش از دوازده آزمایش موفق برای شبیه‌سازی مرج انجام داده‌اند و هر بار دلایل بیشتری را برای موفقیت این پروژه عنوان کرده‌اند. با در نظر گرفتن این مزایا و شروع به کار این آپدیت جدید و متفاوت، قیمت اتریوم صعودی و با استقبال زیادی همراه بوده‌است. در همین راستا تبدیل اتریوم به تومان نیز می‌تواند بسیار پرسود باشد.

جدیدترین شایعات مربوطه اتریوم چه نظری درباره قیمت اتریوم دارند؟

سخن پایانی

آپدیت ادغام اتریوم که به‌عنوان اولین تغییر سازوکار احماع یک بلاکچین از اثبات کار به اثبات سهام شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین اتفاقات اخیر تاریخ اکوسیستم کریپتوکارنسی است. حتی خبر انجام این آپگرید، آنقدر هیجان‌انگیز بود که تا حدودی بر قیمت دیگر رمزارزها نیز تأثیر گذاشت. اخبار و شایعات و به خصوص پخش آن‌ها در شبکه‌های مجازی همچون توییتر، همیشه بحث‌برانگیز بوده‌است و بر روی قیمت این ارز اثر دارد. خبر این آپدیت نیز از آن دست خبرهای حاشیه‌ساز و پرگفتگو بود که تأثیرات زیادی را بر قیمت این ارز اعمال کرد. توصیه می‌شود که به محض منتشر شدن اخباری مبنی بر تکنولوژی یا دیگر خبرهای ارزهای کریپتوکارنسی، احساسی تصمیم نگیرید و کمی خبرها را کاوش کنید تا متوجهٔ حقیقت شوید.

منابع

https://www.independent.co.uk/tech/ethereum-merge-cryptocurrency-b2160924.html

https://capital-com.cdn.ampproject.org/v/s/capital.com/amp/ethereum-eth-price-prediction?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#aoh=16919780943655&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fcapital.com%2Fethereum-eth-price-prediction

https://www.coinbase.com/ethereum-merge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا