دسته‌بندی نشده

انواع فیلتر هوا: راهنمای تصفیه هوای مطلوب برای محیط‌های صنعتی

محیط‌های صنعتی در اکثر مواقع دارای آلودگی‌هایی هستند که در طولانی مدت باعث می‌شود تا سلامت کارکنان به خطر بیفتد و روند کار دچار اختلال شود. به عنوان صاحب محیط صنعتی یا مسئول بررسی این موارد، باید به مسائلی مانند هوای کارخانه، آلودگی‌های صوتی موجود و غیره توجه کافی داشته باشید و برای آرامش خاطر کارکنان، آن را به حداقل برسانید. در این راهنمای جامع، به صورت کامل درمورد انواع فیلتر هوا برای محیط صنعتی، مزایای استفاده از آن‌ها و نکات تکمیلی صحبت می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اگر تابه‌حال برای کارخانه یا کارگاه صنعتی خود به فکر فیلتر هوا نبوده‌اید، نظرتان را عوض کنید.

عملکرد فیلتر هوا در محیط صنعتی

فیلترهای هوا، بر اساس مدل و عملکرد، ذرات موجود در محیط صنعتی را به بهترین شکل به محیط بیرون انتقال می‌دهند و در انجام این کار، قطر ذرات را به عنوان معیار اصلی در نظر می‌گیرند. برای مثال، مدل‌هایی از فیلتر‌های صنعتی، ذراتی که تا 2/0 میکرومتر هستند را به صورت کامل از محفظه فیلتر خود عبور می‌دهند و فضای صنعتی از تمام این آلودگی‌ها خالی می‌شود. نوع فیلتر انتخابی و قطر تشخیصی برای پاک‌سازی، به مدل فیلتر بستگی دارد.

عملکرد فیلتر هوا، به گونه‌ای است که هوای حاکم بر محیط صنعتی را به طرف خود می‌کشد. بعد از نفوذ هوا به داخل فیلتر، لایه‌ محافظ درون فیلتر که جنس مخصوص خود را دارد، ذرات هوا که قطر هم‌اندازه یا بیشتر از میزان تعیین شده فیلتر را دارند، به خود جذب می‌کند؛ سپس هوای تصفیه شده و پاک که با معیارهای موردنظر کارخانه همخوانی دارد، به فضا انتقال پیدا می‌کند و محیط را در بر می‌گیرد. با اجرایی شدن این عملکرد، هوایی که در محیط صنعتی جریان پیدا می‌کند به صورت کامل تصفیه شده است و فارغ از هرگونه آلودگی و ذرات مضر است.

اجزای تشکیل دهنده فیلتر هوای صنعتی

  1. لایه گیرنده ذرات (فیلتر): لایه به کار رفته در فیلتر هوا اهمیت بالایی دارد و در برخی موارد، باید بتواند جلوی نفوذ موادی مانند کربن را بگیرد و آن را به طور کامل تصفیه کند. جنس فیلتر، از مواردی مثل پلاستیک مخصوص، پلی‌استر، فایبرگلاس و… است.
  2. قالب فیلتر: قالب فیلتر به عنوان محافظ و شکل دهنده فیلتر عمل می‌کند و مدل‌های مختلفی دارد. برخی فیلتر‌ها استوانه‌ای هستند؛ در صورتی که برخی دیگر حالت مکعب دارند. ابعاد قالب بر اساس میزان نیاز متفاوت است.

انواع فیلتر هوا: راهنمای تصفیه هوای مطلوب برای محیط‌های صنعتی

مزایای خرید فیلتر هوا برای محیط صنعتی

فیلتر هوا مزایای بسیار زیادی دارد و در تمام محیط‌های صنعتی حرفه‌ای، از آن استفاده می‌کنند. در ادامه مزایای خرید و استفاده از فیلتر هوا برای محیط صنعتی را بیان می‌کنیم.

سلامت بیشتر کارکنان

سلامت افرادی که درون محیط صنعتی کار می‌کنند از همه چیز مهم‌تر است! با استفاده از فیلتر هوای صنعتی و قرار دهی آن در جای مناسب، هوای پاک و بهتری در محیط جاری می‌شود و آلودگی‌های موجود، وارد ریه کارکنان نمی‌شود. این مسئله باعث می‌شود تا سلامت آن‌ها در طولانی مدت حفظ شود و مشکلی برایشان به وجود نیاید. دیگر کارکنان نگران بروز مشکلات ریوی و آلرژی نخواهند بود.

افزایش انرژی

جالب است بدانید محیطی که کارکنان در آن قرار دارند و شدت آلودگی صوتی، در خروجی کار به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد. با قرار گرفتن در محیط سالم و خالی از هرگونه آلودگی، کارکنان به راحتی کار خود را انجام می‌دهند و این توانایی را دارند که برای ساعت‌های طولانی بدون خستگی به انجام کار خود ادامه دهند.

عملکرد بهتر دستگاه‌ها

دستگاه‌هایی که در محیط صنعتی قرار گرفته‌اند به صورت شبانه روز در معرض گرد‌وخاک و ذرات مضر قرار دارند. نفوذ همین ذرات به داخل دستگاه‌ها باعث می‌شود تا عملکرد اولیه از بین برود و بعد از مدتی کار کردن، احساس کنید دستگاه ضعیف شده است؛ همچنین این امکان وجود دارد که دستگاه خراب شود و نیاز به تعمیر به وجود بیاید! با کمک گرفتن از فیلتر هوا، تمام این احتمالات به حداقل می‌رسد و می‌توانید بدون نگرانی، برای مدت‌های طولانی از دستگاه‌های صنعتی خود استفاده کنید.

کاهش هزینه‌ها

با استفاده از فیلتر هوا، دیگر نیازی نیست که برای تعمیر دستگاه‌های خود هزینه‌های بالایی انجام دهید. استفاده از فیلتر باعث می‌شود تا ذرات کمتری به چرخ‌دند‌ه‌ها و قطعات داخلی نفوذ کند؛ در نتیجه میزان تعمیرات دوره‌ای به حداقل خود می‌رسد.

جلوگیری از تخریب محصولات

برخی محصولات مانند مواد غذایی، به محض قرار گرفتن در محیط صنعتی فاسد می‌شوند و ماندگاری آن‌ها به حداقل می‌رسد. با استفاده از فیلترهای مخصوص، دیگر نگرانی بابت خراب شدن محصولات نخواهید داشت. مثلاً زمانی که کارخانه صنعتی مربوط به زمینه الکترونیک و تولید کیت‌های برقی باشد، فیلتر هوا اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند؛ زیرا نفوذ گردوخاک به این محصولات موجب تخریب آن‌ها می‌شود و با وجود فیلتر، چنین مشکلی به وجود نمی‌آید.

انواع فیلتر هوا

در ادامه انواع مختلفی از فیلتر هوا را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. فیلتر کیسه‌ای
  2. فیلتر لانه زنبوری
  3. فیلتر کربن
  4. فیلتر شیشه‌ای
  5. فیلتر پاکتی
  6. فیلتر فلزی
  7. فیلتر حرارتی

اطلاعات بیشتر: برای خرید فیلتر صنعتی، فروشگاه فیلتریار را فراموش نکنید! این مجموعه انواع مختلفی از فیلتر، از جمله فیلتر هیدرولیک فشار قوی را درون وب‌سایت خود برای عرضه قرار داده‌است. لازم به ذکر است که امکان خرید فیلتر سپراتور کمپرسور نیز وجود دارد.

انواع فیلتر هوا: راهنمای تصفیه هوای مطلوب برای محیط‌های صنعتی

فیلتریار: فروشگاه مطمئن خرید فیلتر صنعتی

اگر برای تجهیز یا بهبود کیفیت کارخانه و کارگاه خود به دنبال فیلتر صنعتی هستید، فیلتریار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه با 20 سال سابقه درخشان، وارد و عرضه کننده بهترین مدل فیلتر‌های صنعتی با برند‌های مختلف است. از جمله برندهای وارداتی که توسط این مجموعه ارائه می‌شود می‌توان موارد زیر را مثال زد.

  • برند هیداک
  • برند بوریس
  • برند مان
  • برند دونالدسون

فیلتریار با ارائه بهترین محصولات توانسته‌ است نظر مشتریان را جلب کند و کارهای صنعتی آن‌ها را به بهترین شکل، به ابزار و تجهیزات موردنیاز مجهز کند. برای خرید انواع فیلتر هوا، کافی است به وب‌سایت فیلتریار مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این راهنمای جامع، تمام جنبه‌ها و مسائل مربوط به فیلتر هوای صنعتی را برای شما توضیح دادیم و همچنین، یکی از فروشگاه‌های مرغوب کشور برای خرید فیلتر را معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که کمک گرفتن از هرگونه فیلتر هوا در زمینه کار صنعتی، ضروری است و اگر آن را انجام ندهید، دچار مشکلاتی مانند آسیب به کارکنان، خراب شدن سریع‌تر دستگاه‌ها و… می‌شوید. به نظر شما، استفاده از فیلتر هوای صنعتی چه مزایای دیگری دارد؟ نظر خود را زیر همین مطلب بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا