دسته‌بندی نشده

قوانین هدیه دادن

مناسبت های مختلفی برای ابراز حسن نیت و قدردانی از دیگران وجود دارد، اما همیشه وقتی هدیه دریافت می کنید یا هدیه ای را به کسی می دهید که آنقدر او را خوب نمی شناسید، ممکن است شاهد لحظه ی ناخوشایندی باشید. برای هدیه دادن قوانین و آدابی وجود دارد، اما تفسیر همه از این قوانین نانوشته متفاوت است. در اینجا قوانین مختصری در مورد قوانین هدیه دادن قرار داده ایم تا شما در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.


آیا باید آنچه را می گیرید، بدهید؟

مبادله هدایا در طول سال به دلایل مختلف معمول است، اما همیشه اجباری نیست. در بسیاری از موارد، افراد بدون انتظار چیزی در ازای آن هدیه می دهند و هدیه صرفاً حرکتی متفکرانه است. به عنوان مثال ، یک مهمان ممکن است به یک میزبان در یک مهمانی تعطیلات یک جعبه کلوچه خانگی، ست کارتیر یا یک روسری دستباف بدهد.

با این حال، اگر ترجیح می دهید شما هم هدیه ای به او بدهید، مجموعه کوچکی از هدایای عمومی آماده را در دست داشته باشید. این وسایل می تواند شامل زیور آلات جشن، شکلات یا شیرینی های دیگر و شمع های معطر باشد. به راحتی می توانید در فروشگاه کارما به این هدایا دسترسی داشته باشید.

سایر مقالات اوکی صنعت

ثبت رایگان آگهی تبلیغاتی

آیا هدیه ای که در ازای آن داده می شود باید برابر باشد؟

هنگام هدیه دادن باید هزینه را صرف هدفی کنید که شخص هدیه گیرنده آن را دوست داشته باشد، نه صرفا مبلغی را برای شخص دیگری خرج می کنید. برخی احساس می کنند که باید هدیه ای برابر ارزش هدیه دریافت شده را بدهند. ارزیابی این ارزش ممکن است دشوار باشد و بیشتر مردم به ارزش پولی هدیه توجه ندارند. تفکر همراه با هدیه به طورمعمول معنادارتر است.

ممکن است صرف مقادیر زیاد برای هدیه، احساس ناراحتی برای گیرنده ایجاد کند. بسته به رابطه شما با گیرنده، ممکن است تمایل داشته باشید که توضیح دهید که هدیه آنها را دریافت کرده اید و از آن واقعا خوشتان آمده تا نگرانی آنها را کاهش دهید.

مرد در حال هدیه دادن به زن، قوانین دادن هدیه

فرهنگ دریافت و دادن هدیه

همه فرهنگ ها فصل تعطیلات را به یک شکل جشن نمی گیرند. اطمینان حاصل کنید که سنت و هنجارهای هرکسی را که قصد هدیه دادن به او را دارید درک کرده اید تا آنها را آزرده یا شرمنده نکنید.

آداب و رسوم در مناطق مختلف متفاوت و برخی از مردم دیدگاه متفاوتی نسبت به هدیه دارند. برای مثال برخی تصور میکنند دادن عطر به عنوان هدیه سبب جدایی می شود و یا برای مثال در فرهنگ چین ، دادن چتر به کسی به عنوان هدیه نشان دهنده این است که می خواهید این دوستی پایان یابد.

تاریخ دوباره تکرار می شود

آیا تا به حال یک بار هدیه داده اید و احساس کرده اید که این سنت می تواند به طور نامحدود ادامه یابد؟ ممکن است بخواهید قبل از شروع یک سنت جدید هدیه دادن، این موضوع را در نظر بگیرید. برخی از سنت ها به سختی پایان می یابد.

هدیه برای همه

یکی دیگر از معضلات رایج هدیه دادن این است که اگر به یک نفر در یک گروه یا مجموعه هدیه می دهید باید به هرکس دیگری که در آن مجموعه است نیز هدیه بدهید. به عنوان مثال، ممکن است به یکی از اعضای خانواده همسرتان هدیه ای بدهید، آیا شما را به دادن هدیه به سایر اعضای خانواده همسرتان هم مجاب می کند؟

یک قانون کلی این است که شما مجبور نیستید به همه افراد یک گروه هدیه دهید. اما باید این کار را با احتیاط انجام دهید تا باعث نشود دیگران احساس طرد شوند. البته در این بین هدیه برای خانم و هدیه برای آقا متفاوت از یکدیگر هستند.

قدردانی را نشان دهید

اگر هدیه ای دریافت می کنید، حتی اگر در ازای آن هدیه ای نمی دهید، بدون توجه به اینکه هدیه را دوست دارید یا نه، همیشه قدردانی خود را نشان دهید. اگر هدیه حضوری به شما اهدا شد، لبخند بزنید و از هدیه دهنده تشکر کنید. اگر هدیه ای از طریق پست دریافت کردید، هرچه زودتر با هدیه دهنده تماس بگیرید تا از رسیدن هدیه به وی آگاه شوید. شما باید هر زمان که ممکن است دست نوشته های تشکرآمیز خود را ارسال کنید.

میزبان خود را گرامی بدارید

هنگامی که در تعطیلات عید به خانه شخصی دعوت می شوید، آداب و رسوم خوبی است که در ازای دعوت، یک نشانه تقدیر و تشکر از او می آورید. این هدیه ها نباید بیش از حد شخصی باشند. اغلب یک جعبه شکلات، گل یا هدیه دیگری با مضمون نوروز کافی است.

به طور کلی هدیه دادن هم برای کسی که هدیه دهنده و هم دریافت کننده هدیه، احساس شیرین و خوبی دارد. این احساس را از یکدیگر دریغ نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا