دسته‌بندی نشده

هدایای تبلیغاتی چگونه میتوانند به بازاریابی شما کمک کنند؟

احتمالا در فصل تابستان یا در شروع سال جدید، هدیه‌ تبلیغاتی رایگانی دریافت کرده‌اید که توسط یک شرکت به شما ارائه شده است. شرکت‌های بی‌شماری برای مناسبت‌های مختلف به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی رایگان هدیه می‌دهند و تاثیر پذیری این روش تبلیغاتی سبب شده که برندهای کوچک و بزرگ از آن برای شناخت بیشتر برند استفاده کنند. نتایج حاصل از کمپین‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد که تبلیغات در قالب هدایا و موارد مشابه موفقیت آمیز بوده و به حفظ وفاداری مشتری کمک زیادی می‌کند، در نتیجه فروش بهتر و سود بیشتر را برای شرکت هدیه دهنده تضمین خواهد کرد.

بررسی تاثیر هدایای تبلیغاتی

همه انسان‌ها با گرفتن یک هدیه حس خوبی پیدا خواهند کرد، اگر این هدیه از سمت شرکت خاصی باشد، نام آن برند را به خاطر خواهند سپرد و در صورت نیاز از خدمات یا محصولات آن شرکت استفاده می‌کنند. برای اثر گذاری بیشتر هدایای تبلیغاتی باید از لوازمی استفاده شود که در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتخاب یک هدیه پرکاربرد، نام برند را دائما در معرض دید قرار داده و به مرور زمان باعث افزایش آگاهی برند می‌شوند.

هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی، علاوه بر کاربردی بودن آن باید کیفیت هدیه را نیز در نظر بگیرید. اگر هدیه شما زود خراب شود، اعتماد مشتریان کاهش یافته و کمپین تبلیغاتی بازدهی خوبی نخواهد داشت. با اضافه کردن کمی خلاقیت می‌توانید نسبت به برندهای دیگر برتری پیدا کنید. هدایای تبلیغاتی که مستقیماً با شرکت مرتبط بوده و در عین حال منفعت مالی برای مشتری دارند، بهترین تأثیر را خواهند داشت. اگر مشتری چنین هدیه‌ای دریافت کند، متقاعد می‌شود که وفاداری او به شرکت ارزشمند است. با هدایای فیزیکی می‌توانید وفاداری افراد بیشتری را بدست آورید که نتیجه آن پیشرفت کسب و کار است.

تاثیر هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی چندین مزیت بزرگ دارد که آن‌ها را تبدیل به بهترین روش تبلیغاتی می‌کند:

  • نیاز به بودجه زیادی ندارند. اگر کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده و نمی‌توانید هزینه زیادی صرف تبلیغات کنید، هدایای تبلیغاتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای رزرو تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی باید هزینه زیادی صرف کنید اما خرید خودکار تبلیغاتی نیازمند هزینه زیادی نخواهد بود.
  • بازدهی بالایی دارند. با توجه به اینکه هزینه زیادی صرف خرید هدایای تبلیغاتی نمی‌شود، بازدهی آن‌ها فوق العاده است. اگر جنس یک هدیه تبلیغاتی خوب باشد، تا ماه‌ها یا چندین سال به معرفی برند شما خواهد پرداخت و تاثیر طولانی مدت دارند.
  • منجر به افزایش فروش خدمات یا محصولات می‌شوند. اگر هدیه تبلیغاتی درست انتخاب شود، تاثیر خوبی دارد و می‌تواند افزایش فروش محصولات را تضمین کند. تصور کنید خودکار تبلیغاتی خود را به 1000 هزار نفر هدیه می‌دهید، از این تعداد ممکن است 50 نفر به خدمات شما نیاز پیدا کرده و تصمیم بگیرند از محصولات شرکت شما استفاده کنند؛ در این شرایط فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد که به مرور زمان موجب کسب اعتماد مشتریان می‌شود.
  • می‌توان با کمک هدایای تبلیغاتی وفاداری مشتریان را کسب کرد. برای پیشرفت کسب و کار، تنها جذب مشتریان جدید اهمیت ندارد بلکه باید مشتریان قدیمی را نیز حفظ کرد. می‌توانید به مناسبت‌های خاص، هدایایی را برای مشتریان فعلی خود ارسال کنید و به آن‌ها نشان دهید که ارزش زیادی برایشان قائل هستید.
  • هدایای تبلیغاتی تنوع زیادی دارند. از هر محصولی می‌توان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای آن نخواهید داشت. به طور مثال یک برند ترجیح می‌دهد از خودکار برای تبلیغات استفاده کند و دیگری خرید هدایای الکترونیکی را ترجیح می‌دهد. بهترین راه این است که ابتدا جامعه هدف را مشخص کرده و با توجه به بودجه شرکت، هدایایی مناسب را انتخاب نمایید.

اگر برای خرید هدایای تبلیغاتی نیاز به مشاوره داشتید، کارشناسان ما در مجموعه راسا گیفت به سوالات شما در این مورد پاسخ خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا