دسته‌بندی نشده

معتبر ترین مرجع قیمت لوله و اتصالات بازار تهران

لوله‌ها به‎ عنوان یکی از مهمترین مقاطع فولادی در بازار، برای انتقال سیالات (مایعات، گازها و جامدات سیال شده) استفاده می‌شوند. این محصولات برای فشار طراحی خاص مطابق با دمای طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از لوله‌ها در بخش صنعتی برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. صنایع رایجی که از لوله‌ها استفاده زیادی می‌کنند عبارتند از نفت و گاز، صنایع فرآیندی، مجتمع‌های شیمیایی و پتروشیمی، صنایع غذایی و آشامیدنی، بخش برق، صنایع فولاد، صنایع تهویه مطبوع، پالایشگاه‌ها و غیره. قیمت لوله باتوجه به سایز، جنس و انواع مختلف این محصول متفاوت است. در این متن نگاهی به کاربرد انواع لوله می‌اندازیم و در نهایت در مورد معتبرترین مرجع قیمت انواع لوله و اتصالات در تهران صحبت خواهیم کرد.

لوله فولادی چیست؟

انواع لوله

لوله‌ها را می‌توان بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی تعریف کرد که در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد و عوامل موثر بر قیمت لوله ها را بررسی می­کنیم.

انواع لوله بر اساس مواد

لوله‌ها معمولاً بر اساس موادی که برای تولید لوله در طول تولید استفاده می‌شود طبقه بندی خواهند شد. به طور کلی دو نوع لوله وجود دارد که شامل لوله‌های فلزی ولوله‌های غیرفلزی می­شود. لوله‌های ساخته­شده از فلز به عنوان لوله‌های فلزی شناخته می‌شوند. آنها را می‌توان به دو طبقه دسته­بندی کرد:

  • لوله‌های ساخته­شده از مواد آهنی
  • لوله‌های ساخته­شده از مواد غیرآهنی

البته می‌توان این محصولات را در دو دسته لوله سیاه درزدار و لوله سیاه بدون­درز هم تقسیم کرد. قیمت لوله مانیسمان، کمی ارزان‌تر از لوله بدون­درز است.

نوع لوله‌های ساخته شده از مواد آهنی

لوله

انواع لوله

بسته به نوع صنعت، چند نوع لوله وجود دارد:

  • لوله برای صنایع لوله­کشی شیمیایی و برق.
  • لوله برای صنعت لوله‌کشی.
  • لوله برای صنعت خط لوله.
  • انواع لوله برای صنایع لوله­کشی شیمیایی و برق

این نوع لوله‌ها برای کاربردهای با دما و فشار بالا مناسب هستند. لوله‌های ساخته­شده از موادآهنی عمدتاً در صنایع شیمیایی، نیروگاهی، پتروشیمی، فولاد، نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات معمولاً بر اساس توانایی آنها در حفظ فشار، دما، مقاومت در برابر خوردگی و غیره انتخاب می‌شوند.

انواع لوله برای صنعت لوله کشی

لوله‌های رایج لوله­کشی عبارتند از لوله‌های پی وی سی، لوله‌های PEX، لوله‌های مسی، لوله‌های ABS، لوله‌های چدنی و فولادی گالوانیزه و غیره که عمدتاً برای اهداف توزیع آب استفاده می‌شوند. قیمت لوله مناسب پایپنیگ را از بازار اتصال دریافت کنید.

انواع لوله‌ها بر اساس سیالی که حمل می‌کنند

لوله‌ها بسته به نوع سیالی که حمل می‌کنند به صورت زیر دسته­بندی می‌شوند:

  • لوله‌های حمل آب
  • لوله‌های گاز انتقال موادگازی.
  • لوله‌های بخار حامل بخارهای مختلف محصولات.
  • لوله‌های نفتی برای جابه‌جایی نفت خام.
  • لوله‌های بخار انتقال بخار.
  • لوله‌های هیدروژن حامل هیدروژن.

انواع لوله بر اساس روش ساخت

انواع لوله بر اساس روش ساخت

لوله‌ها را نیز می‌توان بر اساس روش ساخت طبقه­بندی کرد. اینها بسته به جنس لوله دسته­بندی می‌شوند که بر قیمت لوله نیز موثر است. به عنوان مثال، لوله‌های فلزی را می‌توان بشرح ذیل تقسیم­بندی کرد:

به طور کلی لوله‌های با قطر کمتر از 16 اینچ بدون درز هستند و لوله‌های با قطر بزرگ­تر جوش داده می‌شوند. لوله‌های بدون درز به دلیل عدم وجود درزجوش که یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، ترجیح داده شده و حتی قیمت لوله بدون درز بیشتری را به خود اختصاص می­دهند.

همچنین برای لوله‌های با قطر بزرگ، تولید لوله‌های بدون­درز مشکل می‌شود. لوله‌های کربن فولادی (A53، A333، A106 و API 5L) به دلیل ارزان‌تر بودن و مناسب­بودن برای طیف وسیعی از کاربردها از -29 تا 427 درجه سانتی‌گراد، بیشترین سهم بازار را دارند.

یکی دیگر از انواع لوله‌ها، گالوانیزه هستند. آلیاژهای فولادهای ضدزنگ می‌توانند شامل کروم، منگنز، سیلیکون، نیکل و مولیبدن باشند. این آلیاژها با هم کار می‌کنند تا با اکسیژن موجود در آب و هوا تعامل کنند و به سرعت یک لایه نازک اما قوی روی فولاد تشکیل دهند که از خوردگی بیشتر جلوگیری می­کند.

به طور طبیعی، لوله گالوانیزه در هر صنعتی که حفاظت در برابر خوردگی ضروری است استفاده می‌شود. به دلیل جذابیت زیبایی شناختی، فولاد ضدزنگ اغلب هنگامی انتخاب می‌شود که لوله باید در محیط های عمومی یا حرفه‌ای قابل مشاهده باشد. قیمت لوله گالوانیزه را از بازار اتصال می­توانید دریافت کنید.

چه عواملی در قیمت لوله تاثیرگذارند؟

لوله

 

در زمان خرید لوله به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر در حال ساختن تاسیسات جدید هستید، باید از ابتدا شروع کنید و بهترین نوع لوله را برای نیازهای خود انتخاب کنید. چه در حال تعویض سیستم جابجایی سیال خود باشید و چه در یک ساختمان کاملاً جدید نصب کنید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از شروع کار در نظر بگیرید.

هنگام پیاده­سازی یا ساخت یک سیستم جابجایی سیال در کارخانه یا انبار خود، باید چندین تصمیم را بر اساس صنعت، مواد مورد استفاده در لوله و هدف خود در نظر بگیرید. یکی از مهم­ترین تصمیماتی که در طول این فرآیند می گیرید، نوع مواد لوله‌ای است که برای انتقال مایعات، گازها، مواد شیمیایی و سایر سیالات خود نیاز دارید.

این یک تصمیم ساده نیست؛ چرا که مواد لوله اشتباه می‌تواند کیفیت محصول و همچنین ایمنی شما و کارکنان­تان را به خطر بیندازد. ضمن آنکه تاثیر محسوسی بر قیمت لوله دارد.

چرا خرید لوله از مراکز معتبر و شناخته شده مهم است؟

در سال‌های اخیر، شرکت‌های مختلفی در زمینه فروش لوله­واتصالات ساختمانی فعالیت داشته‌اند که یکی از فعال‌ترین این شرکت­ها، سایت بازار اتصال بوده است که با رعایت اصول مشتری مداری، رضایت مشتریان را توانسته جلب کند.

خرید لوله از مراکز معتبر و شناخته‌شده بیشتر از آن چیزی که شما فکر می‌کنید، اهمیت دارد. چرا که این موضوع می‌تواند در کیفیت نهایی پروژه شما تاثیر گذار باشد. اگر کیفیت لوله خریداری شده زیاد باشد، عمر سازه شما یا حتی پروژه صنعتی‌تان زیاد خواهد شد.

فروشگاه بازار اتصال، می‌تواند اطلاعات لازم در مورد قیمت لوله و انواع آن را در اختیار مشتریان قرا دهد و حتی امکان تعویض کالا را به شرط سالم و تمیزبودن آن نیز فراهم نموده است. تمام تلاش این گروه آن است که با رعایت اصول مشتری مداری، بتوانند محصولات باکیفیت به مشتریان ارائه کرده و با خدمات پس از فروش، تضمین کالا و همچنین ارائه محصولات با قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کنند.

اگر در زمینه خرید لوله و شناخت انواع این محصول مشکل دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید.

 

نتیجه‌گیری

انواع لوله‌ها بسیار گسترده است و پارامترهای مختلفی وجود دارد که به طبقه­بندی لوله‌ها کمک می‌کند. با این حال، رایج‌ترین طبقه­بندی لوله‌ها بر اساس مواد مورد استفاده برای ساخت این محصولات است. خرید لوله از مراجع معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا که اگر این محصولات کیفیت عالی داشته باشند، می‌توانند در کیفیت نهایی و عمر و دوام پروژه شما تاثیرگذار باشند. بازار اتصال به‌ عنوان مرجعی معتبر در قیمت لوله در بازار تهران شادآباد می‌باشد. بازار اتصال به عنوان یکی از فعال‌ترین مجموعه های فعال در بازار لوله اتصالات تهران، سعی بر این دارد با رعایت اصول مشتری مداری، رضایت مشتریان را جلب نماید.

جهت اطلاع از قیمت آنلاین تجهیزات لوله و اتصالات از کارشناسان استعلام بگیرید. برای ثبت سفارش، اطلاع از قیمت لوله درزدار، قیمت لوله توکار و همچنین خرید این محصولات می‌توانید با شماره 02166644999 و یا شماره همراه 09125081351 تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا