دسته‌بندی نشده

سنگ شکن فکی چیست؟ کاربرد ها و مزایا

اگر از فعالان صنعت سنگ، ماسه، شن، یا مواد معدنی و یا خواننده مشتاق وبلاگ ما هستید، می دانید که انواع و اقسام مختلف تجهیزات خرد کردن وجود دارد. سنگ شکن های دقیق مورد استفاده در بازار سنگ شکن فکی، سنگ شکن مخروطی، سنگ سکن ضربه یا چرخش که بستگی به سایت شما، محصول مورد نظر شما و میزان تولید شما دارد.

ساختار و قابلیت های یک سنگ شکن را در یک عملیات، پردازش می شود. به این معناست که ممکن است چندین نوع سنگ شکن در ایستگاههای اولیه، ثانویه و پایانی در قالب مدار برای انجام کارها داشته باشید. هر نوع سنگ شکن نقاط قوت و مزایای منحصر به فردی را برای این فرآیند به ارمغان می آورد.

پست امروز بر سنگ شکن فکی فشاری متمرکز شده است، که اغلب در مرحله اولیه یک مدار خرد کردن استفاده می شود. مهم است بدانید که گاهی اوقات از سنگ شکن های مخروطی مانند هیدروکن به جای آنها استفاده می شود و ما همچنین کمی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است سنگ شکن های مخروطی بر سنگ شکن های فکی ترجیح داده شوند صحبت خواهیم کرد.

سنگ شکن فکی چیست؟

همانطور که در مقاله ای با نام … در مورد انواع مختلف تجهیزات خرد کن موجود صحبت کریدم، گاهی اوقات از سنگ شکن های فکی به عنوان “سنگ شکن فک” نیز یاد می شود که نشان دهنده قدرت بی رحمانه آنها است. آنها تقریباً منحصراً به عنوان سنگ شکن اصلی مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا در تجزیه برخی از بزرگترین و سخت ترین مواد به قطعات قابل کنترل برای کاهش بیشتر توسط تجهیزات مختلف خرد کردن، عالی عمل می کنند. سنگ شکن های فکی دارای مزایای زیادی هستند ، از جمله:

  • می تواند انواع مختلفی از مصالح-از گرانیت سخت گرفته تا روکش آسفالت بازیافتی (RAP) و موارد دیگر-بدون نمایش سایندگی و ساییدگی به اندازه سنگ شکن های سبک ضربه ای را کنترل کند.
  • به طور معمول حداقل مواد ریز و گرد و غبار را تولید می کند.
  • کارآمدتر از دستگاه های سنگ شکن دورانی اولیه.
  • سنگ شکن های فکی به دلیل اندازه فیزیکی کوچکتر ، همچنین برای فضاهای تنگ ، مانند استخراج از معادن زیرزمینی و خرد کردن موبایل ، که در آن برخی از راه حل های خرد کن اولیه دیگر به سادگی مناسب نیستند ، ایده آل هستند.

انواع سنگ شکن فکی

سنگ شکن های فکی در این نقطه نزدیک به 200 سال است که وجود دارند و یکی از “قدیمی ترین” انواع سنگ شکن ها هستند. به همین دلیل ، سنگ شکن های فکی در طول سالها از نظر فنی پیشرفت کرده اند تا دوام بیشتری داشته و حرکت خود را برای کاهش خفگی و افزایش سرعت عملکرد بهبود بخشند. این تغییرات در طراحی به مرور زمان یک ماشین را به اندازه کافی کامل کرده است که از نظر کارکرد آن به اندازه کافی ساده است و ممکن است هرگز منسوخ نشود.

امروزه دو تنظیم سنگ شکن فکی اصلی همان چیزی است که از تولیدکنندگان اصلی تجهیزات سنگ شکن مشاهده خواهید کرد. آنها بر اساس نحوه حرکت فک تاب دار تفاوت دارند ، اگرچه خروجی آنها مشابه است.

سنگ شکن های فکی حرکت دو حالته مانند سبک بلیک (که از مخترع اولین دستگاه سنگ شکن فکی مکانیکی موفق ، الی ویتنی بلیک نامگذاری شده است) ، مدتهاست که استانداردی برای خرد کردن سنگ های سخت و ساینده و همچنین خوراک های چسبنده است. این سنگ شکن های فکی دارای بازده انرژی بالایی هستند. طراحی محوری سربار باعث کاهش ساییدگی و ساییدگی در سطوح سنگ شکن در مقایسه با سبک بلیک می شود.

سنگ شکن فکی تک ضامن دار نسبت به طرح های ضامن دار دوگانه ، در یک زمان قادر به پذیرش چنین اندازه های بزرگ تغذیه نبود ، اگرچه معمولاً می تواند سریعتر اجرا شود. نوآوری های تکنولوژیکی مسئله اندازه خوراک را حل کرده است ، و اکنون این ماشین ها از نظر سرعت کار بسیار محبوب هستند. با این حال ، آنها کمی بیشتر از سنگ شکن های سبک دو ضلعی تجربه ساییدگی و پارگی می کنند. البته ، قطعات سایش به طور گسترده ای در دسترس و مقرون به صرفه هستند ، بنابراین این واقعیت مانع از توجه به طراحی ضامن تک نشده است.

سنگ شکن فکی چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، طرح های مختلف سنگ شکن فکی کمی متفاوت عمل می کنند ، اما نحوه عملکرد آنها در همه موارد مشابه است. همه دستگاه های سنگ شکن فکی با عمل فشرده سازی سنگ ها ، سنگ معدن و یا مواد دیگر را با اندازه بزرگ کاهش می دهند. یک فک ثابت که در یک تراز V شکل نصب شده است ، سطح شکستگی ساکن است ، در حالی که یک فک متحرک و تاب دار با فشار دادن مواد خوراکی به صفحه ثابت ، نیرویی به آن وارد می کند.

فضای پایین صفحات فک با “V” فاصله خروجی است که اندازه محصول خرد شده را از سنگ شکن فکی تعیین می کند. سنگ در فک ها باقی می ماند تا زمانی که به اندازه کافی کوچک باشد و از شکاف عبور کند.

سنگ شکن فکی یا مخروطی کدام بهتر است؟

در حالی که سنگ شکن های فکی ممکن است همیشه برای بسیاری از عملیات انتخاب مرحله اولیه سنگ شکن باشند ، درست است که سنگ شکن های مخروطی جدید به دلیل تنوع ، به طور فزاینده ای جای خود را می گیرند. سنگ شکن های مخروطی و سنگ شکن های فکی هر دو با فشرده سازی کار می کنند و مواد را با فشار دادن آنها تا زمانی که از هم جدا شوند ، کاهش می دهند.

مزیتی که سنگ شکن های مخروطی نسبت به سنگ شکن های فکی ارائه می دهند ، توانایی آنها در تولید محصول مکعبی بیشتر شبیه سنگ شکن های ضربه ای است. سنگ شکن های مخروطی به طور سنتی به عنوان ثانویه و گاهی ترش استفاده می شوند ایستگاه های سنگ شکن خشمگین

در مورد پاسخ به اینکه آیا یک نوع سنگ شکن بهتر از نوع دیگر است ، زمینه اصلی است. همه چیز به نیازها و اهداف تولید شما بستگی دارد.

چگونه می توانم بهترین سنگ شکن ها را برای عملیات خود پیدا کنم؟

درست است که دستگاه های سنگ شکن قابل تنظیم هستند تا به شما در استخراج مواد ، تجزیه آنها به محصول قابل استفاده و به صرفه ترین و کارآمدترین بازار آنها کمک کنند. بهترین راه برای یافتن سنگ شکن های مناسب برای عملیات منحصر به فرد شما این است که با یک تولید کنند ماشین آلات راهسازی و قطعات سنگ شکن کار کنید. می توانید با نوین ماسه ساز بگیرید تا بدانید که چگونه یک مدار خرد کننده سفارشی یا چند سنگ شکن جدید می تواند بهره وری شما را افزایش داده و عملیات شما را تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا