دسته‌بندی نشده

تولید انواع طعم دهنده خوراکی

طعم و مزه محصول یکی از مهم‌ ترین نکاتی است که باید در تولید محصولات صنایع غذایی مورد توجه قرار گیرد. مصرف کنندگان همواره در فکر تهیه محصولاتی هستند که علاوه بر تامین مواد مورد نیاز بدن آنها از طعم خوب و لذت بخشی هم برخوردارند. استفاده از طعم‌ دهنده‌ های خوراکی این تقاضا را به خوبی پاسخ می ‌دهد.

تولید انواع طعم دهنده خوراکی

طعمدهنده ‌های خوراکی یا به عبارت دیگر اسانس‌ های خوراکی موادی هستند که برای خوشبو و خوشمزه کردن محصولات صنایع غذایی به کار می ‌روند. این مواد را می ‌توان به ۳ نوع دسته ‌بندی کرد:

  • اسانس‌ های خوراکی محلول در آب
  • اسانس های خوراکی محلول در روغن
  • اسانس های خوراکی محلول در الکل

امروزه طعم دهنده‌ های خوراکی در فرآیند تهیه بسیاری از مواد غذایی استفاده می ‌شوند. در این بین اسانس ‌های محلول در آب توانسته اند بیشترین کاربرد را برای تهیه غذا از آن خود کنند. مراکز تولیدکننده برای ایجاد عطر و مزه دلخواه در محصولات صنایع غذایی از انواع اسانس خوراکی طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. طعمدهنده‌ های طبیعی انتخاب ‌بهتری برای تهیه محصولات هستند زیرا استفاده از آنها تاثیر مخربی بر سلامتی مصرف کننده ندارد.

برای تولید اسانس‌ های طبیعی می ‌توان از منابع گوناگون استفاده کرد. مثلا بسیاری از اسانس ‌ها از انواع گیاهان معطری مثل گل محمدی، نعناع و… استخراج می ‌شوند. میوه ‌های خوشمزه هم منبع دیگری برای تهیه انواع طعم دهنده هستند. اسانس لیمو، اسانس پرتقال، اسانس توت فرنگی، اسانس بلوبری، اسانس موز، اسانس آناناس و… جزو اسانس‌ هایی هستند که از میوه‌ ها به دست می‌ آیند. بعضی از اسانس ‌های محصولات صنایع غذایی از دانه ‌ها و مغزها تهیه می ‌شوند مانند اسانس قهوه، اسانس کاپوچینو، اسانس پسته، اسانس بادام، اسانس کاکائو، اسانس هل و…

یکی از ویژگی‌ های خوب اسانس‌ خوراکی تنوع بالای آن است. این ویژگی باعث شده خریداران برای تهیه اسانس انتخاب ‌های فراوانی داشته باشند. از جمله اسانس ‌هایی که طرفداران بیشتری در بین مردم دارند باید از اسانس وانیل، اسانس هل، اسانس پونه، اسانس پرتقال، اسانس توت فرنگی، اسانس نارگیل و… نام ببریم.

تولید انواع طعم دهنده خوراکی

موارد استفاده اسانسهای خوراکی

تولیدکنندگان محصولات صنایع غذایی اصلی ‌ترین مشتریان اسانس های خوراکی هستند. این مراکز برای تهیه محصولاتی مانند انواع کیک، شیرینی، شکلات، نوشیدنی، ژله، نان، سس، بستنی، روغن و… از طعم دهنده‌ ها کمک می ‌گیرند. استفاده از این مواد عطر و طعمی را برای فرآورده ها به ارمغان می آورد که مورد علاقه مصرف کنندگان است.

اصناف یکی دیگر از خریداران طعم دهنده‌ های خوراکی هستند. رستوران ‌های عرضه کننده غذاهای سنتی، فست فودها و… بسته به نیاز خود می ‌توانند انواع اسانس را در غذاهای خود استفاده کنند. طعم دهنده‌ های خوراکی مصارف خانگی هم دارند. این افزودنی‌ ها را می‌ توان برای تهیه انواع غذا، نان، کیک، شیرینی، پیراشکی، دسر و… به کار برد. اضافه کردن چند قطره از طعم دهنده‌ های خوراکی بوی خوش و طعم دلنشین اسانس ها را به مواد غذایی منتقل می‌ کند.

طعم دهنده‌ های محصولات صنایع غذایی در اشکال مختلفی مثل مایع، پودر و… به بازار عرضه می‌ شوند. قیمت خرید این افزودنی ‌ها با توجه به عواملی مثل میزان کیفیت و خلوص، برند محصول، بسته ‌بندی محصول و… مشخص می ‌شود.

ماگنولیا؛ تولید و عرضه کننده انواع طعم دهنده خوراکی طبیعی

اسانس‌ های طبیعی شرکت طعم و عطر ماگنولیا یادآور رایحه دل انگیز و طعم به یادماندنی گیاهان خوشبو، میوه‌ های پرطرفدار و… هستند. این شرکت دانش بنیان انواع اسانس خوراکی مورد نیاز برای تهیه فرآورده‌ های گوشتی، لبنیات، نوشیدنی، کنسرو، غذای آماده و نیمه آماده، نان، کیک و شیرینی، شکلات، سس و چاشنی، اسنک و… را تولید و روانه بازار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا