دسته‌بندی نشده

نکاتی درباره کارت جدید بازنشستگان که نیاز است بدانید

کارت جدید بازنشستگان، تلفیقی از کارت شناسایی و کارت خدمات بانکی و کارت منزلت است که سرعت ارائه خدمات را افزایش می دهد. علاوه بر این مشخصات کامل تری از افراد در آن درج می شود و ارائه خدمات و احراز هویت فرد در شعب بانکی تسهیل می گردد. این کارت در بردارنده تصویر صاحب حساب و شماره شبا می باشد. این یک پارچه سازی توسط بانک صادرات ایران و صندوق بازنشستگی کشوری انجام گرفته است.

علی خدامی، مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در شنبه 20 شهریور ماه سال 1400 بیان کرد که با توجه به اینکه صدور کارت های جدید بازنشستگان در 27 استان کشور به اتمام رسیده است، بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی می توانند به شعب بانک صادراتی که در آن به منظور دریافت حقوق بازنشستگی حساب باز کرده اند مراجعه کنند و کارت بانکی عکس دار وجدید خود را دریافت نمایند.

مهلت تحویل کارت ها از شنبه 20 شهریور تا 5 ماه می باشد. خدامی گفت با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی مهلت دریافت کارت ها از سه هفته به 5 ماه تغییر پیداکرد تا بازنشستگان محترم بتوانند بدون عجله و با برنامه ریزی اقدام به دریافت کارت بانکی خود کنند. برای مثال بازنشستگان عزیز می توانند پس از جستجویی کامل درباره اینکه پوند واحد پول کدام کشور است به شعب بانکی برای دریافت کارت مراجعه کنند. خدامی اعلام کرد صدور کارت یک میلیون و 230 هزار نفر از بازنشستگان این صندوق در حال انجام است و در استان های که کار چاپ کارت های به اتمام رسیده است، کارت های جدید بانکی باری شعبه های بانک صادرات ارسال شده است.

کانون بازنشستگان

برای آن دسته از عزیزانی که استان محل سکونت آن ها با استانی که شعبه افتتاح حساب بانکی در آن انجام گرفته است متفاوت است، بعد از اتمام چاپ و ارسال کلیه کارت های بانکی سامانه ای طراحی می شود تا این بازنشستگان عزیز نیز بتوانند شعبه افتتاح حساب خود را تغییر دهند. بعد از اطلاع رسانی از طریق پیامک و ارسال مجدد کارت این عزیزان نیز می توانند با مراجعه به شعبه انتخابی خود در سامانه، کارت بانکی عکس دار خود را تحویل بگیرند.

باید توجه داشت که همه بانک های صادر شده با شکل جدید مانند کارت های جدید صادر شده دیگر از بانک، غیر فعال می باشند و باید هنگام تحویل کارت از شعب بانک صادرات درخواست فعال سازی کارت را داد. مدیر کل اموز مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد هزینه صدور کارت های عکس دار جدید براساس توافق صورت گرفته بر عهده بانک عامل است و بازنشستگان از پرداخت هرگونه وجه در هنگام دریافت و فعال سازی کارت خودداری کنند.

لازم است تا بازنشستگان زیر پوشش صندوق شماره تلفن همراه خود را هنگام دریافت بانک به شعبه بانکی اعلام نمایند. پس از اتمام 5 ماه مهلت دریافت کارت های بانکی تمامی بانک های جدید به ستاد مرکزی بانک صادرات بازگردانیده می شود و بعد از یک هفته کارت های جدید عودت داده شده به ذی نفعان با ساز و کار جدیدی ارسال خواهد شد.

لازم است بازنشستگان نسبت به حفاظت از بانک های صادر شده توجه ویژه داشته باشند زیرا براساس توافق انجام شده فرآیند چاپ مجدد کارت های مفقود شده و همچنین صدور کارت های جدید برای بازنشستگان جدید صندوق بازنشستگی کشور، در دی ماه انجام می گیرد.

بازنشستگان عزیز درخواست کننده کارت بانکی جدید تا زمان تحویل کارت های عکس دار می توانند از کارت های معمول موجود در بانک صادرات برای خدمات بانکی خود استفاده کنند. اخلالی در واریز حقوق بازنشستگان به دلیل تغییر شماره کارت های جدید و قدیم که معمولا هنگام تعویض کارت بانکی صورت می گیرد، ایجاد نخواهد شد. به صورت اتوماتیک خدمات رفاهی با در نظر گرفتن تغییرات شماره کارت های جدید، در سامانه های ارائه دهنده خدمات اعمال می شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا