دسته‌بندی نشده

کاربرد شیلنگ سیلیکونی در صنایع مختلف

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ماشین آلات مدرن، استفاده از شیلنگ های سیلیکونی رواج بسیاری یافته است. از شیلنگ سیلیکونی در صنایع متنوعی از جمله خودرو، پزشکی و مواد غذایی استفاده می‌شود. کاربردهای شیلنگ سیلیکونی که در مجموعه ای از درجه ها و ساختارهای مختلف موجود است، به سه گروه گسترده تقسیم می شود: شیلنگ سیلیکونی برای اهداف عمومی، شینگ سیلیکونی پزشکی، شیلنگ سیلیکونی مواد غذایی و فشار بالا. با این حال تمام شیلنگ های سیلیکونی دارای ویژگی های اساسی سیلیکون مانند مقاومت حرارتی عالی، غیر سمی بودن و انعطاف پذیری فوق العاده هستند.

شیلنگ سیلیکونی برای چه استفاده می شود؟

شیلنگ های سیلیکونی به روش های مختلف توسط چندین بخش صنعتی، از اسلیو برقی گرفته تا شیلنگ رادیاتور استفاده می شود. این شیلنگ برای نیازهای مختلف، در اشکال و اندازه ها مختلف تولید می شود. آنها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند با توجه به نیازهای صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، متناسب باشند.

استفاده از شیلنگ های سیلیکونی به اندازه آنها بستگی دارد. اندازه های مختلف این شلنگ ها عبارت انداز:

از شیلنگ های کوچک به دلیل دیواره های نازک و انعطاف پذیری بالا، معمولاً به عنوان اسلیوهای برقی استفاده می شوند. از شیلنگ های متوسط برای حمل مایعات و پودرها مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه باعث محبوبیت آن در صنایع دارویی و غذایی می شود. شیلنگ سیلیکونی بزرگ اغلب در کانالهای هوا و کاربردهای دی الکتریک استفاده می شود.

استفاده تخصصی از شیلنگ های سیلیکونی

خصوصیاتی مانند کیفیت عالی حرارتی و انعطاف پذیری، شیلنگ سیلیکونی را در اکثر وسایل خانگی و کارگاه ها محبوب می کند. شیلنگ سیلیکونی کاملاً غیر سمی، بی مزه و بدون بو هستند و از رشد باکتریها جلوگیری می‌کنند. انواع مختلفی از شیلنگ های سیلیکونی وجود دارد که برای اهداف خاص تولید شده اند. شیلنگ های لبنی سیلیکونی شفاف و متناسب با نیازهای صنایع لبنی ساخته شده است. شیلنگ سوخت نوعی شیلنگ سیلیکونی است که در برابر متانول مقاوم است و برای مدل های رادیو کنترل استفاده می شود. شلنگ رادیاتور با پلی استر تقویت شده و در کاربردهای بخاری، رادیاتور و کولر کاربرد دارد. در صورت نیاز به شیلنگ های قوی تر، شیلنگ سیلیکونی تقویت شده و ارتقا می یابد.

انواع کاربردهای شیلنگ های سیلیکونی

انواع کاربردهای شیلنگ های سیلیکونی

برجسته ترین کاربرد شیلنگ سیلیکونی، استفاده از آن به عنوان شیلنگ پزشکی است. شیلنگ سیلیکونی، نیازهای صنعت پزشکی برای تمیزی و غیر سمی بودن را برآورده می کند. شیلنگ سیلیکون به دلیل ویژگی های آن مانند مقاومت در برابر تغییرات درجه حرارت شدید، باعث می شود یکی از انعطاف پذیرترین شیلنگ ها برای کنترل دما باشد؛ بنابراین می تواند برای مصارف مختلف استفاده شود.

شیلنگ سیلیکونی بسیار انعطاف پذیر و الاستیک است که در برابر آب و هوا مقاومت نشان می‌دهد. سیلیکون نسبت به اثرات اشعه ماورا بنفش و ازن، بسیار بی اثر است، بنابراین گزینه ای عالی برای کاربردهای الکتریکی است.

دسته بندی های شیلنگ های سیلیکونی

دسته بندی های شیلنگ های سیلیکونی

شیلنگ های سیلیکونی را می‌توان بر اساس نوع و کاربرد آنها، دسته بندی کرد. انواع شیلنگ سیلیکونی شامل شیلنگ سیلیکونی رنگی صنعتی، شیلنگ سیلیکونی شفاف پزشکی و شیلنگ سیلیکونی غذایی است. می‌توان گفت شیلنگ های پزشکی سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ به دلیل ویژگی های منحصربفرد سیلیکون، در برنامه های مختلف مانند شیلنگ های یکبار مصرف فله، کاتتر و کانول و سیستم های انتقال دارو استفاده می شود.

دسته بندی شیلنگ سیلیکونی بر اساس کاربرد آن را می توان به خودرو، الکترونیک، پزشکی، مواد غذایی و سایر موارد تقسیم کرد. بخش دیگر شامل بیوتکنولوژی و کاربردهای شیمیایی است.

شیلنگ سیلیکونی پزشکی برای قطعات دستگاه های پزشکی، لوله پزشکی، طراحی باکتریوستات و استفاده های آزمایشگاهی و دارویی، ایمنی را تضمین می کند.

از شیلنگ سیلیکونی غذایی برای انتقال آب در آبنما، لوله قهوه ساز و قلیان استفاده می شود. هم چنین به عنوان شیلنگ شیردوشی گاو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده الاستیک پلیمر بالا، دارای پیوند سیلیکون و اکسیژن است، بنابراین دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت است؛ هم چنین مقاومت زیادی در برابر اکسیداسیون دارد. از شلنگ های سیلیکونی شفاف برای تقطیر نیز استفاده می‌شود.

از شیلنگ سیلیکونی صنعتی معمولا برای تأمین آب خنک کننده موتور، ورودی هوا، تأمین هوا با تهویه مطبوع و تأمین آب استفاده می شود.

نحوه خرید شیلنگ سیلیکونی

نحوه خرید شیلنگ سیلیکونی

قبل از خرید برای هر یک از کاربردهای شیلنگ سیلیکونی، باید مشخص کنید که چند متر شیلنگ نیاز دارید. سپس به قطر داخلی و قطر خارجی آن توجه داشته باشید. اگر نیاز دارید، مایعات با سرعت و حجم بیشتر انتقال یابند، باید شیلنگی با قطر داخلی یا همان سوراخ داخلی بزرگتری را انتخاب کنید. قطر خارجی یا همان ضخامت گوشته شیلنگ، بدین منظور اهمیت دارند که هر چه ضخامت گوشته بیشتر باشد، تحمل فشار بالاتری دارد. شیلنگ با ضخامت گوشته بیشتر، وزن بالاتری دارد، بنابراین قیمت آن افزایش میابد.

فروشگاه تهرانی مارکت

فروشگاه تهرانی مارکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت در زمینه فروش انواع شیلنگ سیلیکونی، شیلنگ های هیدرولیک، شیلنگ های آبیاری، انواع اتصالات و شیلنگ پنوماتیک و کانال های فلکسیبل فعالیت می‌کند. الماس تیام یکی از معتبرترین فروشگاه های شیلنگ سیلیکونی است که محصولات خود را با تضمین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. محصولات این فروشگاه از مواد اولیه درجه یک تولید شده است. از آنجا که بازار دارای نوسانات زیادی است، برای اطلاع از قیمت شیلنگ سیلیکونی نسوز با مشاورین الماس تیام تماس بگیرید تا بتوانید خرید تضمین شده با مناسب ترین قیمت داشته باشید. فروشگاه تهرانی مارکت تا اکنون با ارائه قیمت های منصفانه توانسته است، سهم زیادی از خرید اینترنتی شیلنگ سیلیکونی را به خود اختصاص دهد. با فروشگاه الماس تیام در هر منطقه از کشور، می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید تا با پست پیشتاز و سریع برای شما ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا