آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی

اگر یک کارخانه دارید یا کسب و کاری راه انداخته اید که به اطلاح استارت آپ نیز به آن می گویند و خواهان موفقیت در شرکت های صنعتی در میان رقبا هستید و رویای رشد یا یک کمپانی بزرگ یا حداقل شرکتی معتبر با نیروی کار بالا و پشتوانه ی مالی بالا در سر می پرورانید.

بدون شک به رقبای قدر و قدرتمند خود در بازار نیز نیم نگاهی دارید و ارزوی رقابت و با آنان فکری دور از ذهن به نظر نمی رسد. طبیعتا هر کسب و کاری رشد نمی کند و قدرتمند نمی شود و بسیاری از صاحبان کسب و کار پس از مدت زمانی اعلام ورشکستگی یا اقدام به واگذاری کسب و کار خود را می کنند.

اما براستی چرا؟! چرا کمتر کسب و کارهایی به یک مهره ی قدرتمند در رشته و شاخه ی صنعتی خود تبدیل می شوند؟ آیا داشتن روحیه و خود باوری به تنهایی جهت موفقیت در شرکت های صنعتی کافی است؟ مسلما جواب خیر است.

موفقیت در هر کاری یا کسب و کاری لازمه ی رعایت اصولی است که شاید به ظاهر پیش پا افتاده یا ساده به نظر برسند یا شاید هم سخت و طاقت فرسا اما رشد و بقای ماندن در بازار با وجود رقبا مستلزم رعایت موارد و اصولی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.در اینجا به بررسی 7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی که قابل استفاده در هر کسب و کار دیگری نیز می باشد که برای بقا و ماندن در بازار در برابر رقیبان ارایه می کنیم.

7 راه موفقیت در شرکت های صنعتی
7 راه موفقیت در شرکت های صنعتی

1- رقابت در میان رقبا

استراتژی یا نقشه ی رقابت جز مهم ترین فاکتور ها و چشم انداز های هر کسب و کاری است. اگر می خواهید سهم خود در بازار کسب و کار خود را به دست آورید لازمه ی برتری نسبت به برند و مارک های جا افتاده ی بازار دارید که این یعنی رقابت.

رقابت در بین شرکت ها و کسب و کار ها در بازار و صنعت
رقابت در بازار و صنعت

برای مثال اگر یادتان باشد تا چندی پیش اپراتور همراه اول یک تاز میدان بازار ایران بود و خدمات آن فقط تماس و پیامک بود و بعد از ورود ایرانسل به بازار تا مدتی نیز طرفداران خود را حفظ کرده بود بخاطر کیفیت در تماس و آنتن دهی که در اوایل ایرانسل آنتن دهی خوبی نداشت و نارضایتی مشترکین خود را ایجاد کرده بود.

رفته رفته ایرانسل با نصب بیشتر آنتن های مخابراتی خود آنتن دهی سیمکارت های خود را تقویت کرد و با تبلیغات تلویزیونی و برشوری و نو آوری هم چون طرح های مکالمه، پیامک، آهنگ پیشواز، سیمکارت ارزان و هدیه و… نسب به رقیب خود همراه اول که هیچ یک ازین خدمات و حتی قیمت پایین را نداشت جای خود را در دل مشتریان باز کرد و سهم چشمگیری از بازار را از آن خود کرد.

و هم اکنون ایرانسل رقیب قدرتمند و جدی همراه اول و چه بسا قوی تر از آن شده. که موجب شد همراه اول از آن روش بی تنوع و  قیمت های بالا دست بردارد و برای رقابت و باز پس گیری سهم خود از بازار خدمات مشابه رقیب خود و قیمت پایین و گاها طرح سیمکارت رایگان را ارایه کند. آری. رقابت ینی ارایه ی نوآوری نسبت به رقبا در بازار که در کسب و کار های مختلف بسیار جوابگو بوده که مستلزم هزینه و صبر است.

2- مشتری مداری یا احترام به مشتری

احترام و ارزش گذاری برای مشتریان که به آن مشتری مداری نیز گویند از ارکان مهم موفقیت در کسب و کار می باشد که طبیعتا خودتان در برخورد با افراد یا نمایندگان شرکت های مختلف آن را تجربه کرده اید که در زیر آن را بررسی خواهیم کرد.

ثبت رایگان آگهی فروش محصولات تولیدی، صنعتی، تجاری

تا بحال برای شما حتما پیش آمده که برای خرید یا نقص کارکرد صحیح در وسایل منزل یا خودروی خود به فروشگاه، مغازه یا تعمیر گاهی مراجعه کنید. طبیعتا با افراد گوناگون برخورد داشته اید. مثلا در بحث تعمیرات بعضی خوش اخلاق، مودب، خوش قول، کار دست و با انصاف هستند که مهمترین موارد اخلاق و برخورد آنان در ذهن می ماند این صفات قابل تحسین یک شخص در کسب و کارش را چه می نامید؟ آری. مشتری مداری.

حال فردی را در نظر بگیری که صفاتی عکس این صفات را داشته باشد مهمترین و زننده ترین آن فردی بی ادب یا بد اخلاق باشد آیا مایلید دوباره با آن فرد یا فروشگاه مراجعه کنید؟ آیا این رفتار سبب موفقیت در شرکت های صنعتی می شود؟

شما را با یادآوری این نکته ی ساده به درک و لمس حقیقت ارزش مشتری مداری رساندیم تا به اهمیت آن برای موفقیت در شرکت های صنعتی پی ببرید، هرچند که ساده به نظر می رسد. گام مهم در کسب و کار ها مشتری مداری است که در موارد مختلف نکات مختص به خود را دارد.

مثلا در بخش تعمیرات مواردی همچون اخلاق، برخورد، کار درست و بی نقص و خوش قول بودن که موجب می شود یادتان در ذهن مشتری هک شود و ناخواسته از جانب مشتری برای اقدام و مراجعه دوباره در ذهن او یادوار شوید و همچنین بحثتان نقل محافل و مجالس شود که خود بازاریابی کلامی و گرم که جز مهمترین بازاریابی هاست ساده و رایگان برایتان به رقم بخورد.در صنعت نیز مشتری مداری بسیار مهم است و این فاکتوری در موفقیت در شرکت های صنعتی می باشد.

اگر محصولی ارایه می دهید که دارای گارانتی است، پس از فروش، تعهدات خود را به نحو احسن انجام داده و به آن پایبند باشید زیرا که بسیار برای مشتری ارزشمند است. مشتری مداری می تواند در صنعت های مختلف متفاوت باشد مثلا صنعت هوایی، گردشگری، فروش محصول، خدماتی و… بنا به نوع ارتباط با مشتری آن را به بهترین نحو انجام داده و حتی پذیرای انتقادات سازنده و پیشنهادات از سوی مشتریان باشید بعد از مدت کوتاهی تاثیر آن را خود به چشم خواهید دید که به موفقیت در شرکت های صنعتی کمک شایانی می کند.

مشتری مداری و ایجاد رابطه در 7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی
مشتری مداری و ایجاد رابطه در 7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی

3- حفظ و ارتقاء کیفیت

ایا تا به حال برایتان پیش آمده از محصولی رضایت داشته باشید اما بعد از مدتی شاهد افت کیفیت آن باشید که دیگر میلی به خرید آن نداشته باشید؟

اغلب کسب و کارهای تولیدی در ابتدای امر محصولی با کیفیت ارایه می دهند اما پس از مدتی یا اجناس فیک یا بدل آن وارد بازار می شود که از جایگاه فروش و اعتبار آن مارک سو استفاده کرده و اعتبار آن را تخریب می کنند که از سوی شرکت اصلی پیگیری و برخورد نمی شود یا خود شرکت به دلایل مختلف از جمله مواد اولیه، گرانی قیمت نهایی، مقرون به صرفه نبودن کیفیت قبل در تورم و… از ارایه ی کیفیت قبل خود داری می کنند.

حال خود را در جایگاهی ببینید که محصولی با کیفیت را خریده اید و به مرور زمان در خرید های بعدی جدا ازینکه کیفیت آن افت نکرده بلکه رشد و ارتقا نیز داشته و خدمات بیشتری در خرید های بیشتر برایتان ارایه داده اند حس حالتان چگونه می شود؟ ایا تمایل به خرید مجدد و حتی تبلیغ این محصول به اطرافیان خود را پیدا نمی کنید؟

این اقدامات شاید هزینه بر باشد اما خواهید دید مشتریان شما روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود و از جمله مشتریان ثابت شما در هر شرایطی وفادار به شما و محصولتان می مانند.

4- اموزش نیروی متخصص و جایگزین آن

شاید شنیده باشید اگر فردی سمت برتر مدیر عاملی یک شرکت یا اداره و سازمانی را بدست آورد پارتی بازی کرده و افراد نزدیک به خود چه دوست، فامیل و آشنا را با مدارک غیر مرتبط و بدون سابقه کاری بر سمت هایی منصوب کند. یا در شرکت هایی نیروی های قدیمی خط تولید را بخاطر سابقه کار بالا بدون داشتن مدرک مرتبط به سمت های تخصص که طبیعتا فشار جسمی آن ها کمتر است منصوب کنند.

این خود کاری بسیار اشتباه است که احتمال موفقیت در شرکت های صنعتی را پایین می آورد. حال در نظر بگیرید اگر فرد متخصص یا مدیری که در کار خود مهارت دارد به هر دلیلی از شرکت برود پیدا کردن یا پرورش جایگزین مناسب آن چقدر زمان بر خواهد بود. در نتیجه نیروی متخصص در هر زمینه ای و اینده نگری با قرار دادن معاون یا جایگزینی برای این سمت کار مدبرانه ای است که نتیجه ی آن را در مواقع ضروری خواهید دید.

5- راز داری در اسرار کاری و حفاظت اطلاعات

طبیعتا بیشتر مردم مثلی در این زمینه را شنیده اید که می گوید: “زاق سیاه چوب زدن” ریشه این مثال اشاره به راز پنجم ما دارد زیرا درگذشته هم حفاظت اطلاعات موجب برتری جایگاه در بازار و پیشی گرفتن از رقبا می شده و تلاش برای کشف راز رقبا یا جاسوسی از گذشته مرسوم بوده.زاج (زاغ) که یک نمک معدنی در رنگ های مختلف وجود دارد این نمک که بدون بو و مزه است در آب حل شده و کاربرد در صنعت و پزشکی دارد. و بیشترین مصرف آن مربوط به رنگ نخ برای بافت پارچه و قالی فرش بوده است.

در گذشته اگر کسی از صنعت گران محصولات همکارش را مرغوب تر مشاهده می کرد که سهم بیشتری از بازار فروش را در اختیار گرفته خود را بطوری پنهانی و گاها شبانه به ظرف مواد اولیه آن شخص که همان زاغ بوده می رسانده و با چوب زدن سعی در بررسی ترکیب و کشف میزان مواد بکار رفته در آن داشته. بدین گونه این مثل “زاغ سیاشو چوب می زنه” برای جاسوسی و زیر نظر گرفتن در میان مردم جا افتاده.

در شرکت های حال حاضر برخی شرکت ها هم چون نوتلا تعمیرات دستگاه های خود را درون کارخانه ها انجام می دهند برای جلوگیری از برملا شدن فرمول ساخت نوتلا. شنیده ها حاکی از آن است راز ساخت نوشابه ی شرکت کوکاکولا را فقط دو شخص از موسسین و صاحبان آن می دانند با این مثال های طبیعتا بیشتر به اهمیت حفظ راز و اطلاعات پی برده اید پس به آن اهمیت دهید.

اگر محصول شرکتتان همچون کوکاکولا و نوتلا اختصاصی نیست میتوانید بر روی روش های بازاریابی و حفظ مشتری خود تمرکز کرده و اسامی مشتریان خودرا مثل راز بدانید.

راز داری در 7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی
راز داری در 7 راز موفقیت در شرکت های صنعتی

6- بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال

شاید مثل های مختلفی را در مورد تاثیر بازاریابی جهت موفقیت در شرکت های صنعتی شنیده باشید. بنده شنیده ام یک امریکایی اگر 100 دلار برای شروع کاری سرمایه دارد 90 دلار آن را صرف بازاریابی می کند. بازاریابی یک امر واجب و حیاطی است که راه های مختلفی دارد در حقیقت اگر تقاضایی نباشد تولید چه فایده ای دارد؟ از راه های بازاریابی می توان به تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد، تراکت، پیامک و… اشاره کرد.

موفقیت در شرکت های صنعتی

 حتما تا به حال در خانه در حال تماشای یک سریال خانگی یا فیلم سینمایی بوده اید هنگامی که تبلیغات میان برنامه ای شروع می شود که هزینه های بسیار گزافی برای صاحب کالا یا کسب و کار در بر دارد، عکس العمل تان چه بوده؟ ایا گوش کرده اید یا سعی در رد آن داشته اید؟چقدر به بنر های بزرگ روی بیلبرد های خیابان ها و اتوبان ها توجه کرده اید؟ آیا میتوانید ده نمونه از آن ها را از اول عمرتان تا به اکنون ذکر کنید؟

هنگامی که یک تراکت در خانه ، خودرو یا به دستان می دهند چقدر به خواندن و حفظ اطلاعات آن تاکید کرده اید؟ با پیامک های تبلیغاتی چطور رفتار می کنید؟ می بینید که رفتار خودتان با هر نوع ازین تبلیغات چطور است؟ آیا برای موفقیت در شرکت های صنعتی تاثیری دارد؟ حال چاره چیست؟

بازاریابی دیجیتال از بین رسانه های دیجیتال مسلما بهترین گزینه است اما انتخاب کدام ؟، خود یک اقدام اساسی هست. تا قبل از فیلتر شدن تلگرام شنیده میشد کانالی تلگرامی تا قیمت 20 میلیون تومان یا بیشتر معامله میشد در سال 94 و 95 که ارزش این مبلغ در آن زمان قابل توجه بود.

اما بعد از مدتی این پیام رسان جذاب و کارآمد توسط دولت فیلتر شد حال میتوانید تجسم کنید چه بلایی بر سر آن کسب و کار و هزینه ی اعمال شده برای آن در تلگرام آمد. در کشورمان بخاطر شرایط سیاسی همیشه ترس سرکوب شدن یک اپلیکیشن خاص وجود دارد و سرمایه گذاری بالا روی آن همانند راه رفتن روی لبه ی تیغ است. خب چاره چیست؟ پیشنهاد ما ایجاد یک سایت است.

زیرا دولت به هیچ وجه نمی تواند اینترنت را برای مدت طولانی قطع کند یا سایت با محتوای صنعتی را هیچ وقت فیلتر نمی کند زیرا فروش و تراکنش های مالی به نفع دولت است برای اخذ مالیات برای تامین هزینه های حکومتی. تحقیقات ثابت کرده اند 90 درصد کاربران گوگل به صفحه ی دوم نتایج یافت شده توسط گوگل نمی روند.

از دیگر موارد تبلیغاتی موثر و کم هزینه برای کسب و کار خود ثبت آگهی رایگان اینترنتی است که این موارد با توجه به رایگان بودن یا در نهایت با هزینه ی بسیار پایین برای ویژه کردن جز تاکیدات محسوب می شود.

بیش از 70 درصد کاربران بر روی 3 سایت اول نتایج کلیلک می کنند که شاید برای خودتان نیز اتفاق افتاده باشد. حال شما سایتی را ایجاد کرده اید یا سفارش ایجاد آن را داده اید. در جستجوی های گوگل یا دیده نمی شود یا در نتایج بسیار پایین قرار دارد که برای در صفحه ی اول بودن سایتتان که موجب بازدید بیشتر که طبیعتا موجب افزایش مشتریان می شود باید چه کار کرد؟ 

سایت های خدماتی شتاب دهنده همچون سایت راکت شو وجود دارند که متشکل شده از مهندسان کار کشته ی نرم افزاری با سابقه و نمونه کار های موفق هستند که کار تخصصی آن ها نوشتن و ساخت وب سایت با هر محتوا و سلیقه ای که دارید و دیگر موارد مورد نیاز آن همچون انیمیشن سازی، موشن گرافیک، سئو یا همان رتبه ی سایت را در صفحه ی اول نتایج گوگل و جز سه مورد اول صفحه ی اول رسیدن است برای کلیک خور شدن که کاری تخصصی، حساس و زمان بر است و انجام دیگر خدمات نرم افزاری سایت های اینترنتی با کارنامه ای موفق و درخشان.

پیشنهاد ما به شماست که با سفارش سایت مورد نظر خود به این مجموعه ی معتبر با قیمتی مناسب و منصفانه و بالاترین کیفیت و پشتیبانی در زمانی کوتاه دریافت نمایید.


7- انطباق و به روز بودن.

انطباق با نیاز های روز یا به روز بودن خود جهت موفقیت در شرکت های صنعتی اهمیت ویژه ای دارد. تصور کنید خودروی پراید تولیدی در ایران در بازار جهانی چقدر می تواند محبوبیت کسب کند؟همانطور که می دانید پراید به روز شده در کره بسیار زیبا و مقاوم تر این این نمونه است که خودروی روی ناو بوده.

در امریکا شرکت تسلا خودروی الکتریکی تولید می کند نیاز روز و انطباق با آن و اقدام و مدعی بودن در آن خود یک مزیت برتر برای هر کسب و کار یا کارخانه ای است. نو آوری حتما مستلزم هزینه است اما مطمین باشید نام تان را در بازار جاودان خواهد شد.

نو اوری موجب اعتبار و محبوبیت می شود که ربطی به داشتن پیشینه ی عالی و قدمت بالا ندارد همچون اپلیکیشن اینستاگرام که به نوعی جدید ترین است که به محبوب ترین اپلیکیشن در جهان تبدیل گشته و مخاطبان و طرفداران زیادی دارد.

نو آوری
نوآوری


امیدواریم مطالب و راز های گفته شده را به خوبی مطالعه کرده و در رشد شاخه ی کسب و کار یا کارخانه ی صنعتی خود اعمال کرده و مثمر ثمر واقع شود با ارزوی موفقیتتان.


رضا شوریابی

چرا کمتر کسب و کارهایی به یک مهره ی قدرتمند در رشته و شاخه ی صنعتی خود تبدیل می شوند؟

در اینجا به بررسی 7 راز مهم برای بقا و ماندن در بازار در برابر رقیبان ارایه می کنیم.

رقابت در صنعت به چه فاکنور هایی بستگی دارد؟

استراتژی یا نقشه ی رقابت جز مهم ترین فاکتور ها و چشم انداز های هر کسب و کاری است. اگر می خواهید سهم خود در بازار کسب و کار خود را به دست آورید لازمه ی برتری نسبت به برند و مارک های جا افتاده ی بازار دارید که این یعنی رقابت

چگونه در صنعت ثبات برند و تولیدات خود را حفظ کنیم؟

اغلب کسب و کارهای تولیدی در ابتدای امر محصولی با کیفیت ارایه می دهند اما پس از مدتی یا اجناس فیک یا بدل آن وارد بازار می شود که از جایگاه فروش و اعتبار آن مارک سو استفاده کرده و اعتبار آن را تخریب می کنند که از سوی شرکت اصلی پیگیری و برخورد نمی شود یا خود شرکت به دلایل مختلف از جمله مواد اولیه، گرانی قیمت نهایی، مقرون به صرفه نبودن کیفیت قبل در تورم و… از ارایه ی کیفیت قبل خود داری می کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا