سوالات برتر

بهترین روش فروش محصولات صنعتی چیست؟

تا همین چند سال پیش صنعت گران و تاجران برای فروش و معرفی محصولات خود به مشتریان یک راه پیش رو داشتند آن هم این بود که محصول را به فروشگاه های مرتبط برسانند. به مرور زمان ثبت آگهی در روزنامه جزو مدرن ترین روش های بازاریابی شناخته میشد.

باید گفت پیشفت تکنولوژی در تمام جنبه های زندگی بشر تاثیر خود را گذاشته است و یکی از تاثیرات مهم آن تغییر در شیوه ثبت آگهی است. آگر دیر زمانی فقط با بازاریابی با روش های حضوری میتوانستید محصول خود را بفروشید و بعد ها بازاریابی تلفنی مرسوم شد، اکنون روش های بیشماری برای ثبت آگهی در بازارها و مراجع هدف و دیده شدن توسط مشتری، میتوانید علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغاتی، به انبوه مشتریانی که به دنبال اجناس با کیفیت برای خرید و تجارت می گردند، دسترسی داشته باشید.

اگر شما یک صنعتگر و یا یک تاجر باشید قطعا روش های مختلف فروش محصولات که مرسوم ترین آن استخدام بازاریاب و یا ثبت آگهی صنعتی در روزنامه می باشد را یک بار که شده امتحان کرده اید. در ائامه اوکی صنعت روش های متعدد فروش محصولات صنعتی و تجاری را برایتان متفسیر می کند تا خودتان بهترین روش را انتخاب کنید.

1.      قطعا سنتی ترین روش، بازاریابی حضوری از طریق ثبت آگهی استخدام بازاریاب و الزام به مراجعه حضوری برای فروش محصولات. بسیاری از کارفرمایان و صنعتگران کماکان با وجود روش های مدرن تر و راحت تر بازاریابی مانند بازاریابی تلفنی، تهیه اپلیکیشن بازاریابی و … همچنان ترجیح می دهند که بازاریاب استخدام کنند و امیدوارند که میزان فروش از این روش افزایش چشم گیری داشته باشد. البته هنوز هم در صورت در اختیار داشتن نیروی خبره بازاریابی این روش می تواند کارساز باشد اما توصیه میکنم حتما اندکی تکنولوژی را هم به کار اضافه کنید. برای مثال بازاریابان از یک تبلت به همراه اپلیکیشن بازاریابی مخصوص شرکت شما، همراه با تمام محصولات به روز، تعداد انبار و … در دست داشته باشند که پس از مراجعه همان لحظه سفارش مشتری ثبت و محصول وی آماده شود. برای تهیه اپلیکیشن بازاریابی به اوکی تیم مراجعه کنید.

2.      دیگر روش فروش استفاده از تبلیغات گرم یا به اصطلاح تبلیغات کلامی است که به جرات می توان بگویم بیشترین تاثیر را دارد که از ثبت آگی صنعتی  وبازاریابی شما را کاملا بی نیاز می کند. بگذارید با یک مثال توضیح دهم. یک شرکت دوچرخه سازی آمریکایی در شروع کار خود اعلام کرد که اگر از محصول راضی بودید، این دوچرخه را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و شامل چند درصد تخفیف شوید که به صورت نقدا به شما باز میگردد. در آغاز این روش تمام کار مندان شرکت با تهیه دوچرخه و سپس تعریف از کیفیت آن برای دوستان و آشنایان، پس از مدتی به موفقیت های زیادی دست یافت. شاید اگر آن چند درصد تخفیف را قبل از خرید به مشتریان میداد کاملا عادی به نظر می رسید. اما این نوآوری باعث شد تا تبلیغات کلامی برایشان کاری شبیه به معجزه کند. اما این روش با توجه به بازار رقابتی اکنون، نیاز به پلن تخصصی و کیفیت بی نظیری دارد تا بشر مصرف گرای امروز را تحریک به انتقال تجربه مصرف و استفاده از محصول شما به نزدیکان خود کند.

3.      ثبت آگهی صنعتی و تجاری در روزنامه به دلیل کاهش تمایل قشر جوان به تهیه روزنامه برای دسترسی خبر و سرگردمی شاید منسوخ شده ترین روش باشد، روش مدرن تر استفاده از تراکت ها و تبلیغات بصری میدانی مانند بیلبوردها و بنرهای شهری و جاده ای است که در مقاله ای جداگانه به روش های تاثیر گذاری یه تبلیغ بصری می پردازم. اما ثبت آگهی در شبکه های مجازی و داشتن شبکه مجازی تخصصی از روش های مدرن و به دلیل سیل کاربران و گستردگی روز افزون این شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. که راه اندازی یک شبکه مجازی و ثبت آگهی در آن رایگان بوده و عملا نیاز به تخصص خاصی ندارد، اما اگر بازهم علاقه مند به استفاده حداکثری از تکنولوژی بودید من توصیه میکنم راه اندازی وبسایت شخصی و یا شرکتی برای قرار دادن محصولات و ثبت آگهی های خود را حتما در برنامه اصلی خود قرار دهید. وبسایت علاوه بر افزایش شخصیت به کسب و کارتان شما را در یافتن بازار موثر هدف بسیار کمک می کند. از این رو اگر هنوز کسب و کار خود را آنلای نکرده اید با اوکی تیم در تماس باشید. می توانید با کارشناسان خبره این تیم از صفر تا صفحه یک گوگل همکاری و مشورت داشته باشید.

4.      به جرات میتوان گفت که ثبت آگهی در وبسایت های مرجع آگهی، بیشترین تاثیر و کار آمد ترین روش شناخته شده معرفی محصول به مشتری می باشد. ثبت آگهی در این وبسایت ها مانند اوکی صنعت علاوه بر تاثیر بینهایت مثبت از طریق دیده شدن توسط هزاران مخاطب، هزینه بسیار کمی در بر دارد که آن هم در صورتی که بخواهید از روش هایی برای دیده شدن بیشتر و بهتر مانند ویژه کردن آگهی خود و یا استفاده از نردبان برای قرار گرفتن در صدر آگهی ها و یا قرار دادن لینک وبسایت که علاوه بر ساخت بک لینک موثر برای وبسایتتان که سبب افزایش بازدید از وبسایت و افزایش رتبه شما از نظر متورهای جستجو مانند گوگل می شود. لذا همانطور که گفتم ثبت آگهی در شبکه های مرجع مانند اوکی صنعت جزو موثر ترین روش های موفقیت درفروش و آغاز کسب و کار می باشد لذا برای افزایش اطلاعات در مورد روش های ثبت آگهی و ساز و کار این روش به بخش مقالات در اوکی صنعت مراجعه کنید.


اوکی صنعت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا