آموزش صنعتیاستارتاپاطلاعات صنعت

تاریخچه پمپ آب داب (DAB Pump)

تاریخچه پمپ آب داب (DAB Pump)

شرکت پمپ آب داب از سال 1975 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع پمپ آغاز کرد. و امروزه با پیشرفت و گسترش در بازار ایتالیا و بعد از آن سرتاسر جهان بی شک جایگاه بخصوصی بین کاربران پیدا کرده است. کیفیت بالا و قیمت مناسب از جمله ویژگی های بارز محصولات شرکت DAB ایتالیا میباشد. در حال حاضر این شرکت در بعضی از کشورها چندین شعبه دارد و یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه تولید پمپ میباشد.

شرکت داب ایتالیا یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان پمپ‌های خطی(سیرکولاتور)، پمپ های زمینی صنعتی ، پمپ های خانگی شامل پمپ بشقابی ، نیم اسب ، جتی ، دو پروانه، پمپ های طبقاتی عمودی، لجن کش، کفکش، شناور، بوستر پمپ های آبرسانی دور ثابت و دور متغیر قابل استفاده در کلیه موارد، به شمار میرود.

انواع پمپ های آب داب

پمپ آب داب تک پروانه

مدل های KPF، KP، K، NKM-G، NKP-G از سری پمپ های تک پروانه میباشند.

KPF پمپ آب داب سانتریفیوژ تک پروانه است که دارای ابعاد و سایز مناسبی میباشد و دارای توانایی هد بالا، مناسب جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، سیستم های تامین آب، باغ های کوچک، تخلیه و پرکردن مخزن آب و صنایع سبک همچون تغذیه دیگ های بخار تحت فشار – غیر متراکم – است.

تاریخچه پمپ آب داب (DAB Pump) پمپ آب تک پروانه

پمپ آب داب سانتریفیوژ مدل K که جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، خانگی، صنعتی و کشاورزی مناسب است. همچنین از این پمپ به منظور مخلوط کردن، آبیاری و خالی کردن آب نیز استفاده می‌شود. بدنه این پمپ و موتور آن از جنس چدن و پروانه از جنس تکنوپلیمر یا چدن است. سری تک پروانه K داب از انواع پمپ بشقابی داب می باشد و دبی آن 1.8 تا 96 مترمکعب در ساعت، هد تا 62 متر، دمای سیال از 15- تا 110 درجه سانتی گراد، توان الکتروموتور آن از 0.5 تا 11 کیلووات و در دو نوع تک فاز و سه فاز می باشد.

NKM -G یک مدل پمپ آب سانتریفیوژ داب استاندارد تک پروانه با دور 1450 (4 POLES) و دائم کار است. که جهت محدوده‌ی وسیعی از کارها همچون تامین آب، گردش آب داغ برای سیستم های گرمایشی، گردش آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده، نقل و انتقال مایعات در محیط های کشاورزی، باغبانی و صنعتی و برای نصب و راه اندازی مجموعه های پمپاژ، استفاده می‌شود. نسبت به بقیه‌ی پمپ های آب خانگی داب، این پمپ برتری هایی دارد که عبارتند از الکتروموتور IE2 با مصرف انرژی کمتر و راندمان بالاتر و کوبله شده توسط کوپلینگ استاندارد، عدم انتقال حرارت سیال به الکتروموتور، با امکان جداسازی الکتروموتور از پمپ، سرویس و تعمیر و نگهداری آن به شکل ساده، سریع و مطمئن انجام می شود. جایگزینی الکتروموتور استاندارد در زمان سرویس و تعمیرات، آسان است.

پمپ آب داب NKP-G پمپ سانتریفیوژ استانداردی تک پروانه با دور 2900 (2 POLES) و متناوب است که به منظور تامین آب، گردش آب داغ برای سیستم های گرمایشی، گردش آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده، نقل و انتقال مایعات در محیط های کشاورزی، باغبانی و صنعتی و جهت نصب و راه اندازی مجموعه های پمپاژ به کار می‌رود.

KPآخرین مدل از پمپ آب داب تک پروانه است که یک پمپ گریز از مرکز با ابعاد متناسب به همراه توانایی هد بالا، مناسب جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، سیستم های تامین آب، باغ های کوچک، تخلیه و پرکردن مخزن آب و صنایع سبک مانند تغذیه دیگ های بخار تحت فشار – غیر متراکم – میباشد. جنس پروانه پمپ آب از برنج است. دمای مایع مورد استفاده این پمپ آب از 0 تا 35 درجه سانتی گراد به منظور استفاده داخلی و از 10- تا 80 درجه سانتی گراد جهت مصارف دیگر است.

پمپ آب داب جتی

پمپ آب های JET، JET INOX و JET_COM داب پمپ هایی سانتریفیوژ و خود مکش دارای ظرفیت مکش عالی – حتی برای آب حباب دار _هستند. این پمپ های آب برای پمپاژ آب با درصد پایین ناخالصی شنی (به ویژه ذخیره آب خانگی) گزینه مناسبی هستند. این پمپ‌ها برای مزارع کوچک و فضای سبز و خدمات صنعتی در مقیاس کوچک (که نیاز به سیستم خود مکش دارند) مخصوصا ویلاها ضروری و پرکاربرد است. بدنه و موتور پمپ با چدن پوشیده شده است.

تاریخچه پمپ آب داب (DAB Pump) پمپ آب جتی

سری JET پمپ های آب داب دارای مدل های گوناگونی از جمله JET82 M-P ،JET62M، و غیره می باشد. دبی این مدل تا 10.5 متر مکعب در ساعت، هد آن تا 62 متر، دمای سیال آن نیز از 0 تا 40 درجه سانتی گراد و در دو سری تک فاز و سه فاز می باشد. لازم به ذکر است واسطه و پوستۀ پمپ از جنس چدن و پوستۀ الکتروموتور از جنس آلومینیم دایکست می باشد.

یکی دیگر از پمپ‌های آب خانگی داب پمپ آب جتی AQUAJET–INOX میباشد که دراصل یک بوستر پمپ خودکار است که توسط آبهای حبابدار و همراه مقدار کمی شن نیز کار می کند. مجموعه پمپ آب DAB  جهت استفاده خانگی، مزارع، خدمات صنعتی، ماشین های شستشو و فعالیت های تفریحی گزینه خوبی به حساب می رود.

Active-J نیز از پمپ های خانگی داب است که در اصل یک سیستم پمپاژ خودکار می باشد و شامل پمپ، موتور و یک واحد کنترل منظم و یکپارچه است. این پمپ مخصوصا جهت استفاده داخلی، تاسیسات و صنایع، برنامه های شستشو و آبیاری گیاهان مناسب است. البته این پمپ برای آبیاری بارانی و آب شرب هم انتخابی مناسب است.

پمپ آب داب دو پروانه

پمپ های دو پروانه داب تنها شامل پمپ سری K میشود. این پمپ سانتریفیوژ داب، یک پمپ آب مناسب به منظور نصب و راه اندازی در استفاده های داخلی، خانگی، صنعتی و کشاورزی، مخلوط کردن، آبیاری و همچنین خالی کردن آب میباشد. بدنه و موتور این پمپ از جنس چدن و پروانه آن نیز از جنس تکنوپلیمر یا چدن یا برنز میباشد.محدوده عملیاتی این پمپ از 20 تا 50 لیتر بر دقیقه بوده و از ارتفاع 23 تا 95 متر را پوشش می دهد.

تاریخچه پمپ آب داب (DAB Pump)

پمپ آب داب طبقات عمودی

پمپ های آب طبقات عمودی داب مدل های KVC , KVCX , KV3-6-10 , NKV10-15-20 , NKV32-45-65-95 را شامل میشود. این پمپ آب ها در سیستم های آبرسانی بزرگ یا متوسط، واحد فشار یا افزایش فشار آب، دیگ های بخار، جریان آب گرم و آب سرد، سیستم های شستشو و آتش نشانی، تامین آب آشامیدنی، مخازن تحت فشار، سیستم های آبیاری و آبرسانی و سیستم های تصفیه آب کاربرد دارند. در این پمپ عمودی جهت افزایش دوام، کارایی و عملکرد بالا، پروانه ها، دریچه و حلزونی از جنس استیل ضد زنگ تولید شده است. به منظور اطمینان از دوام دستگاه در زمان هایی که خشک می ماند، بدنه آن با لایه ای از جنس کربن فشرده روکش شده است. این پمپ ها بلبرینگ های بزرگی جهت اطمینان از تنظیمات محور الکتروموتور در طولانی مدت دارد. رینگ شناور آن نیز با PTFE WRAS به منظور عملکرد بهتر پوشیده شده است.

مهمترین ویژگی های تولید پمپ آب داب

  • پمپ اب داب و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • پمپ اب داب و استاندارد زیست محیطی اروپا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا