گوناگوناستارتاپ

قرص ماشین ظرفشویی بهتر است یا ژل ماشین ظرفشویی؟

قرص ماشین ظرفشویی و ژل ماشین ظرفشویی

چگونه مواد شوینده‌ای مورد استفاده در ماشین ظرفشویی را انتخاب می‌کنید؟ برای حفظ عمر مفید یک ماشین ظرفشویی باید هنگام تصمیم گیری معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا ماده شوینده آسیبی به دستگاه وارد نکند و در عین حال بتواند لباس‌ها را به خوبی تمیز نماید. ماشین‌های ظرفشویی مدرن چه نوع خانگی و چه ماشین ظرفشویی رستورانی از انواع مواد شوینده استفاده کرده و همه آن‌ها را می‌پذیرند، در نتیجه دامنه انتخاب شما گسترده خواهد بود.

واقعیت این است که اکثر افراد ارزان‌ترین نوع شوینده را برای استفاده انتخاب می‌کنند که انتخاب شوینده تنها به دلیل ارزانی، خرید ایده‌آلی نیست. این تصمیمی است که نباید ساده گرفته شود زیرا به افزایش چرخه عمر ماشین ظرفشویی کمک کرده، در مصرف آب صرفه جویی می‌کند و ظروف را تمیزتر و شفاف‌تر خواهد کرد. به طور کلی انتخاب مواد شوینده به دو چیز بستگی دارد: نوع ظروفی که برای شست و شو در دستگاه قرار می‌دهید و نوع آب شهری که در آن زندگی می‌کنید. اگه آب شهری رسوب زیادی داشته باشد، شوینده‌هایی مثل ژل قدرت بیشتری در مقابل رسوب دارند.

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

قرص ماشین ظرفشویی به دلیل نحوه استفاده آسان، محبوبیت زیادی بین دارندگان ماشین ظرفشویی پیدا کرده است. این قرص‌ها به شکل مستطیل کوچک بوده و طی چرخه شست و شو، با حل شدن به آب باعث تمیز شدن ظروف داخل ماشین می‌شوند. آنزیم‌هایی که در قرص ماشین ظرفشویی به کار می‌رود، قابلیت پاک کردن انواع لکه و چربی را دارند. ترکیبات قرص ظرفشویی کامل بوده و نیازی به استفاده از نمک و جلا دهنده نخواهد بود.

قرص ماشین ظرفشویی بهتر است یا ژل ماشین ظرفشویی؟

ژل ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از بهترین شوینده‌های ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی است که می‌تواند به بهترین شکل ممکن لکه‌های موجود بر روی ظروف را از بین ببرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ژل ماشین ظرفشویی می‌توان به قابلیت حل پذیری سریع در آب، بدون نیاز به نمک، بدون نیاز به جلادهنده، درخشان کردن ظروف و رایحه خوش اشاره کرد.

پودر ماشین ظرفشویی چیست؟

پودر ماشین لباسشویی یکی از قدیمی‌ترین انواع شوینده است که به دلیل قیمت ارزان، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. امروزه با معرفی انواع ژل و قرص ماشین ظرفشویی، مصرف پودرها به نسبت کاهش یافته است زیرا در صورت انتخاب پودر، باید کنار آن نمک و جلاه دهنده هم استفاده کنید اما در شوینده‌های دیگر نیازی به آن‌ها نخواهید داشت.

قرص ماشین ظرفشویی بهتر است یا ژل ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی بهتر است یا ژل ماشین ظرفشویی؟

چندین تفاوت بزرگ بین ژل ماشین ظرفشویی و قرص وجود دارد که آگاهی از آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تصمیم دقیق‌تری بگیرید.

  • قرص ماشین ظرفشویی تنها در یک دمای مشخص ( 100 درجه سانتی گراد) حل می‌شود اما ژل ظرفشویی هیچ محدودیتی دمایی وجود نداشته و در هر دمایی می‌تواند حل شود.
  • از آنجایی که قرص به صورت اماده به بازار عرضه می‌شود، نمی‌توان مقدار آن را کم و زیاد کرد اما ژل را می‌توان به اندازه دلخواه استفاده کرد.
  • ژل قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به قرص ظرفشویی دارد.
  • اگر زمان کمی برای شست‌وشوی ظروف دارید، ژل انتخاب بهتری است زیرا زمان کمتری برای حل شدن نیاز دارد اما در صورت استفاده از قرص، باید کمی صبر کنید تا شوینده حل شود.
  • قرص حاوی ترکیبات خاصی است که باعث می‌شود به مرور زمان، ظروف شیشه‌ای کدر شده و دیگر مانند گذشته درخشان نباشند، این مشکل در صورت استفاده از ژل ظرفشویی ایجاد نخواهد شد.
  • استفاده طولانی مدت از قرص ماشین ظرفشویی ممکن است باعث اسیب رساندن به دستگاه شود اما ژل ظرفشویی اینگونه نیست.

با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که ژل به مراتب انتخاب بهتری برای استفاده در ماشین ظرفشویی خواهد بود. پودر به نسبت ژل و قرص، مزایای کمتری داشته و علاوه بر آن برخی از پودرها ممکن است بر روی ظروف خش‌های کوچکی ایجاد کنند. شما با پرداخت هزینه مناسب برای خرید ژل، طول عمر دستگاه و تمیزی ظروف خود را تضمین خواهید کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا