اطلاعات صنعت

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد

طبق نظرسنجی از اقتصاددانان رویترز، رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال 2020 به 4.5 درصد کاهش داشته است – کمترین سرعت از زمان بحران مالی که تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد می باشد.
آژانس بین المللی انرژی می گوید: “تقاضای جهانی نفت به دلیل تاخیر تازه وارد شده است.”
این شیوع می تواند برای صنعت هواپیمایی 113 میلیارد دلار درآمد از دست رفته داشته باشد.


خاموشی های کارخانه روند تولید محصولات و قطعات چینی را کند کرده و شرکت های مختلف دنیا از جمله اپل و نیسان را تحت تأثیر قرار داده است.
با همه گیر شدن جهان از ویروس کرونا، تأثیرات اقتصادی  این ویروس در حال افزایش است. با هشدار OECD ویروس بزرگترین خطر را برای اقتصاد جهانی پس از بحران مالی به وجود می آورد.
هم اکنون (17 اسفند ماه) بیش از 100،000 مورد تأیید شده COVID-19 در سطح جهان وجود دارد ، ویروس جدید کرونا که در ماه دسامبر در ووهان چین ظاهر شد و در سراسر جهان رواج دارد و تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی مستقیم وارد شده.

به دلیل تعطیلی کارخانه های چین، ده ها میلیون نفر در قرنطینه هستند و در ده ها شهر و سایر کشورها که محدودیت های مسافرتی را گسترش داده اند، مشاغل با درآمد از دست رفته و زنجیره تامین اختلال دارند که از دیگر موارد تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی است.
این همان چیزی است که مردم واقعاً در مورد تهدید COVID-19 coronavirus فکر می کنند

پیش بینی سقوط

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان و کشور تجارت پیشرو است، بنابراین تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی کاهش روند رشد آن می باشد.
اقتصاددانان که بین 7 تا 13 فوریه توسط رویترز نظرسنجی شده اند، اظهار داشتند که انتظار دارند رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول سال 2020 به 4.5 درصد کاهش یابد، که از 6 درصد در سه ماهه قبلی پایین آمده است – کمترین سرعت بعد از بحران مالی.


با این حال، اقتصاددانان خوش بین بودند اگر ویروس موجود برطرف شود، اقتصاد چین به سرعت بهبود می یابد.
نظرسنجی رویترز: تأثیر Coronavirus بر اقتصاد چین پیش بینی می شود اقتصاد چین با کمترین سرعت از زمان بحران مالی رشد کند.

نمودار اقتصاد پس از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد

تصویر: رویترز
و در 2 مارس OECD درباره خطرات پیش روی اقتصاد جهانی هشدار داد. در آخرین چشم انداز اقتصادی موقت خود، این سازمان گفت که این ویروس “بزرگترین خطر” برای اقتصاد جهانی از زمان بحران مالی بیش از 10 سال پیش است.

کاهش تقاضای نفت

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی نفت

چین بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است. آژانس بین المللی انرژی (IEA) با برخورد به ویروس کرونا در تولید و مسافرت، اولین کاهش تقاضای جهانی نفت را طی یک دهه پیش بینی کرده است.
وی گفت: “تقاضای جهانی نفت به دلیل این ویروس (COVID-19) و تعطیل شدن گسترده اقتصاد چین بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است. انتظار می رود اکنون تقاضا با 435،000 بشکه در سال نسبت به سال مشابه در سه ماهه اول سال 2020 ، اولین انقباض سه ماهه باشد. آژانس انرژی بین المللی انرژی انرژی در آخرین گزارش ماهانه خود این مطلب را اعلام کرد.

تأثیر در سفرهای هوایی

Coronavirus همچنین در صنعت هواپیما جنجالی می کند و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) پیش بینی می کند که با کمترین تعداد پرواز پروازهای این شرکت، 113 میلیارد دلار درآمد شرکت های هواپیمایی را از بین ببرد.
برایان پیرس، اقتصاددان ارشد IATA، به آسوشیتدپرس گفت: “این صنعت بسیار شکننده است.” “بسیاری از خطوط هوایی وجود دارند که حاشیه سود نسبتاً باریکی دارند و بدهی زیادی دارند، و این می تواند برخی از آنها را به یک وضعیت بسیار دشوار تبدیل کند.”
شرکت هواپیمایی منطقه ای انگلیس Flybe پرواز را در 6 مارس متوقف کرد، زیرا مشکلات مالی مداوم با از دست دادن درآمد به دلیل شیوع آن شدت یافته است.

اختلال در تجارت

کمبود محصولات و قطعات چینی از جمله شرکت های مختلف در جهان است، زیرا کارخانه ها پس از سال نو به تأخیر افتادند و کارگران در خانه ماندند تا به کاهش ویروس کمک کنند.
مجمع جهانی اقتصاد در مورد همه گیری ها چه می کند؟
شریک تولید اپل در چین، فاکسکان، با تاخیر در تولید روبرو است. برخی از خودروسازان از جمله نیسان و هیوندای به طور موقت کارخانه هایی را در خارج از چین تعطیل کردند زیرا آنها نمی توانند قطعات خود را بدست آورند.
صنعت داروسازی همچنین در حال مهار اختلال در تولید جهانی است.


بسیاری از نمایش های تجاری و رویدادهای ورزشی در چین ، آسیا و در سراسر جهان لغو یا به تعویق افتاده است.
صنایع سفر و جهانگردی در اوایل دچار اختلال اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری شدند.
علاوه بر تأثیر خطوط هوایی ، سازمان هواپیمایی بین المللی ملل متحد (ICAO) پیش بینی کرده است که ژاپن می تواند 1.29 میلیارد دلار درآمد گردشگری را در سه ماهه اول به دلیل افت مسافران چینی از دست بدهد، در حالی که تایلند می تواند 1.15 میلیارد دلار از دست بدهد.
با اوکی صنعت همراه باشید


https://www.weforum.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا