اطلاعات صنعت

اقتصاد کرونایی

اقتصاد کرونایی

تقریبا تمام مردم زمین، درگیر اقتصاد کرونایی، یا همان ویروسی کرونا یا کوید19 شده اند و بطبع هم تمام اقتصاد دنیا نیز با این موضوع درگیر شده اند و بیزینس ها کوچک تا قول های تجاری و دولت ها به دنبال راه های فرار و یا کاهش صدمات در اقتصاد کرونایی می باشند اما آیا واقع راه حلی وجود دارد برای شناسایی راه حل ها ابتدا باید بررسی صدمات وارد شده انجام گیرد و این موضوع آسیب شناسی گردد.

3 سوال ساده درمورد اقتصاد کرونایی

1. چرا کویید -19 بر اقتصاد اثر گذاشته است؟ پاسخ اجمالی: به علت کاش روابط بین انسانها  به علت ترس از این ویروس و کاهش خرید ها در سطح  B  اقتصاد ، مبادلات تجاری و داد ستد ها کم می شود که به اقتصاد کرونایی. و نیاز ها کاهش می یابد. و یا دلیل ثانویه به علت ترس از شیوع این بیماری واحد های تولید با محدودیت هایی فعالیت می کنند زیرا همانطور که می دانید مردم از تجمع در محل ها باید جلوگیری کنند.

2. آیا همه دست های تجاری به یک اندازه صدمه دیده اند؟  خیر، حدود 5 تا 10 درصد دسته های اقتصادی نیز رشد داشته اند.

3. این کاهش تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا زمانی که ترس مردم فروکش کند و با رعایت بتوانند بر بیماری غلبه کنند و محدودیت ها برداشته شود.

سه سوال بالا( چرا، چه کسی، تا چه زمانی ) تقریبا یک مسیر به ما نشان می دهد و معجزه ای در کار نیست – این آسیب باید زمان خود را طی کند همانند زمانی که مجروح می شوید و باید دوره ی استراحت را طی کنید اما باید در این زمان کسب و کار شما کمترین آسیب را ببیند و حتی گاها می تواند رشد نیز داشته باشد.

با اقتصاد کرونایی چه کنیم؟

• مخارج را کم کنید – از تبلیغات پولی غیر ضروری خود داری کنید.

• تولید را با فروش هماهنگ کنید، بازار و روش های جدید را دنبال کنید. مانند فضا  و شبکه های مجازی که در این بازه ی زمانی بسیار مورد توجه قرار گرفت و تاثیر و اهمیت آن بر همگان نمایان شد بطوری که اغلب شرکت ها متوجه اهمیت آن شده و اقدام به فعالیت در بخش جدیدی برای کسب و کار خود ینی فضای وب و اینترنت کردند.

• اعتماد سازی کنید که در شیوع و گسترش بیماری نقشی ندارید تا خطر کویید 19  ( ویروس کرونا ) کمتر شود.

• در مجموعه خود به کارمندان و پرسنل خود اهمیت سلامتی بیشتر بدهید. در پر کردن انبار های خود عجله نکنید( ممکن است این بیماری تا یک سال دیگر به همین روند باشد)

• پول نقد خود را داشته باشید.

• خرید های هیجانی نداشته باشید ( ممکن است در این زمان بعضی از کسب و کارها به علت مشکلات مالی شروع به فروش مازاد دارایی های خود کنند ) فرصت مناسب برای سرمایه گذاری است اما هیجانی عمل نکنید!

• اگر مجموعه تولیدی دارید با رایزنی به فروش های گروهی با سود کمتر روی بیاورید ( برای مثال با یک ارگان و یا … هماهنگ کنید و با 10 تا 30 درصد تخفیف ارائه خدمات و یا محصولات کنید)

• مواد اولیه استراتژیک خود را حفظ کنید.

• صادرات بزودی شروع می شود اگر عمده فروش شما خارج از مرز است شرایط بهتری خواهید داشت.


یادآوری:  در ایران به علت شرایط اقتصادی قبل از کرونا ، باید و نباید های بیشتری را باید در نظر بگیرید .به علت کاهش قدرت مالی دولت و بانک ها ، کاهش تهسیلات را خواهیم داشت فروش های دولتی و واگذاری ها بیششتر خواهد شد ( مانند واگذاری سهام شستا )در 3 ماه دوم شاید نرخ بیکاری بیشتر شود – محصولات کشاورزی کاهش قیمت خواهند داشت ( به علت عدم استقبال کارخانجات)

جمع بندی ، سال مالی 1399 سال سختی خواهد بود از صنایع نفتی در کرونا  تا صنایع بافندگی  و خورده فروشی درگیر این موضوع هستند شاید صنایع غذایی و دارویی به علت نیاز مردم صدمات کمتری از این موضوع داشته باشند . به همدیگر مهلت دهیم با تهاتر و یا با گذشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا