اطلاعات صنعت

۵ روش برای آنکه بدانیم چه موقع زمان بازآفرینی برند شرکت فراسیده است

هر کسی در هر زمانی نیاز به یک شروع تازه دارد، گاهی بازآفرینی برند دقیقاً آن چیزی است که یک کسب و کار برای گرفتن عمر دوباره به آن احتیاج دارد، به شرطی که زمان درستی را برای آن در نظر بگیرید.
بنابراین چه زمانی باید درباره بازآفرینی  برند فکر کرد؟
در اینجا پنج نشانه ای که می‌گوید وقت آن است که قدم بزرگی برداریم برای بازآفرینی برند، آمده است.

✅بازار تغییر کرده است

در زندگی فقط یک چیز ماندگار وجود دارد و آن هم این که هیچ چیز ماندگاری وجود ندارد؛ این موضوع برای کسب و کار هم صدق می کند جایی که قوانین و مقررات همیشه در حال تکامل هستند. شاید مختصات جمعیتی بازار شما کوچک شده باشد یا قوانین محلی مانع رشد و ترقی هستند یا شاید سلیقه مشتریان تغییر کرده است. صرف نظر از این ها صنعت شما به صورت مداوم تغییر شکل می‌دهد و برای اینکه برند به خوبی، انعطاف پذیری و آمادگی پذیرش تغییر را داشته باشد، هزینه‌هایی می‌پردازد.

✅اهداف شرکت تغییر کرده است

نشانه دیگری که می‌گوید زمان بازآفرینی برند فرارسیده هنگامی است که شرکت شما از اهداف اولیه خود دور شده باشد. برندهای بی‌شماری فروش یک محصول را آغاز کردند، تنها با این هدف که پی ببرند با تغییر مسیر برای تولید محصول دیگر، ممکن است موفق‌تر باشند یا خیر.
آوون یک نمونه عالی از این موضوع است؛ بیش از یک قرن پیش، دیوید مک کانل برندی با برنامه فروش کتاب به صورت خانه به خانه تأسیس کرد؛ مک کانل برای بالا بردن میزان فروش خود، برای اینکه مشتریان زن را جذب کند، عرضه اشانتیون پیشنهادی عطر را آغاز کرد. زمان زیادی طول نکشید که او متوجه شد اشانتیون‌های عطر او بسیار مشهور شده‌اند، بنابراین از تولید کتاب به تولید محصولات زیبایی چرخش کرد. به همین ترتیب اگر متوجه شدید که کسب‌وکار شما به راحتی با اهداف اصلی‌اش سازگار نیست، ممکن است زمان بازآفرینی برند فرا رسیده باشد.

✅می‌خواهید مخاطب جدید جذب کنید

زمانی که کسب و کارتان را آغاز و برای آن برند سازی کردید، بیشتر مقدمات به صورت طبیعی و بدیهی آرمانی بودند، احتمالا تصور می کردید بازار هدف‌تان را می شناسید، اما با گذر زمان ممکن است به سمت یک جامعه مخاطب مناسب تغییر جهت داده باشید؛ به عنوان مثال سیگار مالبرو را به خاطر بیاورید. شاید باورتان نشود، به دلیل اینکه سیگارهای مارلبرو فیلتر داشتند، به عنوان یک برند زنانه تلقی می‌شد؛ زمانی که مطالعات نشان داد سیگارهای فیلتردار یک گزینه سالم‌تر هستند، مارلبرو به ناگاه از نظر جنسیت برند خود را دچار تغییر و تحول کرد؛ این موضوع موجب شکل‌گیری کمپین ‌بدنام مارلبرو مردانه (Marlboro Man) شد. مابقی را خودتان می‌دانید.

✅می‌خواهید برند خود را تلفیق کنید

اگر شما خود را در صنعتی بیابید که به سرعت در حال کامل شدن و بلوغ است، تلفیق بازار یک واقعیت اجتناب ناپذیر  زندگی است. بدون توجه به صنعت شما، برندهای بزرگ‌تر مستعد جذب برندهای کوچک‌تر هستند. گاهی اوقات ممکن است برندهای کوچک‌تر یکپارچه شوند تا یک شکل بزرگتر و رقابتی‌تر از برند خود ایجاد کنند. صرف نظر از اینکه این موضوع چگونه اتفاق می‌افتد شاید برای شما زمان آن باشد که شروع کنید به فکر کردن دراین باره که برندهای مجزای خود را به شکل یک موجودیت واحد سازماندهی کنید.
مزایای یکپارچگی و تلفیق واضح هستند: نه تنها به شناسایی بیشتر یک برندِ واحد کمک می‌کند، بلکه این مزیت‌ها با ساده‌سازی و کارآمدتر کردن تولید به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌انجامد.

✅برند شما با تداعی‌های منفی در ذهن همراه است

همانطور که می دانیم اخبار بد سریع حرکت می‌کنند، اگر یک بحران روابط عمومی به یک برند، آسیبِ جبران ناپذیری برساند، زمان برای بازنگری و تغییر چهره آن برند فرا رسیده است.


prnewsonline.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا