دسته‌بندی نشده

7 موردی که گربه شما به آن علاقه دارد

از آنجا که گربه ها موجودات هوشمند و باهوشی هستند، می توانند لیستی طولانی از علاقه مندی ها داشته باشند. در بیشتر موارد، چیزهایی که گربه شما دوست دارد، غذاهای خوشمزه، چرتهای طولانی در نقاط دنج و فعالیتهای سرگرم کننده فراوان است.

درست مثل ما انسانها، چیزهایی که گربه ها برایشان جالب، سرگرم کننده یا هیجان انگیز است، می توانند با افزایش سن تغییر کنند. گربه شما ممکن است یک روز اسباب بازی خود را دوست داشته باشد، اما روز دیگر آن را کسل کننده بداند. به عنوان یک پدر و مادر بچه گربه، وظیفه شماست که تشخیص دهید علایق گربه های شما چه زمانی تغییر می کند. با این کار می توانید او را خوشحال و سالم نگه دارید. گرچه علایق از گربه ای به گربه ای دیگر متفاوت است ، اما این هشت “علاقه مندی” بچه گربه که در این مقاله آمده است، مکانی عالی برای شروع است. پس با ما همراه باشید.

گربه ها عاشق چرت زدن هستند

گربه خوابیده است

همه ما خوب می دانیم که گربه ها عاشق خوابیدن هستند. در واقع، بچه گربه به طور متوسط ​​12 تا 16 ساعت در روز می خوابد! از آنجا که گربه ها موجودات شبانه هستند، بیشتر روز را چرت می زنند. همه عاشق یک چرت خوب و طولانی در یک جای خواب گربه دنج و راحت هستند.

به خاطر داشته باشید، بچه گربه ها زمان بیشتری را نسبت به گربه های بزرگسال در خواب می گذرانند. اما اگر نگران این هستید که گربه شما بیش از حد یا خیلی کم خوابیده است، با دامپزشک خود در مورد نژاد، سن و سطح فعالیت گربه خود صحبت کنید.

گربه ها عاشق نظافت و آراستگی هستند

گربه خود را لیس می زند

آیا می دانید گربه های بالغ تقریباً نیمی از ساعت بیداری خود را به نظافت می گذرانند؟ واضح است که نظافت بخش مهمی از زندگی بچه گربه است!

چند دلیل وجود دارد که گربه ها وقت زیادی را به نظافت اختصاص می دهند:

  • آنها را تمیز نگه می دارد.
    نظافت نه تنها به گربه ها کمک می کند تا آلودگی و کثیفی پوشش خود را از بین ببرند بلکه از تشخیص شکارچیان و طعمه ها جلوگیری می کند. چطور؟ لیسیدن پوشش آنها باعث از بین رفتن بویایی می شود.
  • پوست و پوشش آنها را سالم نگه می دارد.
    نظافت منظم روغن هایی را که به طور طبیعی توسط پوست و خز گربه تولید می شود، پراکنده می کند و پوشش او را سالم، براق و مرطوب نگه می دارد.
  • به آنها احساس آرامش می دهد.
    هیچ چیز آرامش بخشی بیشتر از ماساژ وجود ندارد، درست است؟ خوب، گربه ها نیز همین احساس را دارند! آنها به جای مراجعه به ماساژور، خودشان را جمع می کنند تا استرس را کاهش دهند و آرام شوند.
  • به آنها کمک می کند تا با بچه گربه های دیگر ارتباط برقرار کنند.
    معمولاً گربه هایی را می بینید که در مکان هایی که برای دسترسی به آنها سخت است، خود را جمع می کنند.
  • آنها را خنک می کند.
    وقتی هوا خیلی گرم می شود، گربه ها پوست خود را با بزاق خیس می کنند تا خنک شود.

هیچ گربه ای دوست ندارد که توسط صاحبان خود تمیز شود، اما اگر شما این کار را انجام می دهید، سعی کنید خز او را با یک موی طبیعی یا برس پلاستیکی شانه بزنید. این کار باقیمانده پوست او را از بین می برد و احساس آرامش فوق العاده ای می کند. برای خرید لوازم بهداشتی گربه کلیک کنید.

گربه ها غذای تازه و مقوی را دوست دارند

گربه غذا می خورد

بعید است که بخواهید در وقت نهار یک بشقاب بزرگ غذای خراب بخورید. گربه شما هم همینطور. غذای کهنه و خراب فقط طعم بدی ندارد، بلکه می تواند میزبان انواع مختلف باکتری ها مانند سالمونلا و استافیلوکوک باشد.

هر زمان که وعده های غذای بچه گربه خود را سرو می کنید، حتماً تاریخ انقضا را بر روی غذای مرطوب و خشک بررسی کنید. این اطمینان می دهد که شما فقط وعده های غذای گربه تازه، مقوی و بی خطر به او می دهید.

گربه ها آب روان را دوست دارند

گربه آب می خورد

اگر گربه داشته باشید، می دانید که هر وقت فرصت پیدا کرد، سعی می کنند از شیرهای آب شرب، آب بنوشند. خوشبختانه، تعداد زیادی چشمه آب یا فواره آب گربه وجود دارد، که مخصوص گربه ها طراحی شده است. بنابراین همیشه آب خنک، تازه و روان در دسترس است.

باور کنید یا نکنید، برخی از نژادهای گربه نیز دوست دارند در آب بازی کنند. اگر گربه شما دوست دارد آب را به اطراف چلپ چلوپ کند، سعی کنید در زمان بازی او وان یا استخر بچه را با مقداری آب پر کنید. این فعالیت به او کمک می کند در روزهای گرم کمی ورزش کند و خنک شود.

گربه ها زمان بازی روزانه را دوست دارند

گربه بازی می کند.

زمان بازی برای گربه ها از بچه گربه تا بزرگسالی، یک کار جدی است. گربه ها با هر چیزی بازی می کنند. این یک قسمت حیاتی از سلامتی و رشد آنها است. به معنای واقعی کلمه، صدها هزار اسباب بازی گربه در بازار وجود دارد، اما ممکن است گربه شما بازی هایی مانند پنهان کاری را نیز دوست داشته باشد.

گربه ها عاشق تماشای پرندگان هستند

گربه کنار پنجره است

نباید گربه ها را روی طاقچه ها جمع کنید. چرا؟ این یک مکان عالی برای تماشای پرندگان است! گربه ها عاشق تماشای پرندگان هستند، زیرا پرندگان طعمه آنها هستند یا صرفاً به دلیل اینکه حرکت، توجه آنها را به خود جلب می کند. برخی از گربه ها می توانند هر روز ساعت ها به مشاهده پرندگان بپردازند.

اگر گربه شما عاشق حلقه زدن کنار پنجره هاست، حتماً از پوست او در برابر اشعه های شدید خورشید محافظت کنید، مخصوصاً اگر خز رنگ روشن دارد. سعی کنید ساعات او را در کنار پنجره در هنگام تابش مستقیم آفتاب، بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، محدود کنید و در مورد ضد آفتاب های مورد تایید بچه گربه ها با دامپزشک صحبت کنید.

گربه ها صاحبان خود را دوست دارند

گربه روی پای صاحبش است

گرچه گربه ها غالباً به صورت حیوانات منزوی به تصویر کشیده می شوند، اما آنها به عشق ، توجه و همراهی احتیاج دارند و دوست دارند آن را از صاحب خود بگیرند. راه هایی که گربه ها می گویند “دوستت دارم” کمی با ما انسانها متفاوت است.

برخی از علائم گربه شما را دوست دارد شامل غر زدن، سر گذاشتن روی شما، خوابیدن روی شما یا نزدیک شما ، میو میو کردن، لیس زدن و حتی چسباندن لب به صورت شما است. منبع

سخن آخر

در این مقاله 7 مورد از علایق گربه را معرفی کردیم. برای اینکه گربه ای شاد و سالم داشته باشید، باید لوازم مورد نیاز و غذای مورد علاقه او را تهیه کنید. برای خرید انواع غذای گربه و لوازم مورد نیاز گربه خود به فروشگاه اینترنتی پتیشا مراجعه کنید تا لذت خریدی آسان را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا