اطلاعات صنعت

فن کویل چیست؟ کاربردهای فن کویل

واحد فن کویل چیست؟

فن کویل یا فن کوئل ها یکی از محبوب ترین انواع سیستم های تهویه مطبوع هستند که در ساختمانهای تجاری و مسکونی جدید و بازسازی شده مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای CIBSE B2 یک واحد فن کویل را به عنوان “یک مجموعه بسته بندی شده شامل سیم پیچ های گرمایشی و سرمایشی (کویل آبگرم)، جمع آوری سینی میعانات، فن گردش و فیلتر، همه در یک محفظه واحد” توصیف می کند. واحدهای فن کویل از طریق سیم پیچ یا مستقیم یا از طریق خلائی که فن کوئل در آن قرار دارد ، هوا را از فضا به طور مداوم گردش می دهند.

چیلر جداگانه آب خنک و واحد کنترل هوای مرکزی هوای تازه معتدل را تأمین می کند. اکثر تاسیسات فن کویل از واحدهای نصب شده در فضای خالی سقف استفاده می کنند، اگرچه تعداد قابل توجهی از پروژه ها نیز از فن کویل زمینی استفاده میکنند.

انواع واحدهای فن کویل

فن کویل ها انواع مختلفی دارد که در اندازه ها و سبک های مختلف واحد تقسیم بندی شده اند و برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. در ادامه با اوکی صنعت همراه باشید تا به این پرسش که چرا باید یک فن کول برای ملک خود انتخاب کنید؟ پاسخ دهیم.

نسبتاً کم هزینه
نسبتاً کوچک و کم حجم
کنترل آسان و دقیق

انعطاف پذیر برای ایجاد تغییرات در استفاده از فضای اداری، پارتیشن بندی و غیره

آیا در مورد سیستم های واحد فن کوئل و خرید فن کویل به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟ با یکی از اعضای تیم متخصص تهویه فاتحی در تماس باشید.

فن کویل

آشنایی بیشتر با فن کویل ها

واحدهای جابجایی هوا (AHU، که بعضاً به عنوان “هواگیرها” نیز شناخته می شوند) بخشی از سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) را تشکیل می دهند که انرژی را از ساختمان تأمین و در آن گردش می دهد. به طور کلی، فن کویل ها به کانالهایی متصل هستند که هوا تازه را به داخل ساختمان می رسانند و هوا را از آن خارج می کنند و می توانند تهویه، گرمایش، سرمایش، کنترل رطوبت و فیلتراسیون را فراهم کنند.

واحدهای فن کوئل (FCU) فقط از یک فن و یک عنصر گرم کننده یا خنک کننده تشکیل شده اند، آنها ممکن است فقط هوای داخلی را مجدداً در گردش کنند، در این صورت سیستم تهویه جداگانه ای لازم است، یا ممکن است نسبتی از هوای “تازه” را که با هوای مجدد مخلوط مخلوط می شود، وارد کند.

واحدهای فن کویل می توانند به صورت دیواری، مستقل یا فن کویل سقفی نصب شوند و ممکن است در فضای خالی سقف پنهان شوند. ممکن است توسط ترموستات محلی یا توسط سیستم مدیریت ساختمان (BMS) کنترل شوند.

واحدهای فن کویل به دلیل سادگی از نظر اقتصادی از نظر نصب نسبت به واحدهای کنترل هوای کانال دار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. با این حال، آنها می توانند پر سر و صدا باشند و می توانند لرزش ایجاد کنند ، زیرا از فن ها در ساخت این تجهیزات استفاده شده است.

در مواردی که واحدهای فن کویل با آب سرد و آب گرم از دیگهای بخار مرکزی و چیلرها تأمین می شوند، معمولاً از آنها به عنوان دو واحد لوله ای (گرمایش یا سرمایش) یا چهار لوله ( دو لوله گرمایش و سرمایش) یاد می شود.

در مواردی که گرمایش و سرمایش به صورت محلی تأمین شود، می توان از آنها به عنوان سیستم مبرد متغیر حجم (VRV) یا جریان مبرد متغیر (VRF) نام برد. در اینجا مبرد بین یک یا چند واحد فن کویل گردش می یابد و به مبدل حرارتی خارجی متصل می شود. این سیستم ها ممکن است بیشتر از واحدهایی که به چیلرهای مرکزی مهر و موم شده متصل هستند، در معرض نشت مبرد باشند.

نصب واحدهای فن کویل نسبتاً کم حجم و ساده است. با این حال، آنها برای اطمینان از کارایی مستمر به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. هنگامی که یک واحد فن کویل هوا را خنک می کند، به طور کلی باعث ایجاد تراکم می شود که باید جمع شده و تخلیه یا پمپ شود.

از توجه شما سپاسگذاریم _ اوکی صنعت

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما.
    ممنون بابت مطالب خوب و مفید تون مقاله ای که در اختیار گزاشتید کاملا مفید و جامع بود ممنونم.
    ماهم از تولید کنندگان داکت اسپیلت هستیم ممنون میشم برای حمایت بیشتر سایت ماهم سری بزنید.

    .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا