گوناگون

10 علامت هشدار دهنده که باید سگ خود را به دامپزشک ببرید

  • عادات غذایی عجیب و غریب
  • تشنگی بیش از حد
  • کت خشن یا خشک
  • بی حالی
  • استفراغ
  • مدفوع غیرمعمول
  • کاهش ناگهانی وزن
  • چشمهای ابری یا قرمز
  • روروک مخصوص بچه ها یا عقب کشیدن
  • علائم اضطراری

چه موقع باید نگران حیوان خانگی خود باشید؟

سگ شما عضوی از خانواده است: آنها بهترین دوست شما هستند ، به جای غذای خشک سگ پس مانده های شما را می خورند و در پیاده روی های صبحگاهی شما را همراهی می کنند. اما سگ شما نمی تواند شکایت کند ، بنابراین چگونه می دانید چه زمانی باید به دنبال کمک پزشکی باشید؟ چگونه می توانید تشخیص دهید که آن لنگی به معنی پیچ خوردگی است یا اینکه عطسه به آنتی بیوتیک نیاز دارد؟

علائم هشدار دهنده را که به معنی این است که شما باید حیوان خانگی خود را به دامپزشک ببرید ،

عادات غذایی عجیب و غریب

دور از ذهن نیست که سگ شما یک یا دو وعده غذایی را حذف کند، مخصوصاً اگر بیرون گرم باشد – اما حذف بیش از این وعده غذایی باید یک پرچم قرمز باشد. دو روز بدون غذا خوردن نشانه واضحی است که سگ شما نیاز به معاینه دارد. البته ممکن است نیاز به غذای سگ باکیفیت داشته باشد.

برخی از بیماری ها باعث می شوند که سگها عادات غذایی غیرمعمولی پیدا کنند. اگر سگ شما معمولاً رفتار خوبی دارد اما شروع به حمله به انبار یا زباله می کند ، باید آنها را برای معاینه ببرید.

تشنگی بیش از حد

مهم است که هر روز سگ شما چه آب می نوشد. سگی که بیش از حد معمول آب می نوشد می تواند به بیماری کلیوی یا دیابت مبتلا شود. اگر مجبور شوید ظرف آب سگ را بیش از حد معمول پر کنید یا ادرار بیش از حد دارد ، باید مرتباً بیرون بروید یا در خانه با این صحنه مواجه شوید، می توانید بفهمید که سگ شما بیش از حد آب می نوشد. .

موهای بدن زمخت یا خشک

موهای سگ باید ضخیم، براق و نرم باشد. موهای زمخت، خشن، خشک یا دارای وصله های طاسی می تواند نشان دهنده این باشد که چیزی درست نیست. نوع اشتباه غذا، آلرژی یا بیماری پوستی می تواند مقصر باشد. در هر صورت ، مراجعه به دامپزشک برای یک بدن و موی مشکوک ضروری است.

به نظر می رسد تنبل و خسته است

رخوت نشانه این است که ممکن است چیزی سگ شما را آزار دهد. یک سگ بی حال ممکن است علاقه ای به بازی و دریافت تشویقی سگ، پیاده روی یا شرکت در فعالیتهایی که معمولاً از آنها لذت می برد نداشته باشد. خستگی طبیعی یا درد عضلات گاهی اوقات می تواند به دلیل درجه حرارت بالا باشد، اما اگر علائم بیش از دو روز ادامه داشت باید به دامپزشک مراجعه کنید.

استفراغ

استفراغ گاه به گاه برای سگ ها غیر معمول نیست. حیوانات ممکن است استفراغ کنند تا از شر چیزی که با آنها موافق نیست خلاص شوند. اما مقداری استفراغ باید شما را نگران کند. به عنوان مثال ، در موارد زیر بلافاصله باید با دامپزشک تماس بگیرید:

مرتباً یا چندین بار پشت سر هم استفراغ می کند
استفراغ خون
تب دارد
استفراغ شدید همچنین می تواند باعث کم آبی بدن یا اسهال شود ، بنابراین زود به دنبال درمان باشید.

مدفوع غیرمعمول

مدفوع سگ شاخص خوبی برای سلامت کلی آنها است. یک سگ سالم مدفوع کوچک ، محکم و مرطوب خواهد داشت. مدفوع خشک و سفت ممکن است نشانه ای از بیماری های سلامتی ، مشکلات رژیم غذایی یا کم آبی بدن باشد. سگ خود را در صورت داشتن هر یک از این علائم به دامپزشک ببرید:

کرم های ذکر شده در مدفوع
بیش از 24 ساعت اسهال
زور زدن
خون یا مخاط در مدفوع

لاغر شدن ناگهانی

حتی در یک سگ دارای اضافه وزن ، کاهش ناگهانی وزن باید شما را مجبور کند آنها را به دامپزشک ببرید. کاهش سریع و غیرمنتظره وزن می تواند وضعیت جدی سلامتی را نشان دهد. اگر سگ شما 10 درصد کاهش وزن دارد ، آن را به دامپزشک خود برسانید. در سگهای کوچک ، این ممکن است به اندازه کاهش وزن یک پوند باشد.

روروک مخصوص بچه ها یا عقب کشیدن

اگر سگ شما در حال کشاندن یا عقب کشیدن روی زمین است ، ممکن است کرم داشته باشد ، غدد مقعدی مسدود یا آلوده ، عفونت ادراری یا اسهال باشد.

چشمهای ابری یا قرمز

ابری یا قرمزی چشم ، چشمک زدن یا ترشح زیاد از چشم سگ می تواند نشانگر عفونت یا آسیب باشد. مطمئن شوید که بلافاصله سگ خود را برای معاینه آورده اید. بیماری های تأثیرگذار بر روی چشم می توانند به سرعت پیشرفت کرده و باعث کوری شوند. از دارو می توان برای بهبود عفونت یا تخفیف علائم بالینی استفاده کرد.

علائم اضطراری

سگ خود را در صورت مشاهده علائم زیر به دامپزشک یا کلینیک اورژانس دامپزشکی ببرید:

زخم های باز یا احتمالاً شکستگی استخوان ها ، مانند برخورد با ماشین یا ضربه دیگر
تنفس یا بیهوشی را متوقف کرد
استفراغ مکرر یا استفراغ خون
تصرف
سقوط ناگهانی یا دشواری در تنفس
خونریزی از دهان ، بینی یا چشم آنها
مسمومیت احتمالی در اثر خوردن چیزی سمی
درد شدید ، به عنوان غر زدن یا لرزش دیده می شود
شکم سخت و متورم


اطلاعات بیشتری کسب کنید

به دلیل غریزه زنده ماندن یک سگ ، آنها برای ظاهر سالم در خارج کار خواهند کرد. مهم است که به عنوان صاحب حیوان خانگی مراقب باشید و از ظریف ترین تغییرات آگاه باشید. شما سگ خود را بهتر از هرکسی می شناسید ، بنابراین اگر مشکلی به نظر می رسد او را برای بررسی نزد دامپزشک ببرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا