دسته‌بندی نشده

الکتروموتور ترمزدار: حالتی ایمن و هوشمند برای کاربردهای مختلف

امروزه تمامی مهندسان به استفاده از الکتروموتور ترمزدار برای تسهیل کارکرد وسایل صنعتی مانند توربین‌های بادی، بالابرها و آسانسورها علاقه‌مند هستند. این موتورها به‌دلیل قابلیت شروع و توقف خودکار، موردتوجه بسیاری از صنایع قرار گرفته‌اند.

استفاده از الکتروموتورهای ترمزدار باعث بازدهی بالا و بهتر وسایل صنعتی می‌شوند، دیگر لازم نیست نگران زمان توقف یا شروع کار بالابرها و آسانسورهای مدنظرتان باشید! در ادامه به‌طور کامل این موتورها، انواع و مزایای استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

معرفی الکتروموتور ترمزدار: بهترین انتخاب از بین الکتروموتورهای sew

کمپانی آلمانی sew یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های انواع الکتروموتورهای درجه یک و قدرتمند در جهان است. از میان تمامی الکتروموتورهای sew، انواع ترمزدار آن به‌دلیل قابلیت‌های عالی موردتوجه بسیاری از صنعت‌گران قرار گرفته است.

استفاده از ترمز در الکتروموتورها یک ضرورت و ویژگی مثبت است، در برخی موارد به‌دلیل جلوگیری از اختلال در کار الکتروپمپ‌ها و الکتروگیربکس‌ها، موتور باید بلافاصله پس از خاموش شدن از کار بایستد. الکتروموتورهای ترمزدار SEW دارای ترمزهای قدرتمند برای توقف آنی موتور هستند.

به‌طورکلی الکتروموتورهای دارای ترمز بلافاصله پس از قطع جریان برق یا تغییر سوییچ‌ها از حرکت می‌ایستند. وجود این قابلیت در ماشین‌آلات صنعتی مانند بالابرها، آسانسورها، توربین‌های بادی و پله‌برقی‌ها اهمیت زیادی دارد.

الکتروموتورهای ترمزدار SEW از یک موتور القایی درکنار یک دیسک ترمز ساخته شده‌اند و باتوجه‌به دو مشخصه گشتاور و توان، ترمزهای آن‌ها در دو مدل تک و دوبل عرضه می‌شوند.

انواع ترمزدار الکتروموتورها، گاهی با کمک اتصال اینورتر و گاهی نیز به‌صورت مکانیکی عمل می‌کنند. استفاده از اینورتر به‌دلیل عملکرد سریع‌تر و استهلاک کمتر، روش بهتری است. ترمزهای مکانیکی از دو دیسک (یکی متصل به بدنه و دیگری به شافت) ساخته می‌شود.

شما هم به‌دنبال خرید یک مدل ترمزدار از الکتروموتورها هستید؟! شرکت فیام موتور به‌عنوان نمایندگی برند معتبر SEW در ایران آماده خدمات‌رسانی به شماست. برای خرید الکتروموتور SEW بدون هیچ‌گونه تعرفه اضافی با فیام موتور در ارتباط باشید.

اگر قصد خرید این محصول را دارید، در ادامه به شما انواع الکتروموتورهای ترمزدار را معرفی می‌کنیم تا انتخاب برایتان آسان‌تر باشد.

الکترو موتور ترمز دار

معرفی انواع الکتروموتورهای ترمزدار SEW

پس از قطع جریان برق، موتور الکتروموتورهای بدون ترمز با نیروی اصطکاک از حرکت می‌ایستد. برای توقف آنی موتور، ترمزها به کمک الکتروموتورها می‌آیند! انواع ترمزدار الکتروموتورها شامل موارد زیر است:

الکتروموتور ترمزدار جریان معکوس

اگر در الکتروموتورها نیرویی زیاد خلاف جهت چرخش روتور ایجاد شود، جهت چرخش آن را تغییر می‌دهد؛ اتفاقی که در الکتروموتور جریان معکوس ترمزدار می‌افتد! این موتورها به دو مدل تک‌فاز و سه‌فاز با عملکردهای متفاوت تقسیم می‌شوند. این مدل الکتروموتورهای ترمزدار بیشترین کاربرد را در تردمیل و تسمه نقاله دارند.

الکتروموتور ترمزدار DC

الکتروموتور دارای ترمز DC (جریان مستقیم)، جزو قدرتمندترین و سریع‌‌ترین مدل‌های موجود هستند. حتما می‌دانید که پس از قطع جریان، برق برای چند لحظه در مدار می‌ماند. در این حالت با واردشدن هر بار اضافی به موتور، روتور شروع به کار می‌کند!

الکتروموتورهای DC در ماشین‌آلات صنعتی با بار کم کاربرد دارند و استفاده از آن‌ها در وسایلی با بار زیاد اصلا توصیه نمی‌شود. این موتورها نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارند و مدل موردپسند بسیاری از صنعت‌گران هستند.

اگر قصد خرید الکتروموتورهای DC را دارید، فیام موتور به شما کمک می‌کند. برای تجربه یک خرید مطمئن با فیام موتور در تماس باشید.

الکتروموتور ترمزدار مکانیکی

برعکس الکتروموتورهای ترمزدار DC، کاربرد مدل‌های مکانیکی در ماشین‌آلات صنعتی با بار زیاد مانند بالابرها و آسانورهاست. این ترمزها از دو عدد دیسک، لنت و فنر تشکیل شده‌اند. یکی از دیسک‌ها متصل به شافت و دیگری ثابت است.

زمانی‌که جریان برق قطع می‌شود، دیسک‌ها با فشار فنر و کمک لنت فشرده می‌شوند و موتور را از حرکت بازمی‌دارند. هنگام اتصال دوباره جریان برق، دیسک‌ها با کمک یک آهنربای مغناطیسی از یکدیگر جدا می‌شوند و موتور شروع به حرکت می‌کند.

الکترو موتورDC

الکتروموتور اینورتر ترمزدار

اینورتر به‌عنوان یک وسیله‌ای کاربردی باتوجه‌به نیازهای شما، زمان ایست یا حرکت موتور را مشخص می‌کند. با کمک اینورتر علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، راندمان افزایش و استهلاک کاهش می‌یابد. الکتروموتورهای ترمز‌دار بیشترین استفاده را در تجهیزات برقی و پمپ‌ها دارند.

حال که با تمامی مدل‌های دارای ترمز الکتروموتورها آشنا شدید، در ادامه مزایای این دستگاه را به‌طور خلاصه بررسی می‌کنیم.

مزایای الکتروموتور ترمزدار: چرا این موتورها تا این حد محبوب شده‌اند؟

مزایای زیر باعث محبوب‌شدن این موتورهای ترمزدار شده است:

  • امکان استفاده از اینورتر در تمامی مدل‌های دارای ترمز الکتروموتورها وجود دارد.
  • وجود یک فن خنک‌کننده بسیار قوی و محصور، از داغی بیش از حد این موتورها جلوگیری می‌کند.
  • اندازه و ابعاد الکتروموتور ترمزدار SEW کاملا استاندارد و مهندسی است.
  • این الکتروموتورها دارای یک دیسک ترمز بزرگ با گشتاور بالا هستند.
  • خرابی این الکتروموتورها کم است و شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت پیوسته روشن نگه‌دارید.
  • آزادسازی ترمزها با دست امکان‌پذیر است.
  • عمکرد ترمزها در این موتورها بسیار سریع است.
  • امکان تنظیم دقیق گشتاور در این موتورها وجود دارد.
  • طول شافت در مدل‌های دارای ترمز قابل تنظیم است.
  • شما قادر به چرخاندن شافت با کمک آلن کلیدی هستید.

قصد خرید الکتروموتور ترمزدار را دارید؟ فیام موتور با ضمانت فروش قطعات موتوری باکیفیت و اصلی، در کنار شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر با فیام موتور در تماس باشید.

درنهایت الکتروموتور ترمزدار انتخابی هوشمندانه است!

امروزه همه صنعت‌گران به‌دنبال راهی برای افزایش راندمان دستگاه‌های صنعتی خود هستند. یکی از راه‌های خوب، استفاده از الکتروموتورهای ترمزدار SEW است. دیگر لازم نیست نگران زمان توقف یا شروع کار دستگاه‌های خود باشید، فقط یک الکتروموتور دارای ترمز بخرید!

این الکتروموتورهای در مدل‌هایی با ترمزهای مکانیکی، جریان مستقیم، اینورتر و جریان معکوس تولید می‌شوند. انتخاب هریک از این مدل‌ها باتوجه‌به دستگاه صنعتی شما انجام می‌شود.

اگر دستگاه‌تان باید وزن زیادی تحمل کند، الکتروموتور مکانیکی ترمزدار انتخابی درست است. حال اگر به‌دنبال خرید یک الکتروموتور برای پمپ هستید، باید مدل اینورتر را انتخاب کنید.

اگر به‌دنبال خرید یک الکتروموتور خوب هستید ولی در انتخاب مدل مناسب اطمینان ندارید، با مشاوران فیام موتور در تماس باشید. آیا شما تجربه‌ای از استفاده از این الکتروموتورهای ترمزدار دارید؟ در قسمت کامنت‌ها منتظر خواندن نظرات شما هستیم. این مقاله را برای هرکسی که به‌دنبال خریدی آگاهانه است، بفرستید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا