استارتاپاطلاعات صنعت

مراحل تولید کارتن و معرفی شرکت کارتن سازی کارتن چاپ

می دانید که برای جابجایی بسیاری از محصولات باید آنها را داخل کارتن قرار دهیم زیرا کارتن پستی با این ساختار به خوبی لوازم ما را محافظت می کند. کارتن سازی فعالیتی است که در آن تولیدکنندگان می توانند انواع بسته بندی را در اندازه های مختلف طراحی و تولید کنند و به مشتریان عرضه کنند. نحوه انجام مراحل ساخت کارتن، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

کارتن سازی چگونه انجام می شود؟

شاید هنوز متوجه آن نشده باشید. اما تولید مقوا یکی از بخش های مهم کشور به صورت موازی و متصل به صنایع مختلف به شمار می رود. به عنوان مثال این صنعت با کشاورزی و صنایع غذایی همراه است و تولید کارتن برای این دو صنعت بسیار ضروری است.. اما امروزه با وجود واحدهای متنوع و کارآمد توجه زیادی به این صنعت در کشور شده است.

مراحل تولید کارتن و معرفی شرکت کارتن سازی کارتن چاپ
باید گفت کارتن معمولا از سه لایه تشکیل می شود که دو لایه کاغذ آستری یا صاف است و برای لایه میانی از کاغذ موج دار یا شناور استفاده می شود. حال برای اینکه بدانید برای تهیه کارتن در کارگاه کارتن سازی چه مراحلی طی می شود، مطالعه مراحل زیر را به شما توصیه می کنیم:

1) مرحله اول:
تولید کنندگان شروع به تهیه خمیر برای ورق های کارتن می کنند که خود به دو مرحله تقسیم می شود. طبق این فرآیند برای تولید خمیر کاغذ یا ماده اولیه، از خود درختان تهیه می شود و یا از بازیافت کارتن برای این منظور استفاده می شود. استفاده از هر یک از این مواد می تواند مواد اولیه ساخت کارتون را فراهم کند. اما طبیعی است که خمیری که مستقیماً از درختان تولید می‌شود کیفیت بسیار بالاتری نسبت به خمیر حاصل از مواد زائد دارد.

2)مرحله دوم:
خمیر حاصل توسط ماشین های مخصوص به ورقه های نازکی تبدیل می شود که ابعاد آن بر اساس مصرف زیاد یا کم مقوا تعیین می شود. به عنوان مثال طول این ورق های مقوایی 90، 100 و 110 سانتی متر است و طول در نظر گرفته شده تا حد زیادی با سایز سفارش مشتری متناسب است.

3) مرحله سوم:
وقتی ورقه از خمیر تهیه شد نوبت به چاپ و اعمال طرح و رنگ مطابق میل مشتری می رسد. شایان ذکر است که چاپ روی کارتن به یک صورت انجام نمی شود و مدل های مختلفی برای این کار وجود دارد زیرا هر کارتن کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال جعبه ها با استفاده از چاپ فلکسو می توانند طرح لازم را به دست آورند که البته شفافیت خوبی ندارد و مستقیماً روی کارتن و خیلی راحت قرار می گیرد. اما برعکس اگر در تولید جعبه از چاپ افست استفاده شود می توان آن را لمینت هم کرد که طبیعی است تولید کارتن به این صورت تاثیر و نقش بهتری در صنعت صادرات خواهد داشت.

4) مرحله چهارم:
وقت آن است که کارتن آماده را به اندازه و سایز مورد نظر برش دهید. در این مرحله از دو روش برش خط و چاک و دایکات استفاده می شود. برای مثال از روش خط و چاک برای ساخت کارتن هایی مانند جعبه موز استفاده می شود اما روش دایکات ورق مقوای موجدار را با قالب مخصوص برش می دهد. این روش اغلب در تولید جعبه های لمینتی استفاده می شود. در ضمن سرعت این نوع برش بسیار بالاست و می توان تعداد زیادی کارتن را به این صورت با تیراژ بالا تهیه کرد.

5) مرحله پنجم:
در مرحله برش، چاک های قرار داده شده روی کارتن با استفاده از دستگاه لب چسب به هم چسبانده می شوند تا شکل نهایی کارتن به دست آید.

مراحل تولید کارتن

معرفی شرکت کارتن سازی کارتن چاپ

همانطور که قبلا اشاره کردیم صنعت کارتن سازی یکی از پرکاربردترین صنایع در هر کشوری است که تا حدودی مورد بی توجهی قرار گرفته است. اما مسلم است که بدون کارتن در اندازه های بزرگ و کوچک عملا حمل و نقل و جابجایی بسیاری از کالاها و محصولات غیرممکن است، بنابراین اگر برای کسب و کار خود به این محصول نیاز دارید، بهتر است برای خرید کارتن پستی اقدام کنید. برای خرید از واسطه کمتر و مقرون به صرفه تر، این کار را به شرکت های کارتن سازی معتبری مانند مجموعه کارتن چاپ بسپارید، زیرا قیمت محصولات این شرکت نسبت به تولیدکنندگان دیگر بسیار ارزان تر و مناسب تر است. به علاوه، اگر امروز محصول مورد نظر خود را سفارش دهید، می توانید آن را چند ساعت بعد در مقابل دفتر خود تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا