اطلاعات صنعتاستارتاپ

قطعات مورد نیاز سنگ شکن هیدروکن

یکی از سنگ شکن‌های پرکاربرد در خطوط فرآوری سنگ‌های معدنی، سنگ شکن هیدروکن است که به دلیل ظرفیت و توان بالا مورد توجه کارخانه‌های مختلفی قرار گرفته است. پس از اینکه سنگ‌های معدنی به وسیله تجهیزات مختلف از دل زمین استخراج شدند، نوبت به فرآوری آن‌ها می‌رسد. در مرحله فرآوری تمامی ناخالصی‌های موجود در سنگ جدا شده و اندازه آن‌ها کاهش می‌یابد تا بتواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای این منظور از سنگ شکن‌های مختلفی نظیر سنگ شکن فکی، سنگ شکن کوبیت، ماسه ساز‌ها، نوار نقاله، فیدر و … استفاده می‌شود که هر کدام وظیفه مشخصی را بر عهده دارند.

سایر مقالات اوکی صنعت

سنگ شکن هیدروکن از جمله دستگاه‌هایی است که به خردایش سنگ‌ها کمک کرده و به عنوان سنگ شکن مرحله دوم و پس از سنگ شکن فکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سنگ شکن سنگ‌های ورودی از داخل بازوهای تاپ‌شل به داخل سنگ شکن هیدروکن راه پیدا کرده و سپس به سمت کانکیو فرستاده می‌شوند. با باز و بسته شدن شکاف بین کانکیو و منتل، سنگ‌ها به قطعات کوچک تبدیل شده و پس از اتمام کار به سمت خروجی سنگ شکن فرستاده می‌شوند. اندازه سنگ خروجی در این دستگاه قابل تنظیم بوده و کارفرما می‌تواند بسته به خروجی مورد نظر خود، یک اندازه مشخص برای سنگ در نظر بگیرد. سنگ شکن هیدروکن دارای استهلاک بسیار کمی است و در عین حال ظرفیت نسبتا بالایی دارد که این ویژگی‌ها سبب شده سنگ شکن محبوبی باشد. در کنار آن نگهداری از آن راحت بوده و برای کار کردن با دستگاه نیاز به دانش زیادی نخواهید داشت.

سنگ شکن های هیدروکن در کنار قطعات مورد نیاز هیدروکن

سنگ شکن هیدروکن چه قطعاتی دارد؟

سنگ شکن هیدروکن مانند هر دستگاه دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کانکیو هیدروکن: یکی از مهم‌ترین قطعات سنگ شکن هیدروکن که نقشی اساسی در خردایش سنگ‌های معدنی ایفا می‌کند، کانکیو است. این قطعه دائما در حال برخورد با سنگ‌های معدنی است و به همین دلیل آن را از فولاد منگنزی و فولاد منگنزی مولیبدن دار می‌سازند تا سایش کمتری داشته باشد.
  • منتل هیدروکن: منتل در کنار کانکیو فرآیند خردسازی سنگ‌ها را عملی کرده و یکی از پایه‌های اصلی سنگ شکن هیدروکن است. منتل دائما در معرض برخورد با سنگ‌ها بوده و برای بالا رفتن بازدهی دستگاه سنگ شکن لازم است هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید تا دستگاه مانند روز اول خود کار کند.
  • باتمشل هیدروکن: باتمشل از جنس فولاد کربنی ساخته شده و قطعه کانکیو در داخل آن قرار گرفته است. باتمشل در قسمت بالایی هیدروکن نصب شده و با 12 پیچ به قسمت پایینی متصل می‌شود. فولاد کربنی مقاومت قابل قبولی در برابر سنگ‌ها از خود نشان داده و معمولا در بازه‌های زمانی طولانی نیاز به تعویض پیدا می‌کند.
  • تاپشل هیدروکن: این قطعه مانند باتمشل از جنس فولاد کربنی ساخته شده و بر روی باتمشل قرار می‌گیرد. این قطعه در انواع تاپشل هیدروکن دو بازو کوتاه، تاپشل هیدروکن دو بازو بلند، تاپشل هیدروکن سه بازو تولید شده که با توجه به ظرفیت دستگاه و نوع آن باید یک مدل خاص را خریداری نمایید.

از جمله قطعات مهم دیگر این سنگ شکن می‌توان به شفت اصلی هیدروکن از جنس فولاد MO40، بوش اکسنتریک هیدروکن از جنس آلیاژ برنج و … اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها نقش کلیدی در دستگاه بر عهده دارند. با توجه به اینکه سنگ شکن در برخورد مستقیم با سنگ است، ممکن است هر چند وقت یکبار به تعویض یا تعمیر قطعات نیاز پیدا کنید که این امر کاملا طبیعی است اما بدنه سنگ شکن هیدروکن مقاومت بالایی در برابر عوامل بیرونی از خود نشان داده و معمولا به راحتی دچار خرابی یا مشکل نمی‌شود.

برای اینکه از اصل بودن قطعه خریداری شده سنگ شکن اطمینان حاصل کنید، بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا خیالتان بابت کیفیت قطعات راحت باشد. دلتاکراشر یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه فروش قطعات سنگ شکن هیدروکن است که سالهاست در این زمینه فعالیت داشته و  علاوه بر فروش قطعات، خدمات تعمیر هم توسط این مجموعه انجام می‌گیرد. در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانید از متخصصین دلتاکراشر کمک گرفته و مشکل سنگ شکن خود را برطرف سازید. با مشاهده هر مشکلی، تنها کافی است با شماره‌های مندرج در وب‌سایت تماس حاصل فرمایید و خرابی سنگ شکن خود را گزارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا