دسته‌بندی نشده

راهکارهای افزایش عمر مفید و بهره وری یخچال ویترینی

یکی از کاربردی ترین  تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی و فروشگاه‌های مواد غذایی، یخچال صنعتی و ویترینی است که برای خرید آن نیاز به پرداخت هزینه زیاد خواهد بود. در صورت خراب شدن یخچال، خرید یک مدل جدیدتر می‌تواند هزینه‌ بسیار بالایی داشته باشد. برای جلوگیری از وقوع این مشکل بهتر است به شکل صحیحی از یخچال استفاده کرده و از راهکارهای افزایش عمر مفید و بهره وری یخچال ویترینی کمک بگیرید تا در طولانی مدت نیازی به تعویض آن نداشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این راهکارها بپردازیم.

مطالعه بیشتر: نحوه انتخاب بهترین یخچال ویترینی 

راه‌های افزایش عمر مفید و بهره وری یخچال

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از یخچال خود مراقبت کرده و مانع از خرابی آن شوید.

  • دائما درب یخچال ویترینی خود را باز و بسته نکنید.

یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی نوار اطراف درب یخچال‌ها، باز و بسته کردن مداوم آن‌ها است. علاوه بر نوار درب، ممکن است سایر قطعات یخچال هم متحمل آسیب شوند. با باز و بسته کردن زیاد درب یخچال، دمای داخلی آن کاهش یافته و مواد غذایی خراب می‌شوند، بنابراین برای حفظ مواد غذایی و افزایش عمر مفید یخچال، سعی کنید دفعات باز کردن درب آن را به حداقل برسانید.

یخچال ویترینی

  • درب یخچال را برای طولانی مدت باز نگه ندارید.

در صورتی که درب یخچال برای طولانی مدت باز باشد، هوای محیط وارد یخچال شده و دمای داخل آن کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند باعث آسیب رساندن به اجزای داخلی یخچال شده و عملکرد آن‌ها را دچار اختلال کند.

  • نوار اطراف درب را تعویض کنید

در یخچال و فریز ار نوارهایی در اطراف درب استفاده می‌شود که وظیفه آن جلوگیری از ورود هوای گرم به محفظه داخلی است. پس از مدتی استفاده ممکن است این نوارها حالت چسبندگی خود را از دست داده و دیگر عملکرد سابق خود را نداشته باشند. در این شرایط بهترین راه حل تعویض این نوارها با نمونه جدید است. علاوه بر تعویض نوار اطراف آن، فضای داخلی و اطراف درب را نیز دائما تمیز کنید تا هیچ گرد و غباری بر روی آن‌ها باقی نماند.

  • یخچال را به دیوار نچسبانید

یکی از علل خرابی زودهنگام یخچال می‌تواند چسباندن آن به دیوار پشتی باشد. اگر یخچال از دیوار پشتی خود فاصله نداشته باشد، هوا جریان نداشته و موتور نمی‌تواند خود را خنک کند. به مرور زمان این موضوع باعث سوختن موتور و سایر قطعات یخچال می‌شود. همیشه فاصله کمی بین یخچال تا دیوار قرار دهید تا گردش هوا وجود داشته باشد.

  • غذای گرم داخل یخچال نگذارید

اگر قصد دارید غذای آماده را داخل یخچال قرار دهید، بهتر است صبر کنید تا ابتدا سرد شده و سپس آن را در داخل محفظه بگذارید. اگر ماده غذایی گرمای زیادی داشته باشد، یخچال مجبور است انرژی زیادی صرف خارج کردن گرمای آن غذا کند و به دلیل فشار، امکان آسیب رساندن و کاهش طول عمر آن وجود دارد.

یخچال صنعتی ویترینی

  • یخچال را در محیط خیلی سرد یا خیلی گرم قرار ندهید

برای افزایش طول عمر یخچال لازم است آن را در محیطی قرار دهید که دمای معقولی دارد. چنانچه یخچال در محیط خیلی گرمی قرار گیرد، رطوبت آن گرفته خواهد شد و در صورت نصب در محیط خیلی سرد، امکان یخ زدن مواد غذایی وجود دارد.

  • گاز و سایر وسایل گرمایشی را کنار یخچال قرار ندهید

در صورتی که وسایل گرمایشی نظیر بخاری یا شوفاژ کنار یخچال باشد، گرمای زیادی از سمت آن به یخچال رسیده و همین موضوع باعث آسیب به برخی از قطعات آن می‌شود. برای افزایش طول عمر یخچال صنعتی توصیه می‌کنیم حتما آن را دور از سماور، گاز، بخاری و فر قرار دهید. فراموش نکنید که نصب یخچال در محیط بیرون منزل و زیر نور آفتاب هم می‌توانید همین اثر را داشته باشد زیرا گرمای بیش از حدی به یخچال تابیده و قطعات آن را دچار مشکل می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا