دسته‌بندی نشدهآموزش صنعتیگوناگون

انواع سنگ شکن در خطوط خردایش سنگ معدن

سنگ شکن ها بر اساس مرحله خرد شدن به سه نوع طبقه بندی می شوند. سنگ شکن اولیه، سنگ شکن ثانویه و سنگ شکن درجه سوم. سنگ شکن اولیه پس از استخراج مواد از معدن، مواد را مستقیماً از محل کار معدن دریافت می کند و اولین کاهش اندازه را ایجاد می کند. خروجی سنگ شکن اولیه به یک سنگ شکن ثانویه داده می شود که باعث کاهش بیشتر اندازه مواد می شود. به طور مشابه، خروجی سنگ شکن ثانویه به سنگ شکن درجه سوم تغذیه می شود که اندازه مواد را بیشتر خرد میکند. برخی از مواد ممکن است قبل از اینکه به اندازه دلخواه کاهش یابد از چهار یا بیش از آن از مراحل خرد کردن عبور کنند. درجه خرد کردن در چند مرحله به عنوان وسیله ای برای کنترل دقیق اندازه محصول و محدود کردن مواد زائد پخش می شود.

سنگ شکن ها نیز با روش انتقال مکانیکی انرژی شکست به مواد طبقه بندی می شوند. سنگ شکن های فکی، چرخشی و رول با اعمال نیروهای فشاری کار می کنند در حالی که سنگ شکن های ضربه ای مانند سنگ شکن کوبیت نیروی ضربه ای با سرعت بالا را برای شکستن اعمال می کنند.

انواع مختلفی از سنگ شکن ها وجود دارد که در صنایع مختلف استفاده می شود. اینها در زیر آورده شده است.

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی به عنوان سنگ شکن اولیه استفاده می شود. از نیروی فشاری برای شکستن مواد استفاده می کند. این فشار مکانیکی توسط دو فک سنگ شکن به دست می آید. نسبت کاهش معمولاً 6:1 است. سنگ شکن فکی متشکل از دو فک عمودی است که به شکل V نصب شده اند، جایی که بالای فک ها از یکدیگر فاصله بیشتری نسبت به پایین دارند.

در قطعات فک، یک فک ثابت نگه داشته می شود و فک ثابت نامیده می شود در حالی که فک دیگر که فک چرخشی نامیده می شود نسبت به آن با مکانیزم کمری یا گودال به جلو و عقب حرکت می کند. حجم یا حفره بین دو فک را محفظه خرد کردن می نامند. حرکت فک چرخشی می تواند بسیار کوچک باشد، زیرا خرد شدن کامل در یک ضربه انجام نمی شود. اینرسی لازم برای خرد کردن مواد توسط یک چرخ فلک وزن دار فراهم می شود که یک محور را حرکت می دهد و باعث ایجاد حرکت غیرعادی می شود که باعث بسته شدن شکاف می شود.

مواد معدنی از بالا وارد سنگ شکن می شود و توده ها بین فک ها خرد می شوند. دستگاه های سنگ شکن فکی ماشین های سنگین هستند و بنابراین باید قوی ساخته شوند. قاب بیرونی به طور کلی از چدن یا فولاد ساخته شده است. خود فکها معمولاً از فولاد ریخته گری ساخته می شوند. آنها با آسترهای قابل تعویض ساخته شده از فولاد منگنز یا Ni-hard (چدن آلیاژی Ni-Cr) مجهز شده اند. معمولاً هر دو فک با آسترهای قابل تعویض پوشانده شده اند. همچنین در برخی از انواع، آسترها را می توان پس از مدتی وارونه کرد و زمان تعویض را افزایش داد.

سنگ شکن ماسه ساز

یک سنگ شکن ماسه ساز دورانی در مفهوم اولیه شبیه به یک سنگ شکن فکی است، شامل یک سطح مقعر و یک سر مخروطی است که هر دو سطح به طور معمول با آسترهای فولادی منگنز پوشانده شده است. مخروط داخلی دارای یک حرکت دایره ای جزئی است، اما نمی چرخد. این حرکت با آرایش غیر عادی ایجاد می شود. عمل خرد شدن در اثر بسته شدن شکاف بین خط گوشته (متحرک) نصب شده روی دوک عمودی مرکزی و آسترهای مقعر (ثابت) نصب شده بر روی قاب اصلی سنگ شکن ماسه ساز ایجاد می شود. شکاف توسط یک مرکز خارج از مرکز در قسمت دوک باز و بسته می شود که باعث چرخش دوک عمودی مرکزی می شود. دوک عمودی آزاد است که حول محور خود بچرخد.

این ماده بین دو سطح که به تدریج خرد می شوند به سمت پایین حرکت می کند تا زمانی که به اندازه کافی کوچک شود و از شکاف بین دو سطح خارج شود. سنگ شکن ماسه ساز برای خرد کردن اولیه یا ثانویه استفاده می شود.

انواع سنگ شکن - سنگ شکن در حال خرد کردن سنگ

سنگ شکن هیدروکن

سنگ شکن مخروطی هیدرکن شامل یک محفظه سنگ شکن، یک مخروط خرد کننده و یک مکانیزم عملکرد است. مخروط در یک شفت عمودی تعبیه شده است، که از بالا با یاتاقان کاسه شکل و از انتهای دیگر به یک مکانیسم عملیاتی غیر عادی متصل شده است.

قطعات هیدروکن در عمل شبیه یک سنگ شکن دورانی می باشند، با شیب کمتری در محفظه سنگ شکن و بیشتر یک منطقه موازی بین مناطق خرد کننده. یک سنگ شکن مخروطی با فشردن مواد بین یک دوک متحرک خارج از مرکز، که توسط یک گوشته مقاوم در برابر سایش پوشانده شده است، و قیف مقعر محصور، که توسط یک مقعر منگنز یا یک آستر کاسه پوشانده شده است، مواد را خرد می کند. با ورود مواد به بالای سنگ شکن مخروطی،؛ بین گوشته و آستر کاسه یا مقعر فشرده می شود. قطعات بزرگ مواد یکبار شکسته می شوند و سپس به موقعیت پایین تری سقوط می کنند (زیرا در حال حاضر کوچکتر هستند) و در آنجا دوباره شکسته می شوند. این روند تا جایی ادامه می یابد که قطعات به اندازه ای کوچک شوند که از طریق دهانه باریک پایین سنگ شکن سقوط کنند.

سنگ شکن مخروطی برای خرد کردن انواع مواد نیمه سخت و بالاتر از سخت سخت مناسب است. خوراک از بالا به سنگ شکن ریخته می شود و بین محفظه خرد کن و مخروطی که به آرامی در حال چرخش است خرد می شود.

سنگ شکن هیدروکن بیشتر برای خرد کردن در مقیاس بزرگ در صنعت معدن استفاده می شود. این مزیت ساخت قابل اعتماد، بهره وری بالا، تنظیم آسان و هزینه های عملیاتی کمتر را دارد.

سیستم رهاسازی پرینگ یک سنگ شکن مخروطی به عنوان محافظ اضافه بار عمل می کند که به ترامپ اجازه می دهد بدون آسیب به سنگ شکن از محفظه خردایش عبور کند.

سنگ شکن ماسه ساز دوطرفه

سنگ شکن ماسه ساز دوطرفه یک سنگ شکن است که با فشار دادن آن بین دو سیلندر فلزی گردان ، محورها موازی یکدیگر و با فضایی برابر حداکثر اندازه مورد نظر محصول نهایی ، مواد را خرد می کند. اساساً شامل دو سیلندر جهت دار مخالف است که بر روی شفت های افقی نصب شده اند. شفت دیگر به طور دائمی در قاب نصب شده است و به چشمه های قوی تکیه داده است. فاصله بین استوانه ها قابل تنظیم است ، بنابراین اندازه محصول خرد شده به راحتی قابل تنظیم است. معمولاً هر دو سیلندر با آسترهای فولادی منگنزی پوشانده شده است. نسبت خردایش معمولاً کمتر از سایر سنگ شکن ها است. سنگ شکن رول برای خرد کردن خوب مناسب است. ماهس ساز دوطرفه از فشرده سازی برای خرد کردن مواد استفاده می کند. نسبت کاهش 2 تا 2.5 تا 1 است. سنگ شکن غلتکی برای مواد ساینده توصیه نمی شود.

سنگ شکن چکشی

سنگ شکن چکشی همانند سنگ شکن کوبیت متشکل از یک روتور با سرعت بالا، معمولاً افقی است که به داخل یک محفظه استوانه ای می چرخد. سنگ شکن حاوی مقدار مشخصی چکش است که به دیسک روتور چسبانده شده و چکش ها به دلیل نیروی گریز از مرکز به لبه ها تاب می خورند. خوراک از بالای پوشش به سنگ شکن ریخته می شود و بین پوسته و چکش خرد می شود. پس از خرد شدن مواد از دهانه در پایین می افتد.

سنگ شکن ضربه ای

سنگ شکن های ضربه ای به جای فشرده سازی از مواد برای خرد کردن مواد استفاده می کنند. مواد داخل یک قفس قرار دارد ، با دهانه هایی به اندازه دلخواه در پایین ، انتها یا کناره ها برای خروج مواد خرد شده. دو نوع سنگ شکن ضربه ای وجود دارد: سنگ شکن ضربه ای شفت افقی و سنگ شکن ضربه ای عمودی شفت.

سنگ شکن های ضربه ای hs اغلب با موادی استفاده می شوند که نرم هستند یا به راحتی از سطح جدا می شوند. سنگ شکن متشکل از یک روتور چرخان سریع و ضرب کننده هایی است که به روتور متصل شده اند. خوراک از بالا وارد سنگ شکن می شود و خرد شدن بلافاصله هنگامی شروع می شود که خوراک با ضربه گیر به سطح داخلی سنگ شکن ضربه می خورد. سنگ شکن ضربه ای را می توان به صفحه نمایش پایینی مجهز کرد که از خروج مواد از سنگ شکن جلوگیری می کند تا زمانی که به اندازه کافی خوب از صفحه عبور کند. این نوع سنگ شکن معمولاً برای مواد نرم و غیر ساینده استفاده می شود.

اندازه سازهای معدنی

مفهوم اصلی اندازه ساز معدنی استفاده از دو روتور با دندانه های بزرگ ، بر روی شفت های قطر کوچک است که با سرعت کم توسط یک سیستم محرک گشتاور مستقیم بالا حرکت می کنند. این طرح سه اصل عمده را ایجاد می کند که هنگام شکستن مواد با استفاده از فناوری سایزر ، همه با هم تعامل دارند. اصول منحصر به فرد عبارتند از عمل شکستن سه مرحله ای ، جلوه صفحه چرخان و الگوی دندان پیچشی عمیق.

عمل شکستن سه مرحله ای در ابتدا، مواد توسط صورتهای جلویی دندانهای روتور متضاد گرفته می شود. اینها مواد را تحت بارگذاری چند نقطه ای قرار می دهند و باعث ایجاد تنش در مواد برای بهره برداری از هرگونه ضعف طبیعی می شوند. در مرحله دوم ، مواد تحت فشار قرار می گیرند و تحت بارگذاری سه نقطه ای قرار می گیرند ، بین صورت دندان های جلویی در یک روتور و صورت های دندان عقب در روتور دیگر اعمال می شود. هرگونه توده ای از مواد که هنوز هم بزرگنمایی می کنند ، شکسته می شوند ، زیرا روتورها از طریق دندان های ثابت نوار شکن عبور می کنند ، و در نتیجه به اندازه محصول سه بعدی کنترل شده می رسند.
جلوه صفحه چرخشی – طراحی روتور دندانه دار درهم تنیده اجازه می دهد تا مواد کم حجم با جریان آزاد از شکاف های پیوسته در حال تغییر ایجاد شده توسط شفت های نسبتاً کند حرکت کنند.
الگوی دندان پیمایش عمیق – اسکرول عمیق مواد بزرگتر را به یک سر دستگاه منتقل می کند و به پخش غذا در طول تمام روتورها کمک می کند. این ویژگی همچنین می تواند برای رد مواد بزرگ از دستگاه استفاده شود.
معیارهای انتخاب سنگ شکن

موارد زیر معیارهای مورد استفاده در انتخاب نوع مناسب سنگ شکن برای خرد کردن مواد است.

الزامات تولید – شامل اندازه و شکل خروجی و ظرفیت مورد نیاز است.
ویژگی های سنگ معدن – شامل مشخصات مواد، اندازه خوراک (ورودی)، شکنندگی مواد و سایندگی مواد.
ملاحظات عملیاتی – شامل تقاضای برق، در دسترس بودن تجهیزات (ساعت/سال)، در دسترس بودن و هزینه قطعات قابل تعویض، نسبت کاهش، الزامات نگهداری، نیروی انسانی مورد نیاز ، قابلیت دسترسی قطعات برای نگهداری، در دسترس بودن لوازم یدکی، ایمنی و محیط زیست.
استحکام تجهیزات – آیا سنگ شکن می تواند بقایای خرد نشدنی را بدون آسیب به سنگ شکن عبور دهد.
هزینه سرمایه سنگ شکن و هزینه کل ایستگاه سنگ شکن

مطلب ترجمه شده:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا