آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

بهترین عایق دیوار ساختمان سوله (۶نکته کلیدی + قیمت)

امروزه انواع سوله ها کاربرد های متفاوتی در مجموعه های تولیدی، ساخت گلخانه، پرورش قارچ، انبار و… دارند. به همین علت در هنگام استفاده از آن ها، باید به نوع عایق بندی استاندارد توجه داشته باشید. اگر به دنبال بهترین عایق دیوار ساختمان سوله هستید، تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا با انواع بهترین نوع عایق بندی و مزیت های ویژه آن آشنا شوید.

شرکت پیشتاز بهینه راستین از سال 1372 تا کنون در زمینه عایق کاری انواع سوله فعالیت داشته است. این شرکت در طی سال ها فعالیت خود توانسته پروژه های عایق بندی انواع سوله در زمینه های پتروشیمی و… را با موفقیت انجام دهد.

بهترین عایق دیوار ساختمان سوله و سقف آن کدام است؟

با توجه به کاربرد های گوناگون سوله و اهمیت آن در کسب و کار های مختلف باید به نوع عایق بندی توجه ویژه داشت. سوله ها باید دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت باشند. نفوذ رطوبت و حرارت به درون سوله ممکن است باعث ایجاد خسارت های مالی و مشکلات دیگر شود. بنابراین قبل از اجرای عایق حرارتی سقف و دیوار سوله ها باید با بهترین نوع عایق آشنا شوید. چند مورد از عایق های کاربردی و استاندارد سوله به شرح زیر است.

عایق پلی یورتان

فوم پاششی پلی یورتان به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد در عایق بندی ساختمان و سوله استفاده می شود. مواد سازنده این عایق پلی ال و ایزوسیانات است که به صورت دستی یا توسط دستگاه های مخصوص بر روی انواع سطوح قابل استفاده می باشد. از مزیت این نوع عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت.
  2. جلوگیری از رشد انواع باکتری و قارچ در سقف و دیوار سوله.
  3. ایجاد سطح صاف و یکنواخت.
  4. امکان استفاده در قسمت های دور از دسترس با وسعت زیاد.
  5. مقرون به صرفه.
  6. مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف.
  7. سهولت استفاده در لایه های پنل و ورق های گالوانیزه.
  8. امکان تغییر دانسیته یا همان مقاومت در برابر حرارت.

عایق حرارت و رطوبت پلی یورتان از بهترین نوع عایق موجود در بازار محسوب می شود.

عایق پشم سنگ و پشم شیشه

پشم سنگ و پشم شیشه به عنوان قدیمی ترین نوع عایق سقف و دیوار سوله ها شناخته می شوند. مزایا و معایب این نوع عایق ها به شرح زیر است.

  1. دارا بودن محدوده دمای بالا.
  2. مقاومت در برابر حرارت.
  3. وزن بسیار پایین.
  4. سهولت اجرا در انواع ساختمان ها.

عایق پشم شیشه و پشم سنگ بعد از گذشت مدتی نیاز به تعویض دارند. به همین خاطر پیشنهاد می شود از عایق های مقاوم تری استفاده نمایید. زیرا تعویض این نوع عایق علاوه بر هزینه های جانبی باعث توقف فعالیت سوله نیز خواهد شد. بنابراین استفاده از عایق پلی یورتان در مقایسه با عایق های دیگر از مزیت های بیشتری برخوردار است.

کیفیت و مقاومت بهترین عایق حرارتی سوله
کیفیت و مقاومت بهترین عایق حرارتی سوله

عایق استاندارد دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین عایق حرارتی سوله برای کارایی بیشتر باید دارای یکسری ویژگی ها و استانداردهای خاص باشد. میزان کیفیت عایق ها با توجه به شرکت سازنده، مواد اولیه مورد استفاده و… ممکن است متفاوت باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می شود عایق مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

ویژگی های بهترین عایق دیوار ساختمان سوله به صورت زیر است.

  • جلوگیری از نفوذ رطوبت و حرارت به داخل سوله: همان طور که گفته شد محیط سوله باید در برابر رطوبت و حرارت مقاومت کافی داشته باشد. زیرا در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی مانند آتش سوزی، کاهش عمر مفید سازه و… ایجاد شوند. بنابراین عایق مورد استفاده باید مقاومت بالایی در برابر این عوامل داشته باشد. برای اطمینان از میزان مقاومت عایق مورد نظر می توانید با کارشناسان با تجربه در این حوزه مشورت نمایید.
  • سهولت در استفاده: مساحت دیوار و سقف سوله معمولا زیاد است. به همین خاطر میزان سهولت اجرای عایق از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از عایق پلی یورتان در دیوار و سقف سوله امکان عایق بندی نقاط دور از دسترس را نیز فراهم می کند.
  • عمر مفید بالا: عایق مورد استفاده در سوله باید در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد. هر چه عمر مفید عایق بندی سوله بالاتر باشد باعث کاهش هزینه های جانبی خواهد شد.
افزایش کیفیت عایق بندی سوله با رعایت نکات کلیدی
افزایش کیفیت عایق بندی سوله با رعایت نکات کلیدی

نکات مهم در هنگام اجرای عایق بندی سوله

اجرای عایق بندی یک امر تخصصی است. بنابراین در صورت عدم برخورداری از تخصص لازم، بهتر است کار را به افراد متخصص بسپارید. رعایت یکسری از نکات به شما کمک می کند تا عایق بندی عالی و بی نقصی داشته باشید.

نکات مهم در هنگام اجرای عایق بندی عبارت اند از:

  • توجه به نحوه قرار گیری سیم های برق: برای بالا بردن ایمنی سوله، باید تمام سیم های برق را در قسمت بالایی عایق قرار دهید.
  • تمیز نمودن سطح مورد نظر: قبل از اجرای عایق بندی باید سطح مورد نظر را به طور کامل تمیز نمایید. هر چه میزان آلودگی بر روی سطح بیشتر باشد، کیفیت عایق بندی سوله پایین خواهد آمد. تیم های تخصصی اجرای عایق دیوار ساختمان سوله با استفاده از جدیدترین متد ها، تمام آلودگی های سطح را از بین می برند.
  • استفاده از تجهیزات: عدم استفاده از تجهیزات مورد نیاز در هنگام اجرای عایق بندی، شما را با مشکلات فراوان مانند ایجاد ناهمواری بر روی عایق و… مواجه خواهد کرد.
  • رعایت نکات ایمنی: در هنگام اجرای عایق بندی باید از تجهیزات ایمنی مانند ماسک و لباس مخصوص استفاده کنید.
  • تست عایق بندی: بعد از اتمام عایق بندی باید به روش اصولی و تخصصی میزان مقاومت عایق تست شود. این کار باعث افزایش اطمینان به عایق سوله و پیدا کردن نقص های احتمالی می شود.
  • انتخاب بهترین متد: گاهی متد های اجرای عایق در دیوار و سقف سوله با یکدیگر متفاوت است. بنابراین قبل از اجرا باید بهترین روش را انتخاب نمایید.

تیم تخصصی شرکت پیشتاز بهینه راستین با استفاده از نیروی متخصص و مجرب، آماده اجرای پروژه های عایق بندی انواع سوله است. شما می توانید با اطمینان خاطر اجرای عایق بندی سوله را به این شرکت بسپارید.

اجرای تخصصی عایق بندی ساختمان سوله
اجرای تخصصی عایق بندی ساختمان سوله

قیمت عایق بندی انواع سوله

قیمت عایق بندی یکی از عوامل موثر بر انتخاب بهترین عایق دیوار ساختمان سوله است. افراد برای کاهش هزینه های جانبی به دنبال اجرای عایق بندی با قیمت مناسب هستند. عوامل مختلفی مانند مواد مورد استفاده در عایق بندی، میزان تخصص در اجرا و… ممکن است بر میزان قیمت تأثیرگذار باشند.

برای داشتن ارزان ترین دیوار سوله باید در هنگام انتخاب نوع عایق دقت کافی را داشته باشید. عایق پلی یورتان با توجه به میزان مقاومت بالا در مقایسه با عایق های دیگر از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است.

شرکت پیشتاز بهینه راستین در طی سال ها فعالیت خود توانسته مرغوب ترین و باکیفیت ترین عایق پلی یورتان در شهر قم را در اختیار مشتریان در تمام نقاط کشور قرار دهد. برای اخذ مشاوره جهت اجرای فوم پاششی پلی یورتان سوله می توانید به سایت پیشتاز بهینه مراجعه کنید. کارشناسان مجموعه با در نظر گرفتن عوامل مختلف مانند نوع سازه سوله، وسعت و… بهترین نوع عایق بندی و همچنین قیمت نهایی اجرای آن را به شما می گویند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا