آموزش صنعتیاخبار

خرید بلبرینگ و همه چیز درباره آن

همه چیز درباره بلبرینگ

خرید بلبرینگ (بیرینگ)  در حال حاضر با وجود قطعات تقلبی و قیمت های بالا سخت است. وجود بلبرینگ در ماشین آلات صنعتی بسیار حیاتی است. بلبرینگ‌ها عناصری هستند که در بسیاری از ماشینآلات و دستگاههای صنعتی استفاده می‌شوند، بیرینگ ها وظیفه حمل و تحمل بار و کاهش اصطکاک و کاهش گرما را بر عهده دارند. در این متن، به بررسی خرید بلبرینگ،  بلبرینگ صنعتی و بلبرینگ خودرو و نکات مهم در این زمینه می‌پردازیم.

برای مشاهده قیمت بلبرینگ و خرید بلبرینگ به سایت صنعت گشت صفحه آگهی خرید و فروش بلبرینگ ، رولبرینگ و یاتاقان مراجعه کنید.

همه چیز درباره بلبرینگ

بلبرینگها به صورت یک روکش حلقوی شکل طراحی شده‌اند که به طور معمول از فلزی مانند فولاد  تولید می‌شوند. این روکش حلقوی دارای سوراخ‌های کروی است که به عنوان مسیر حرکت برای توپی‌های بلبرینگ (در بلبرینگ‌های توپی) یا غلظت‌های روغن (در بلبرینگ‌های رولی) عمل می‌کند.

بلبرینگ‌ها معمولاً در مکانیسم‌ هایی مانند موتورها، دستگاه‌های الکتریکی، خودروها و ماشینآلات صنعتی استفاده می‌شوند. آن‌ها اجازه می‌دهند تا قطعات متحرک به صورت صاف و با کمترین اصطکاک و سایش در میانهٔ هم حرکت کنند. بلبرینگها می‌توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و در صورت لزوم، با روانکاری مناسب و تعویض منظم، عمر طولانی داشته باشند.

انواع بلبرینگ

  • بلبرینگ شیار عمیق

یکی از انواع بلبرینگ، بلبرینگ شیار عمیق است. این نوع از بلبرینگ خود به دو دسته کلی بلبرینگ شیار عمیق یک ردیفه و دو ردیفه تقسیم می شود. بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه هنگامی استفاده می شود که بار وارده بر بلبرینگ زیاد باشد. این قطعه می تواند بار شعاعی و محوری را تحمل کند. به همین دلیل هنگام جا زدن آن نباد حرارتی به بلبرینگ داده شود. در تولید این بلبرینگ های شیار عمیق از کاسه نمد پلاستیکی و فلزی استفاده می گردد. بلبرینگ شیار عمیق از اولین ساخته های بلبرینگ توسط انسان بوده و برای کاهش اصطکاک و تعلیق بارهای شعاعی استفاده می شده و همچنان جز پرکاربردترین نوع بلبرینگ برای مصارف صنعتی حساب می شود. قیمت بلبرینگ و خرید بلبرینگ شیار عمیق را می توانید در آگهی های صنعت گشت مشاهده کنید.

  • بلبرینگ تماس زاویه ای

یکی از پر کاربرد ترین انواع بلبرینگ بلبرینگ تماس زاویه ای است. این بلبرینگ انواع زیادی را دارد و برای تعلیق بار در تمام زوایای شعاعی استفاده می گردد. بلبرینگ تماس زاویه ای در دو نوع تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شود. قیمت بلبرینگ و خرید بلبرینگ  تماس زاویه ای را می توانید در آگهی های صنعت گشت مشاهده نمایید.

  • بلبرینگ کف گرد

بلبرینگ کف گرد از انواع بلبرینگ هایی است که از آن برای موقعیت دهی به محور شافت استفاده می شود. بلبرینگ کف گرد در دو نوع تک ردیف ساچمه و دو ردیف ساچمه استفاده می شود. این قطعه به سبب قرار گرفتن بار از طریق محور عمودیبر روی تمام ساچمه ها دارای تعلیق مناسب تری از بار می باشد. بلبرینگ کف گرد هم به صورت بسته از بالا و پایین و هم به صورت ریس همراه با ساچه های داخلی عرضه می شود. قیمت بلبرینگ کف گرد و خرید بلبرینگ را از آگهی های بلبرینگ و یاتاقان صنعت گشت می توانید مشاهده نمایید.

  • بلبرینگ خود تنظیم

بلبرینگ خودتنظیم همانطور که از نامش پیداست دارای قابلیت تنظیم مجدد در صورت داشتن انحراف یا ناهمراستایی شفت را دارد. این نوع از بلبرینگ نیز خود به دو صورت تک ردیفه و دو ردیفه تولید می گردد. ساختار بلبرینگ خودتنظیم متفاوت از سایر بلبرینگ های دیگر است. این نوع دارای دو ردیف ساچمه به همراه یک حلقه بیرونی است. دو ردیف ساچمه در بلبرینگ خود تنظیم به صورت زاویه دار تعبیه شده است و داخل یک شیار منحنی شکل داخل حلقه بیرونی می چرخد.

 

خرید بلبرینگ و همه چیز درباره آن

انواع بلبرینگ خودرو

برای خرید انواع بلبرینگ خودرو باید از آنها شناخت کافی داشته باشیم در ادامه به بررسی انواع بلبرینگ خودرو می پردازیم. انواع بلبرینگ خودرو چیست؟ بلبرینگ ماشین از پر مصرف‌ترین و اصلی ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود. از مهم‌ترین انواع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلبرینگ گیربکس خودرو
    این نوع از بلبرینگ اصلی‌ترین نوع بلبرینگ در خودرو محسوب می‌شود. این قطعه بر روی شافت گیربکس بسته شده و نقشی اساسی در کنترل فشار بار وارده توسط محور خودرو را دارد. بلبرینگ گیربکس توانایی تحمل فشار بار بالا را در سرعت‌های بالا داراست.

 

  • بلبرینگ کلاچ ماشین
    این نوع از بلبرینگ خودرو، نیاز به نگهداری و تعمیر کمتری نسبت به دیگر انواع آن دارد. دلیل این دوام بالا، کارکرد کم استهلاک آن در خودرو است.

 

  • بلبرینگ چرخ خودرو
    بلبرینگ چرخ از مستهلک‌ترین و سایش‌پذیرترین بلبرینگ‌ها در انواع بلبرینگ است. این بلبرینگ وزن و فشار بار کلی خودرو را متحمل شده و بیشترین نیاز به تعمیر، تعویض و نگهداری را دارد. گرچه به علت جنس محکم و اندازه نسبتا بزرگی که دارد، می‌تواند تا مدت نسبتا طولانی‌ای خودرو را همراهی کند.

 

  • بلبرینگ دینام ماشین
    بلبرینگ دینام خودرو به طور معمول تحت فشار بار چندان بالایی قرار ندارد. گرچه، اغلب با سرعت بالایی در چرخش و حرکت است. این قطعه با هدف اصطکاک کمتر دینام خودرو در هنگام چرخش استفاده می شود و در نتیجه خودرو با دمای پایین‌تری به کارکرد خود ادامه می دهد.

همچنین شما میتوانید جهت خرید لوازم یدکی از تامین کننده به سایت صنعت گشت صفحه آگهی صنعت خودرو لوازم یدکی مراجعه نمایید.

یکی دیگر از نکات خرید بلبرینگ شناخت انواع کاربردهای بلبرینگ است. در ادامه به شناخت انواع کاربرد بلبرینگ می پردازیم.

کاربرد های بلبرینگ

  • نگهداری محور به طوری که از لقی و لق زدن آن داخل بدنه جلوگیری کند.
  • جلوگیری از حرکت جانبی محور و برخورد قسمت های متحرک و ثابت

خرید بلبرینگ و همه چیز درباره آن

نوع تحمل بار هایی که بر بلبرینگ ها وارد می شود

  • بلبرینگ شعاعی:

این نوع از بلبرینگ ها محور را در زمان تغییر دور و بار در مرکز قرار داده و بار شعاعی را تحمل می کند، این نوع یاتاقان ها نباید در برابر چرخش مقاومتی از خود نشان دهند که در صورت بروز این امر سیستم منجر به کاهش راندمان می شود. از انواع این یاتاقان ها می توان به بلبرینگ های شیار عمیق و خود تنظیم و لغزشی اشاره کرد.

  • بلبرینگ محوری:

این بلبرینگ ها بار محوری را تحمل کرده، به این نوع بیرینگ ها، بلبرینگ کف گرد نیز می گویند، زمانی که نیروی محوری کم باشد از این نوع بلبرینگ ها می توان استفاده کرد.

  • بلبرینگ شعاعی محوری:

این نوع بلبرینگ ها علاوه بر تحمل بار شعاعی بار محوری را نیز تحمل می کنند که می توان به بلبرینگ های تماس زاویه ای ، یک ردیفه و دو ردیفه اشاره کرد، در بعضی موارد نیز از بلبرینگ های تماس زاویه ای یک ردیفه به صورت دو تایی به حالت رو به رو ، پشت به پشت یا پشت سرهم استفاده کرد.

شما میتوانید جهت خرید بلبرینگ و یا فروش بلبرینگ به صفحه آگهی صنعتی مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا