گوناگون

سرگرمی های مناسب سگ ها

سگ‌ها حیوانات باهوش و بازیگوشی هستند که هنگام نگهداری از آن‌ها متوجه انرژی تمام نشدنی حیوان خانگی خود خواهید شد. پس از اینکه تصمیم گرفتید یک سگ را به سرپرستی بپذیرید، باید علاوه بر تهیه غذای سگ مناسب، وقت خالی برای بازی کردن به او اختصاص دهید تا رابطه صمیمانه‌ای با سگ  برقرار کنید. جهت سرگرم کردن سگ، اسباب بازی‌های مختلفی در بازار وجود دارند که بسته به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کرده و در اختیار حیوان خانگی قرار دهید.

چه اسباب بازی برای سگ خود خریداری کنیم؟

به هنگام خرید اسباب بازی برای سگ باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

  • جهت انتخاب یک اسباب بازی ایده‌آل، باید به جثه سگ خود توجه کنید. به طور مثال سگ‌هایی که تازه متولد شده‌اند، ممکن است اسباب بازی‌های کوچک یا قطعات آن‌ها را قورت داده و دچار خفگی شوند.
  • اگر حیوان خانگی شما از آن دسته سگ‌هایی است که علاقه زیادی به جوییدن دارد، از اسباب‌بازی‌های دندانی استفاده کنید.
  • سگ‌هایی که تازه بدنیا آمده و مشغول دندان در آوردن هستند، معمولا هر چیزی که پیدا کنند را گاز می‌گیرند. برای جلوگیری از آسیب به وسایل خانه، همان ابتدا وسایل اسباب بازی جوییدنی در اختیار او قرار دهید تا بتواند خارش لثه‌ها را با کمک آن رفع کند.

سگ‌ها اسباب بازی‌های خود را در داخل دهان نگه می‌دارند و به همین منظور پس از تهیه وسیله بازی مناسب هر چند وقت یکبار آن‌ها را به طور کامل بشویید تا سگ بیمار نشود.

محبوب‌ترین اسباب‌بازی ‌های سگ

اسباب بازی‌های سگ دارای تنوع زیادی هستند اما پر کاربردترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • توپ: توپ وسیله بازی محبوبی است که اغلب حیوانات بازی با آن را دوست دارند. توپ باعث تخلیه انرژی حیوان خانگی شما شده و باید با توجه به ابعاد دهان سگ انتخاب شود.
  • دندانی: دندانی معمولا به صورت یک استخوان طراحی می‌شود و به سگ کمک خواهد کرد خارش لثه‌ها را برطرف کرده و اقدام به جوییدن سایر وسایل منزل نکند.
  • طنابی: اسباب بازی طنابی سگ با کمک رشته‌های در هم بافته ساخته می-شود و برای انجام بازی‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. جویدن اسباب بازی طنابی باعث تمیز شدن دهان سگ شده و نقش مهمی در سلامت دندان‌هایشان خواهد داشت.
  • جغجغه: یکی از وسایل سرگرم‌کننده برای سگ‌ها جغجغه یا اسباب بازی صدادار است. در این سبک اسباب‌بازی‌ها، هر زمان حیوان خانگی شما آن را فشار دهد صدایی تولید شده و سگ را سرگرم خواهد کرد.
  • آبی: از اسباب بازی آبی می‌توان برای استحمام سگ استفاده کرد. جنس اسباب بازی‌های آبی به گونه‌ای است که بر روی آب شناور مانده و حیوان خانگی را سرگرم نگه می‌دارد. این نوع اسباب بازی‌ها دارای طرح‌های زیادی هستند که باید با توجه به اندازه سگ، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

در پت شاپ‌ ها انواع وسایل بازی سگ و سایر حیوانات خانگی پیدا می‌شوند و بسته به جنس و ابعاد دارای قیمت‌های متنوعی هم خواهند بود. اگر برای خرید اسباب بازی سگ خود به مشاوره نیاز دارید، 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا