استارتاپاخبار

ساندویچ پانل دیواری کیان

سبک و مقاوم

اگر شما از دسته سازندگانی هستید که علاوه بر هزینه ساخت‌وساز، مقاومت و پایداری ساختمان برای شما در اولویت است، استفاده از ساندویچ پانل بهترین گزینه است. ساندویچ پانل یک راه‌حل هوشمندانه و کارآمد برای ساخت انواع سازه‌ها صنعتی و مسکونی در قالب کانکس، سوله، فروشگاه‌ها، استادیوم‌ها، کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها، مراکز نظامی، کشاورزی و…است.

اما اگر با ساختار ساندویچ پانل آشنایی ندارید یک توضیح کوتاه، مختصر و علمی برای کسانی که با این نوع از مصالح آشنایی ندارند ارائه می‌کنیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل در مجموع از سه‌لایه یکپارچه و سبک تشکیل شده است. در این ساختار دولایه ورق فلزی به یک‌لایه فوم عایق که در وسط قرار گرفته متصل شده‌اند. ورق‌های فلزی نقش محافظت از ساختار کلی سازه را در برابر عوامل نامساعد محیطی بر عهده دارد و فوم میانی، ساندویچ پانل را در برابر حرارت، رطوبت و صوت عایق می‌کند و  مانع از تبادلات انرژی با محیط بیرونی سازه می‌شود.

ازآنجایی‌که ساندویچ پانل‌ها مزایای بسیار زیادی دارند از آن‌ها هم برای پوشش دیوار و هم برای پوشش سقف استفاده می‌شود از همین رو ساندویچ پانل‌ها در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌شوند. ساندویچ پانل دیواری و سقفی به دلیل کاربرد و موقعیت قرارگیری در سازه از لحاظ ساختار تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال سطح ساندویچ پانل دیواری کاملاً صاف و بدون برجستگی با فرورفتگی است، اما ساندویچ پانل‌های سقفی را به دلیل اینکه به‌صورت مستقیم در معرض بارش برف‌وباران قرار دارند به شکل گام دار طراحی می‌کنند تا میزان مقاومت خمشی ساندویچ پانل افزایش پیدا کند.

در ادامه به‌صورت کامل ویژگی‌ها و مشخصات ساندویچ پانل دیواری را برای شما شرح می‌دهیم.

ساندویچ پانل دیواری کیان

ساندویچ پانل دیواری، یکی از انواع اصلی ساندویچ پانل‌ها به شمار می‌رود که جهت پوشش دیوار انواع سازه از آن استفاده می‌شود. سطح ساندویچ پانل دیواری کاملاً صاف و بدون برجستگی است؛ اما هر شرکت تولیدکننده بر اساس نوع رول فرمینگ موجود در کارخانه شیارها و طرح‌های ریزی بر روی ورق فلزی ایجاد می‌کنند. در برخی موارد میزان ضخامت ورق فلزی به‌اندازه‌ای کم است که این شیارها از ایجاد موج در ورق جلوگیری می‌کند.اما ساندویچ پانل‌ها من‌جمله ساندویچ پانل‌های دیواری را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی طبقه‌بندی کرد.

ساندویچ پانل دیواری کیان| سبک و مقاوم

انواع ساندویچ پانل دیواری بر اساس نوع فوم

ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان

ساندویچ پانل پلی اورتان یکی از بهترین انواع پانل‌هاست که از فوم پلی اورتان تشکیل شده است. فوم پلی اورتان بالاترین مقاومت حرارتی و رطوبتی را در بین فوم‌های موجود دارد. از همین رو از ساندویچ پانل پلی اورتان در کاربری‌های خاص و ویژه مانند کلین روم و سردخانه استفاده بیشتری می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری پلی استایرن

فوم پلی استایرن، یک فوم بسیار سبک است که نسبت به سایر انواع فوم‌ها، قیمت پایین‌تری دارد. یکی از معایب این فوم مقاومت پایین در برابر حرارت و رطوبت است؛ به همین دلیل از ساندویچ پانل پلی استایرن در مکان‌هایی که میزان حرارت و رطوبت بالایی ندارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل دیواری اکس پی اس

فوم اکس پی اس نوع تقویت شده فوم پلی استایرن است و از فشردگی و انسجام بیشتری برخوردار است. بعد از فوم پلی اورتان، فوم اکس پی اس بالاترین مقاومت را در برابر رطوبت دارد.

ساندویچ پانل دیواری پشم سنگ

از مشخصه‌های اصلی ساندویچ پانل پشم سنگ مقاومت در برابر آتش‌سوزی و حریق است. نقطه ذوب فوم پشم سنگ 1300 درجه سانتی‌گراد است و تا دمای +750 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، ضمن اینکه ساندویچ پانل پشم سنگ مقاوم‌ترین نوع پانل در برابر صوت است به همین دلیل از ساندویچ پانل پشم سنگ در ساخت پالایشگاه‌های chp یا مراکز نظامی و از فوم پشم سنگ در ساخت سالن‌های کنفرانس و سینما استفاده می‌شود.

انواع ساندویچ پانل دیواری بر اساس نوع ورق

ساندویچ پانل دیواری گالوانیزه

حتماً با ویژگی‌های ورق گالوانیزه آشنایی دارید، ورق گالوانیزه یکی از بهترین انواع ورق‌های موجود در بازار است؛ این ورق با روکشی از عنصر روی پوشانیده شده است و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و پوسیدگی دارد.

ساندویچ پانل دیواری آلومینیوم

از ویژگی‌های بارز  ورق آلومینیوم، نرم و انعطاف‌پذیری آن است، به همین دلیل در حین نصب ساندویچ پانل ممکن است با مشکل مواجه شود؛ اما این ورق بالاترین مقاومت را در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی دارد به همین دلیل در مناطق شمالی و جنوبی کشور  بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پانل آلومینیوم در متراژهای بالای 20.000 متر تولید می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری آلوزینک

ورق آلوزینک با روکشی از آلیاژ روی و آلومینیوم پوشانیده شده به همین دلیل نسبت به ورق گالوانیزه مقاومت بیشتری در برابر رطوبت و پوسیدگی دارد. از ساندویچ پانل با ورق آلوزینک در کاربری‌هایی نظیر ساخت‌ سردخانه‌ و کلین روم استفاده بیشتری می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری کیان| سبک و مقاوم

انواع ساندویچ پانل دیواری بر اساس نوع اتصال

ساندویچ پانل دیواری ساده

لبه این نوع ساندویچ پانل‌ها به‌صورت نر و مادگی در یکدیگر فرومی‌روند، سپس پیچ اتصال به زیرسازی، پیچ می‌شود تا از نفوذ آب و رطوبت به داخل سازه جلوگیری شود.

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

در پانل‌های پیچ مخفی پیچ اتصال به زیرسازی در زیر لبه پانل کناری پنهان می‌شود که این مورد سبب زیبایی ظاهری سازه می‌شود به همین دلیل به این نوع ساندویچ پانل‌ها، ساندویچ پانل پیچ مخفی می‌گویند.

برخی از پروژه‌های کیان پانل

کیان پانل یکی از بهترین برندهایی است که می‌توانید با خیال راحت و اطمینان از کیفیت متریال به کار برده شده در ساندویچ پانل، محصول موردنظر خود را از آن خریداری نمایید. این مجموعه با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید مصالح ساختمانی، در حال حاضر با استفاده از متریال باکیفیت و جدیدترین خط تولید، محصولات خود را تولید می‌کند. بازخورد و اعلام رضایت مشتریان از کیفیت محصولات، دقیق بودن ابعاد و برش‌ها، گام‌های استاندارد، مقاومت پانل، میزان چسبندگی فوم به ورق و کیفیت رنگ محصولات، جز افتخارات مجموعه کیان پانل محسوب می‌شود.

در ادامه به چند نمونه از پروژه‌های کیان پانل اشاره می‌کنیم:

  • پروژه مرغداری نکا در حدود 17500 متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • پروژه ساختمان‌های پیش‌ساخته شرکت نفت در حدود 60000 متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • پروژه سوله تیراژ سازه در حدود 3000 متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • پروژه سالن رنگ ایران‌خودرو در حدود 18000 متر ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • پروژه کمپ کارگاهی بوشهر در حدود 20000 متر  ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • ساندویچ پانل دیواری کیان| سبک و مقاوم

خرید ساندویچ پانل از کیان پانل

کارشناسان ما در مجموعه کیان پانل آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند. شما می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت https://kian-panel.com/ با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره‌های فنی رایگان این تیم بهره‌مند شوید. همچنین جهت استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی و دریافت پیش‌فاکتور نیز می‌توانید از طریق شماره‌های ذیل با ما در ارتباط باشید.

021-22267008

021-22267009

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پانل دیواری کیان,ساندویچ پانل سقفی,قیمت ساندویچ پانل,کیان پانل,سازه پیش ساخته,مصالح ساختمانی پیش ساخته,ساندویچ پنل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا