اطلاعات صنعتگوناگون

دستگاه سیخ شور چیست؟

دستگاه سیخ شور یکی از تجهیزات مهم در کترینگ، رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی می‌باشد که کمک زیادی به آشپزها می‌کنند؛ خصوصا رستوران‌هایی که غذای اصلی آن‌ها کباب است. شستن تعداد زیادی سیخ کباب کار ساده‌ای نیست و غذایی که بعد از پخت به این سیخ‌ها می‌چسبد، شستن آن‌ها را بسیار سخت می‌کند. با توجه به اینکه شستن سیخ‌ها با دست بسیار زمان بر و سخت است، نیاز به حضور ماشین مخصوص در آشپزخانه احساس می‌شود تا بتواند در وقت صرفه جویی کرده و با سرعت سیخ‌ها را شست و شو دهد؛ در این شرایط رستوران‌ها یک دستگاه سیخ شور خریداری می‌کنند تا سیخ‌های کباب را با سرعت بالا بدون خراشیدگی شسته و تمیز کند. در واقع استفاده از سیخ شور باعث افزایش سرعت، کیفیت و سادگی کار می‌شود.

کاربرد دستگاه سیخ شور

  • فست فودها، رستوران‌ها، هتل‌ها و کترینگ‌ها
  • غذاخوری‌های بزرگ
  • آشپزخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی
  • بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها
  • بوفه و مراکز تهیه غذا
  • تالارهای پذیرایی

ماشین سیخ شور اتوماتیک

ماشین سیخ شور اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست، سیخ کباب را بدون دخالت دست و نیروی انسانی شستشو داده و به وسیله شیر تخلیه، آب آلوده داخل دستگاه را خارج می‌کند. این دستگاه همانند ماشین ظرفشویی صنعتی مجهز به زمان شستشوی قابل تنظیم برای شستشوی 300 سیخ در 20 دقیقه است که باعث صرفه جویی در زمان و مصرف آب می‌شود. جهت افزایش کارایی و سرعت کار در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های تجاری، ماشین سیخ شور اتوماتیک بهترین راه حل برای شستشوی سیخ‌های زیاد بدون کار دستی می‌باشد.

دستگاه سیخ شور

مخزن و بدنه بیرونی ماشین سیخ شور اتوماتیک از فولاد ضد زنگ ساخته شده که این جنس، باعث طول عمر بیشتر ماشین سیخ شور می‌شود. علاوه بر آن مجهز به عایقی است که کمترین صدا را در آشپزخانه‌های صنعتی ایجاد می‌کند. مهم‌ترین مزیت ماشین سیخ شور اتوماتیک، خاموش شدن آن پس از شستن کامل سیخ‌ها است. مزیت دیگر این دستگاه، استفاده از آن به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی آشپزخانه است زیرا می‌توان از آن به عنوان یک میز کار کاملاً ضد زنگ در هنگام خاموش و بسته بودن دستگاه استفاده کرد.

ماشین سیخ شور حلزونی

دستگاه سیخ شور علاوه بر نوع اتوماتیک، یک نوع دیگر هم دارد که آن را دستگاه سیخ شور حلزونی می‌نامند. این دستگاه سیخ‌ها را به صورت دورانی شستشو می‌دهد. ماشین سیخ شور حلزونی مصرف آب بسیار کمی داشته و به دلیل طراحی کوچک‌تر، فضای کمتری را اشغال می‌کند. علاوه بر آن پایه‌های چرخ‌داری در زیر ماشین نصب شده که حرکت دادن آن را راحت‌تر می‌سازد. پایه‌ها دارای قفل هستند و از قابلیت قفل آن‌ها، می‌توان برای ثابت نگه داشتن دستگاه استفاده کرد.

خرید دستگاه سیخ شور

شرکت بازرگانی … با سابقه طولانی در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم آشپزخانه و کافی شاپ، دارای تیمی قوی و با تجربه است که دستگاه‌های مورد نیاز صنایع مختلف را، با توجه به نیاز کارفرما تولید می‌کند. در صورت نیاز به دستگاه‌ها، می‌توانید جهت استعلام قیمت دستگاه سیخ شور و سایر محصولات این شرکت با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید. شرکت زاگرس مفتخر است که کلیه تجهیزات آشپزخانه رستوران‌ها و آشپزخانه‌های تجاری را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا