گوناگوناستارتاپ

تولید و ساخت انواع روسری و دورگ

روسری و دورگ تکه پارچه‌ای است که از آن برای پوشاندن سر و گردن استفاده می‌کنند. روسری‌ها دارای تنوع طرحی و رنگی زیادی بوده و هر شخص بسته به سلیقه شخصی خود می‌تواند بهترین گزینه را خریداری کند. روسری علاوه بر اینکه برای پوشاندن و گرم نشاندن سر استفاده می‌شود، یک اکسسوری محبوب دنیای مد هم به شمار می‌رود. از آنجایی که حجاب در ایران اجباری است، استفاده از روسری یک ضرورت محسوب می‌شود اما در کشورهای دیگر از دورگ برای زیباتر بنظر رسیدن استایل استفاده می‌کنند. علاوه بر آن در برخی مناطق که آفتاب شدید است، از انواع روسری برای محافظت از پوست کمک می‌گیرند تا دچار آفتاب سوختگی نشوند.

انواع روسری و دورگ از لحاظ جنس

همانطور که اشاره شد، روسری‌ها از لحاظ طرحی تنوع بالایی داشته و اشکال مختلفی از آن به بازار عرضه می‌شود. روسری به شکل مثلت، مربع و مستطیل طراحی شده و از جنس‌های زیادی برای آن کمک می‌گیرند که در ادامه به معرفی پراستفاده‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. در هنگام خرید روسری باید به جنس آن توجه زیادی داشته باشید زیرا جنس‌های نا مرغوب باعث ایجاد حساسیت پوستی خواهند شد.

  • روسری حریر

یکی از محبوب‌ترین پارچه برای تولید روسری، حریر است که به خاطر وزن سبک خود و جنس نرمی که دارد، محبوبیت زیادی بین طراحان دارد. روسری حریر جنس و ظاهر بسیار خاصی داشته و جان تازه‌ای به استایل شما خواهد بخشید. از آنجایی که حریر نازک است، گزینه مناسبی برای فصول سرد سال نیست.

  • روسری نخی

پر استفاه‌ترین نوع روسری، روسری نخی است که می‌توان آن را با هر نوع لباسی ست کرد. روسری‌های نخی تنوع طرحی بالایی داشته و گزینه‌ای عالی برای فصول بهار و تابستان به شمار می‌روند. روسری‌های نخی در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده و رنگ بندی بسیار متنوعی هم دارد.

  • روسری پشمی

برای فصول سرد سال از روسری پشمی استفاده می‌شود تا سر را گرم نگه داشته و از سرماخوردگی افراد جلوگیری نماید. پشم هیچ حساسیتی بر روی پوست ایجاد نکرده و به همین دلیل همه افراد بدون نگرانی می‌توانند از آن در فصول سرد سال استفاده کنند. البته در نظر داشته باشید که برخی روسری‌ها با پشم مصنوعی ساخته می‌شوند و این نوع پشم می‌تواند باعث حساسیت شود.

  • روسری ابریشم

یکی از خاص‌ترین اجناسی که برای ساخت روسری استفاده می‌شود، ابریشم است که جلوه‌ای خیره کننده به هر استایلی هدیه می‌دهد. روسری ابریشم به نسبت سایر اجناس قیمتی بالاتر داشته و  در عین حال لطافت بسیار خاصی دارد. ابریشم طول عمر بسیار بالایی داشته و به راحتی نخ کش یا خراب نمی‌شود؛ در نتیجه ارزش صرف هزینه بیشتر را دارد. ابریشم برای سلامت مو هم مفید است زیرا با حفظ رطوبت پوست، باعث حفظ جوانی و تقویت موی انسان می‌شود. از آنجایی که ابریشم ضد حساسیت است، می‌توان از آن برای انواع پوست‌ها استفاده کرد بدون آنکه نگران ایجاد حساسیت بود.

  • روسری ساتن

پارچه ساتن براق‌ترین نوع پارچه است که معمولا از ابریشم و پلی استر ساخته می‌شود. براق بودن ساتن باعث می‌شود تا رنگ‌ها در آن جلوه دیگری پیدا کنند و به همین دلیل روسری‌های تک رنگ این جنس، طرفداران زیادی دارد. روسری تن بافتی نرم داشته و مانند ابریشم رطوبت را حفظ خواهد کرد که نتیجه آن حفظ جوانی پوست و موی بانوان است. اگر به دنبال روسری تک رنگ شیک برای استایل خود بودید، بدون شک روسری ساتن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  • روسری کرک کشمیری

در فصل پاییز و زمستان و مناطقی که دارای آب و هوای سرد است، روسری کرک کشمیری کاربرد زیادی دارد. این جنس می‌تواند به خوبی سر را گرم کرده و مانع سرماخوردگی افراد شود. ضخامت این جنس زیاد بوده و با تنوع طرحی مختلفی می‌توان آن را در بازار پیدا کرد.

https://www.instagram.com/hedrangi/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا