دسته‌بندی نشده

6 نکته در رابطه با خرید لوله مسی

اگر مشغول خرید لوله مسی هستید و نمیدانید که کدام فروشنده اطلاعات درست و دقیق را به شما می دهد و از سردرگمی که گرفتار آن هستید کلافه شده اید می توانید با خواندن این مقاله انتخاب درستی داشته باشید.
برای خرید لوله مسی باید به نکاتی توجه کرد که مهم ترین آن ها را در اختیارتان می گذاریم. چرا که داشتن دانش قبلی درباره مزایای لوله مسی برای خریدی مطمئن کافی نیست و نیاز است نکاتی رعایت شود تا بتوانید لوله مسی مناسبی را انتخاب کنید. معمولا عدم توجه به این نکات باعث نارضایتی شما می شود که باعث از بین رفتن هزینه و زمان شما می شود. در این صورت شما علاوه بر فشار روانی که تحمل می کنید باید فشاری که بر جیبتان وارد می شود را نیز تحمل کنید.

بهتر است ابتدا انواع لوله های مسی را بشناسیم تا بدانید که کدام نوع مناسب شماست و در مرحله بعد به سراغ نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن دقت کنید برویم.


لوله مسی کلاف

از لوله مسی کلاف برای تعمیرات و اتصالت در تهویه مطبوع استفاده می شود و به دلیل انعطاف پذیری بالا به راحتی در خطوط انتقال می یابند.

لوله مسی کویل

معمولا در خطوطی که سیستم های حرارتی و برودتی و مبدل های حرارتی تولید انبوه دارند از لوله کویل استفاده می شود

لوله شاخه

لوله شاخه از جمله با دوام ترین انواع لوله مسی است که استفاده از آن به شدت آسان و کاربردی است.

لوله مسی فین دار

در صنایع پتروشیمی و نیروگاه ها از این مدل برای انتقال حرارت استفاده می شود.

حال به سراغ نکات کلیدی هنگام خرید لوله مسی می پردازیم.


از سلامت لوله ها اطمینان حاصل کنید

اگر امکان تست محصول برای شما فراهم است آن ها را تست کنید تا از سلامت آن ها با خبر شوید. ممکن است لوله ها هنگام جابه جایی دچار زدگی و یا سوراخ باشند که باعث نشتی شود. لوله های مسی برای انتقال گاز استفاده می شوند و عدم توجه به این نکته باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.
سطح لوله ها باید یکنواخت باشد و هیچ گونه چستی و بلندی روی آن ها مشاهده نشود.

انعطاف پذیری آن را چک کنید

نوعی از لوله مسی منعطف می شود و بهتر است از این قضیه مطمئن شوید که لوله به اندازه ای خمیده شود که باعث آسیب دیدگی به آن نشود. چون ممکن است بر روی لوله ترک هایی مشاهده شود که باعث نگرانی شما می شود.
بعضی از لوله های مسی خشک هستند و ممکن است در حین کار و یا پایان کار با آن ها به اصطلاح پهن شوند. بهتر است از این نکته مطمئن شوید که لوله مسی انتخابی شما بیش از حد خشک نباشد تا برایتان درده سری درست نکند.

به قطر و سایز ها دقت کنید

قطر وسایز لوله ها با یکدیگر متفاوت اند و متناسب با استفاده ای که از لوله انتظار داریم سایزی مشخص وجود دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید برای شومینه از لوله مسی استفاده کنید، حتما از لوله خصوص به آن لوله کویل استفاده کنید.

از تمیزی لوله ها مطمئن شوید

سطح داخلی تمام لوله ها باید بدون کمترین چربی و یا براده ای باشد تا انتقال سیال از آن به راحتی صورت گیرد.
سطح خارجی نیز باید بدون کوچک ترین خراشی باشد.

لوله ها را عایق کنید

مهم نیست لوله شما رو کار استفاده شده یا تو کار اما بعد از اتمام کار بهتر است سراسر لوله ها را با عایق بپوشانید تا از وارد شدن ضربه و یا وجود گرد و غبار به داخل آن ها جلوگیری شود.
لوله ها را نیز می توانید به دیوار با ابزار بست کمربندی ببندید تا محکم بایستند.

از فروشگاه های مطمئن خرید کنید

خرید از فروشگاه هایی که کارشناسان فروش آن در دسترس نیستند باعث ناراحتی شما می شود و شما نمی توانید تجربه خرید خوبی را داشته باشید. پس بهتر است از فروشگاه هایی خرید کنید که حتی اگر نمی توانید به صورت حضوری در محل حاضر شوید این اطمینان را داشته باشید که محصولی که سفارش داده اید همان محصول مورد نظر شما بوده است.

با رعایت این نکات و نصب درست آن مطمئن باشید لوله مسی که در سیستم سرمایش و گرمایش و یا هر مکان دیگری که استفاده کرده اید، طول عمر بالایی خواهد داشت و به ندرت نیاز به تعویض دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا