اطلاعات صنعت

چه صنایعی از سیستم تسمه نقاله استفاده می کنند؟

سیستم تسمه نقاله در همه دنیا استفاده می شود. بسته به صنعت مورد استفاده از انواع تسمه های نقاله مختلف استفاده می شود. بسته به شرایط عملکردی کمربند ، هر نوع لاستیک نوار نقاله ممکن است از انواع مختلفی از مواد استفاده کند.

تسمه های نقاله که توسط راه صنعت عرضه می شوند، از کارخانه ها و واحدهای تولیدی در سطح جهان تهیه می شوند، و عمده استفاده در ایران، چین و کشورهای آفریقایی است. این به دلیل محل تولید انبوه محصولات است.

به عنوان مثال، تسمه های نقاله بیسکویت ممکن است در انگلستان ساخته شود، اما تسمه نقاله چرخان قالب ممکن است در واقع توسط یک شرکت تولید کننده تسمه نقاله هندی ساخته شده باشد.

مکانیزم تسمه نقاله
مکانیزم نوار نقاله

صنایعی که از تسمه های نقاله استفاده می کنند

صنایع معدنی

صنایع معدنی از استفاده از سیستم های تسمه نقاله برای بهبود کارایی و عملکرد طولانی مدت استخراج مواد سود می برند.

بسته به تجارت معدن خاص، محلول تسمه نقاله ای که استفاده می کنند ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، استخراج مواد پودر فله از سیستم های نوار نقاله پنوماتیک استفاده می کند که با استفاده از هوای تحت فشار فن فشار بالایی را می گیرد و به آن اجازه می دهد تا از طریق سیستم نوار نقاله به صورت مایع مانند مایع حرکت کند.

این سیستم خاص از نوار نقاله کشویی هوا ساخته شده از پنبه و نایلون برای کمک به انتقال مواد استخراج شده از یک منطقه به منطقه دیگر استفاده می باشد.

برای مواد سنگین تر و بزرگتر، از سیستم تسمه نقاله پیوند زنجیره ای به دلیل استحکام بیشتر آهن استفاده می شود. با استفاده از فلز امکان حمل سنگین تر یا تراشه های چوب به مقصد فراهم می شود.

ساخت بیسکویت

در سال 2018 بیسکویت به ارزش 3 میلیارد پوند تنها در انگلستان فروخته شد – واضح است که بازار آن وجود دارد. بنابراین ، تولید بیسکویت نیاز به نظارت دائمی بر کارایی در حین تولید دارد. اینجاست که از تسمه نقاله پنبه ای استفاده می شود.

برای کاهش نیروی کار و ساده سازی فرآیندهای تولید / هزینه ها، از تسمه نقاله تقریباً در تمام مراحل تولید بیسکویت استفاده می شود.

با این حال، از کمربند پنبه ای فقط برای کارایی عملیاتی استفاده نمی شود. نوار نقاله چرخان قالب ، که عمدتا از پنبه ساخته شده است برای انتقال ایمن قطعات خمیر بین تسمه ها و به سمت اجاق برای پخت و پز استفاده می شود. یک فرآیند تصفیه شده برای این کار وجود دارد که اطمینان حاصل می کند قطعات خمیر در این مرحله خرد نمی شوند.

حمل و نقل کالا

صرفاً بر اساس کارایی، از سیستم های تسمه نقاله برای حمل کالا در یک سایت استفاده می شود. این می تواند از بسته بندی تا تحویل، تسریع در نحوه تحویل کالا به تیم لجستیکی باشد.

در این موارد ، به دلیل تمایل زیاد به مقاومت ، احتمالاً از سیستم های نوار نقاله گرمانرم استفاده می شود. این تسمه های نقاله بندرت پاره می شوند و از پلیمر نگهداری آسان استفاده می کنند.

تولید دارویی

مانند حمل و نقل کالا ، تولید و جابجایی دارویی نیاز به استفاده از تسمه نقاله گرمانرم دارد. این خصوصیات نه تنها نوار نقاله محکم و بادوام را ایجاد می کنند ، بلکه سیستمی هستند که می توانند در شرایط سخت تر عمل کنند.

در طول تولید پزشکی، دما ممکن است به زیر صفر برسد یا فراتر از گرما قابل تحمل در اثر لمس انسان باشد. بنابراین، یک لاستیک نوار نقاله مورد نیاز است که بتواند تحت این شرایط سخت انجام شود. این یک ماده تسمه نقاله است که می تواند مایع را دفع کند و نگهداری آن بسیار آسان است.

چمدان فرودگاه

در ادعاهای چمدان فرودگاه از یک سیستم تسمه نقاله چرخشی استفاده شده است که از پلی استر و نایلون یا لاستیک برای حمل بار مسافران از هواپیما به قسمت ادعای چمدان در فرودگاه استفاده می کند.

این تسمه های نقاله مقاوم و بسیار مقاوم هستند. به دلیل برخورد مداوم چمدان ها از زاویه و نیروهای مختلف با تسمه نقاله که به آن ضربه می زند، نیازی به این امر وجود دارد. بنابراین ، این مواد بهترین سیستم حمل و نقل نوار نقاله را برای ادعای چمدان فرودگاه فراهم می کنند.

مشاهده آگهی ها و ثبت آگهی در اوکی صنعت


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا