دسته‌بندی نشده

معرفی و بررسی 7 مدل اینورتر ال اس

شرکت LS زیر مجموعه شرکت LG کره جنوبی، یکی از تولید کنندگان قدیمی تجهیزات اتوماسیون صنعتی و برق صنعتی است. از سال 2003 برند LS جایگزین LG برای محصولات حوزه اتوماسیون صنعتی و برق فشار ضعیف گردید. اینورتر ال اس مهمترین و شناخته شده ترین محصول کمپانی LS است که کاربرد اصلی آن کنترل و تغییر سرعت الکتروموتور در ماشین آلات صنعتی است.

مهمترین مزیت اینورتر کاهش مصرف برق است؛ علاوه بر این راه اندازی نرم با شیب زمانی قابل تعریف، توقف نرم موتور و همچنین حفاظت از موتور در برابر آسیب های احتمالی نیز از دیگر مزیت‌های این نوع کالا محسوب می شود.

مدل های مختلف اینورتر LS

شرکت LS  متناسب با کاربری‌های مختلف اقدام به طراحی و تولید چندین مدل درایو کرده است و همواره در حال ارتقا و بروزرسانی است. درایوهای ال اس بر اساس نوع و ولتاژ ورودی، مدهای کنترلی، شرایط محیطی نصب، امکانات جانبی و کاربرد هایشان انتخاب می شوند.

اینورتر ال اس

اینورتر مدل IE5

این مدل درایو با ورودی تکفاز از توان 0.1KW تا 0.37KW در 2 تیپ شبکه دار و بدون شبکه تولید می‌شود. این درایو با ابعاد کوچک مناسب کیت های آموزشی، دستگاه های تست و ماشین آلات بسته بندی است. از این درایو به علت نداشتن فن خنک کننده داخلی نمی‌توان در اپلیکیشن‌های حساس و نیازمند به توان گشتاور بالا استفاده کرد.

اینورتر مدل IC5

درایو مدلIC5، یک اینورتر تک فاز به سه فاز با ولتاژ 220 ولت است که در 4 رنج توانی 0.37kw، 0.75kw، 1.5kw و 2.2kw تولید شده است. این مدل بسیار قدرتمند، دارای مد کنترل برداری حلقه باز است. درایو IC5 برای کنترل دور نوار نقاله، فر گردان و ماشین آلات بسته بندی استفاده می شود.

اینورتر مدل ig5a

درایو IG5A محبوبترین اینورتر تولیدی برند LS  است که هم با ورودی تکفاز و هم با ورودی سه فاز تولید شده است. مدل IG5A با ورودی تکفاز 220 ولت از توان 0.37KW  تا 3.7KW و همچنین با ورودی سه فاز 380 ولت از توان 0.37KW تا 22KW تولید شده است. این مدل برای کاربرد‌های عمومی مثل بوستر پمپ، سانتریفیوژ، نوار نقاله و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مزیت های دیگر درایو IG5A می‌توان بهره مندی آن به شبکه داخلی مدباس و داشتن یونیت ترمز داخلی برای تمامی رنج های آن اشاره کرد.

اینورتر مدل ig5a

اینورتر مدل IS7

درایو IS7 قدرتمندترین اینورتر تولیدی برندLS  است که با ورودی سه فاز 380 ولت تا توان 160KW تولید می شود؛ این مدل دارای مد وکتور است و برای کنترل کشش هم قابل استفاده است. همچنین این مدل اینورتر برای کاربردهایی که نیازمند راه اندازی اولیه با گشتاور بالا هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربری‌های اینورتر IS7، می‌توان به استفاده در جرثقیل، میکسر، سنگ شکن، آسانسور، خشک کن و … اشاره کرد.

اینورتر مدل IP5A

این درایو مخصوص پمپ و فن است و تا توان 450KW تولید می‌شود. مدل IP5A دارای پارامترهای اختصاصی برای کنترل فن و پمپ مانندPID  کنترل داخلی، کنترل چند موتور کمکی، عملکرد استارت هوشمند و Sleep/Wake up می باشد که با تنظیم دقیق آن مصرف برق و اصطحلاک موتور بسیار کاهش خواهد یافت. این مدل برای کنترل پمپ چاه کشاورزی، کمپرسور، چیلر، اگزوز فن و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اینورتر مدل S100

درایو S100 با ورودی تکفاز 220 ولت از توان 0.37KW تا 2.2KW و ورودی سه فاز 380 ولت از توان 0.37KW تا 75KW تولید می شود و مناسب کاربردهای نیمه سنگین است. درایو S100 دارای مدلی خاص با IP66 است که تا توان 22KW تولید می شود و مناسب محیط های مرطوب است. این مدل معمولا در کارخانجات صنایع غذایی با میزان بالای شست وشوی تجهیزات، دکل کشتی‌ها و مناطق با درصد رطوبت بسیار بالا مورد استفاده قرار میگیرند.

اینورتر مدل H100

اینورتر مدل H100

این مدل مخصوص پمپ و فن است و تا توان 500KW تولید می شود. از ویژگی های منحصر به فرد درایو H100  میتوان به بهره مندی آن از صفحه نمایش گرافیکی قابل حمل، داشتن مد کنترلی برنامه پذیر هفتگی اینورتر و ابعاد کوچکتر نسبت به مدل های مشابه اشاره کرد. کاربری عمومی این درایو در صنعت تاسیسات و هواساز است.

انتخاب مناسبترین مدل اینورتر LS

انتخاب مناسبترین مدل درایو می تواند از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری نماید. شناخت کافی از دستگاه، آگاهی از مشخصات دقیق الکترو موتور و مقایسه قیمت اینورتر ال اس لازمه خرید هوشمندانه است. پیشنهاد می شود قبل از خرید اینورتر، از مشاوره رایگان مجموعه ال اس کالا برای انتخاب صحیح دستگاه اینورتر بهره مند شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا