آموزش صنعتیاستارتاپاطلاعات صنعتگوناگون

کاربرد کپسول پودر و گاز

کپسول‌های آتش‌نشانی محصولاتی هستند که باید به خوبی از استفاده آن‌ها آگاه باشید و یاد بگیرید که چطور باید از آن‌ها استفاده کنید. کپسول‌ها انواع مختلفی دارند که باید همه آن‌ها را بشناسید و کاربرد هر یک را بدانید.

خرید کپسول آتش نشانی پودر و گاز و دیگر کپسول ها برای مکان‌های صنعتی، شرکت‌ها، ادارات، ساختمان‌های مسکونی و هر جای دیگری که تصورش را کنید سالم و آماده به کار برای روز مبادا لازم است.

توجه کنید گفتیم که کپسول سالم و آماده به کار، چرا که در بسیاری از اماکن کپسول‌های آتش‌نشانی وجود دارد اما اکثر آن‌ها به دلیل عدم رسیدگی به آن‌ها و چک نکردن دوره‌ای آن‌ها یا خراب هستند یا اینکه مواد ضد حریق آن‌ها تاریخشان گذشته یا تمام شده و نیاز به شارژ مجدد دارند.

خدمت شما همراهان گرانقدر ناجی گفتیم که کاربرد کپسول‌های مختلف متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به کاربرد کپسول پودر و گاز صحبت ‌کنیم. به نکاتی که در این مقاله به شما خواهیم گفت خوب دقت کنید که بسیار کاربردی هستند.

کاربرد کپسول پودر و گاز

مزیت استفاده از کپسول آتش نشانی

قبل از اینکه از کاربرد کپسول پودر و گاز خدمت شما همراهان ناجی عرض کنیم، می‌خواهیم راجع به مزیت استفاده از کپسول آتش نشانی بگوییم تا بیشتر با این محصول ارزشمند و مهم آشنا شویم.

اکثر حریق‌ها و آتش‌سوزی‌هایی که اتفاق می‌افتند از یک سهل انگاری و یک اتفاق نشات می‌گیرند. اکثر آن‌ها نیز از یک مکان کوچک و یک آتش کوچک شروع می‌شوند و به یک فاجعه تبدیل می‌شوند‌.

مهم‌ترین مزیت استفاد از کپسول آتش نشانی، همین است که شما می‌توانید با سرعت وارد عمل شوید و این آتش کوچک را خاموش کنید. با این کار از یک ‌آتش‌سوزی بزرگ جلوگیری می‌شود و چه بسا که جان انسان‌های زیادی نجات پیدا می‌کند‌.
سرعت استفاده از این کپسول‌های آتش‌نشانی بسیار بالا بوده و به راحتی می‌توان با آن وارد عمل شد. وزت سبک آن‌ها این اجازه را به شما می‌دهد که به راحتی آن را حمل کنید و از فجایع بزرگی جلوگیری کنید.

از دیگر مزایای آن می‌توان به استفاده آسان آن اشاره کرد. نحوه استفاده از آن راحت و آسان است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. فقط باید همه افراد استفاده از آن و نحوه صحیح خاموش کردن آتش را یاد بگیرند.

این کپسول‌ها توسط همه افراد می‌تواند خریداری شود و با توجه به محیط در آن نصب شود. برای اطلاعات بیشتر راجع به قیمت کپسول آتش‌نشانی می‌توانید با همکاران ما در بخش فروش ناجی در ارتباط باشید.

کاربرد کپسول پودر و گاز

موارد استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گاز

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به همراه شما عزیزان سایت ناجی، درباره کاربرد کپسول پودر و گاز صحبت کنیم. این کپسول به نوعی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین کپسول‌های آتش نشانی در بازار است که شما می‌توانید آن را تهیه کنید.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه از کاربرد کپسول پودر و گاز حرف بزنیم باید بگوییم که محصولی است که برای هر نوع حریقی کاربرد دارد و شما می‌توانید از آن برای خاموش کردن هر نوع آتشی با هر منبعی استفاده کنید.

البته اصلی‌ترین کاربرد کپسول پودر و گاز خاموش کردن مایعات قابل اشتعال است. شاید سوال کنید که مایعات قابل اشتعال چیست؟ بسیاری از مایعات وجود دارند که امکان آتش‌سوزی آن‌ها بالا است.

سوخت‌هایی مثل بنزنین، الکل‌های مختلف و مواردی دیگر از این دست جزو این موارد محسوب می‌شوند. کاربرد کپسول پودر و گاز در تعریف کلی این محصولات، تامین امنیت و راهکاری برای افزایش ایمنی است.

کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز برای اطفا حریق کلاس A,B و C است. یعنی همان‌طور که قبلا گفتیم کاربرد کپسول پودر و گاز در تمامی انواع آتش‌سوزی‌ها می‌باشد و یک محصول ایده‌آل برای خرید و نصب در تمامی محیط‌ها است.

ویژگی استفاده از کپسول آتش نشانی

بعد از اینکه از کاربرد کپسول پودر و گاز خدمت شما همراهان گرانقدر ناجی صحبت کردیم، سراغ ویژگی‌های استفاده از کپسول آتش‌نشانی می‌رویم و در آن ابتدا به ویژگی‌های کپسول پودری می‌پردازیم.

این کپسول قدرت بالایی در پرتاب دارد و می‌تواند به سرعت محتویات ضد حریق خود را خارج کرده و روی آتش بریزد‌. یعنی در حدود ۱۴ ثانیه حجم بسیار بالایی از محتویات پودر و گاز را روی آتش خالی می‌کند.

قدرت پرتابی هم که دارد، حدود ۶ متر است. یعنی شما در فاصله ۶ متری آتش می‌توانید بایستید و آن را خاموش کنید‌. کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز یک محصول ایمن است که شما می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

از دیگر کپسول‌های آتش‌نشانی نمی‌توانید برای خاموش کردن آتش‌هایی با منبع برق و الکتریسیته استفاده کنید. زیرا که خطر برق گرفتگی وجود دارد. اما این کاربرد کپسول پودر و گاز است که به عنوان یک ویژگی مثبت باید از آن یاد شود.

این محصول به دلیل عدم رسانایی می‌تواند همه این موارد را خاموش کند و هیچ مشکلی نیز برای فرد خاموش‌کننده پیش نمی‌آید.

پودرهای استفاده شده در کپسول پودر و گاز بعد از اینکه از ویژگی‌ها و کاربرد کپسول پودر و گاز خدمت شما همراهان گرانقدر ناجی گفتیم و اشاره کردیم این محصول پرفروش‌ترین و پرکاربردترین محصول در بازار است، می‌خواهیم انواع پودرهای استفاده در این کپسول را نیز خدمت شما عرض کنیم.

بی کربنات کلسیم یا بی کربنات پتاسیم یکی از مواردی است که در این کپسول استفاده می‌شود. این کپسول خاموش کننده آتش‌سوزی‌های کلاس BC است. فسفات آمونیوم پرکننده بعدی کپسول‌های پودر و گاز است.

ببینید موادی که این کپسول‌ها را پر می‌کنند، خالق و باعث کاربرد کپسول پودر و گاز است. فسفات آمونیوم نیز خاموش‌کننده کلاس ABC است.

پودر مانکس نیز دیگر ماده‌ای است که از آن برای کپسول‌های پودری استفاده می‌شود. این محصول نیز خاموش‌کننده کلاس ABC است اما این کار را با کیفیت بالاتر و خطر کمتر انجام می‌دهد به همین دلیل گران‌تر است. پودر M28 و L2 نیز وجود دارند که خاموش‌کننده کلاس D هستند و در مواقع خاص کاربرد دارند.

کاربرد کپسول پودر و گاز

سخن پایانی

با توجه به محیطی که در آن هستید سعی کنید حتما یک کپسول آتش‌نشانی تهیه کنید و به خوبی نحوه استفاده، شارژ کپسول آتش نشانی، تست هیدرو استاتیک و مواردی دیگر از این دست که مربوط به کارکرد کپسولتان است به خوبی بشناسید و به ساکنان آن محیط نیز آموزش دهید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره و راهنمایی می‌توانید با کار شناسان شرکت سد حریق ناجی در ارتباط باشید تا شما را در اسرع وقت به طور تخصصی راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا