گوناگون

چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین انواع روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌روند و برندهای کوچک و بزرگ برای معرفی برند خود به مشتریان جدید، از این روش تبلیغاتی کمک می‌گیرند. پس از انتخاب هدیه تبلیغاتی، باید یک طرح خاص بر روی آن چاپ کنید که این طرح می‌تواند شامل لوگو، نام برند و شعار باشد. در جامعه پیشرفته امروزی، روش‌های چاپ مختلفی برای درج طرح بر روی انواع وسایل وجود دارند که هر کدام از این روش‌ها کیفیت و رنگ بندی خاص خود را خواهند داشت.

برای تاثیر پذیری بیشتر هدیه تبلیغاتی باید به کیفیت خود هدیه و کیفیت چاپ توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر طرح چاپ شده بر روی هدیه به سرعت پاک شده و یا رنگ‌های آن جلوه خود را از دست بدهند، هدیه تبلیغاتی شما دیگر مورد استفاده مشتریان قرار نخواهد گرفت و کمپین تبلیغاتی بازدهی مورد انتظار را نخواهد داشت. خوشبختانه به لطف روش‌های چاپ متنوع، امکان چاپ انواع طرح‌ها بر روی هدایای تبلیغاتی مانند تی‌شرت، ماگ، خودکار، کیف پول، ست رومیزی، جعبه‌های چوبی و … وجود دارد.

چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی

معرفی انواع روش‌های چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی

  • چاپ سیلک اسکرین: روش چاپ سیلک یا سیلک اسکرین، مناسب طرح‌هایی است که در آن‌ها تنها از یک رنگ استفاده شده یا رنگ‌های موجود در طرح، با هم فاصله دارند. این روش چاپ برای طرح‌هایی با رنگ بندی متنوع و نزدیک به هم مناسب نخواهد بود. در چاپ سیلک اسکرین، طرح اولیه ارائه شده توسط کارفرما بر روی فیلم لیتوگرافی چاپ می‌گردد و سپس این طرح بر روی یک پارچه ابریشمی آغشته به مواد ژلانیتی قرار می‌گیرد. مواد ژلانیتی به نور حساس هستند و در روش چاپ سیلک از همین ویژگی ژلانیت‌ها استفاده می‌شود. پارچه بر روی یک قالب چوبی قرار گرفته و طرح را بر روی پارچه ابریشمی می‌گذارند. با قرار گرفتن این دو در نزدیکی هم، مواد ژلانیتی ترکیبات شیمیایی خاصی انجام داده و شروع به سفت شدن می‌کنند. قسمت‌هایی که در معرض نور نبوده‌اند، واکنشی نداده و پس از اتمام این مرحله، شسته می‌شوند تا رنگ آن‌ها به لایه بعدی که هدیه تبلیغاتی است، منتقل شود. در این مرحله به کمک یک کاردک رنگ‌ها را هم سطح هدیه کرده تا کیفیت بالایی داشته باشند و طرح حالت خاص خود را حفظ نماید. سرعت چاپ این روش به نسبت سایر روش‌ها پایین‌تر بوده و برای هدایای مانند ساک تبلیغاتی یا تقویم مناسب است.
  • چاپ لیزر: این روش عملکردی متفاوت نسبت به سایر روش‌ها داشته و به جای قرار دادن رنگ بر روی هدیه، قسمتی از بافت هدیه را جدا می‌سازند. چاپ لیزر برای هدایای چوبی و خاص بهترین گزینه است و با تفکیک بافت هدیه و جدا کردن آن‌ها طرح مورد نظر کارفرما را بر روی هدیه حک می‌کند.
  • چاپ فلت بد: چاپ فلت بد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین انواع روش‌های چاپ بر روی هدیه تبلیغاتی دانست که برای انواع تی‌شرت، گارد گوشی همراه، ماگ تبلیغاتی، کاشی، وسایل چوبی و چرمی و … مناسب خواهد بود. جوهر استفاده شده در چاپ فلت بد با اشعه فرابنفش سازگار بوده و همین امر سبب می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، جوهر قرار گرفته بر روی هدیه خشک شود. عملیات چاپ طرح بر روی وسیله و خشک کردن آن، کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد که نشان دهنده سرعت بالای روش چاپ فلت بد است. جوهرهای عادی در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش، حالت خود را از دست داده و بر روی طرح هدیه حرکت می‌کنند اما جوهر بکار رفته در دستگاه چاپ فلت بد، مقاومت بالایی در برابر اشعه فرابنفش داشته و با تابش همین اشعه، رنگ‌ها خشک می‌شوند. از جمله مزایای روش چاپ فلت بد می‌توان به سرعت بالا، کیفیت عالی طرح خروجی، طول عمر زیاد رنگ‌های نقش بسته بر روی طرح، صرفه جویی در هزینه‌ها و … اشاره کرد.
  • چاپ تامپو : روش چاپ تامپو یا چاپ پدپرینت شباهت‌های زیادی به چاچ سیلک داشته و از آن برای چاپ کردن طرح تبلیغاتی بر روی هدایای کوچکی مانند خودکار، ماشین حساب، جاکلیدی و … استفاده می‌شود. کیفیت چاپ این روش بسیار بالا بوده و برای وسایلی با اندازه کوچک و متوسط مناسب خواهد بود.
  • چاپ سابلیمیشن: اگر هدیه تبلیغاتی شما پارچه‌ای است، می‌توانید از روش چاپ سابلیمیشن برای حک کردن طرح خود کمک بگیرید. تصاویر حک شده توسط چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه، کیفیت بسیار بالایی داشته و تا سال‌ها وضوح رنگ‌های چاپ شده بر روی جسم حفظ خواهد شد. کیفیت چاپی این روش به حدی بالا است که حتی اگر هدیه تبلیغاتی بارها و بارها مورد شست و شو قرار گیرد، باز هم از کیفیت رنگ‌های نقش بسته بر روی آن کاسته نخواهد شد. البته چاپ سابلیمیشن تنها مختص به پارچه نیست و می‌توان برای هدایای تبلیغاتی مانند قاب گوشی، کیف پول، جاکلیدی، ماگ، خودکار و … هم از آن استفاده کرد اما بهترین گزینه برای پارچه و تی‌شرت، این روش چاپ خواهد بود.
  • طلاکوبی: برای چاپ لوگو بر روی کیف محافظ عابربانک، سر رسیدهای چرمی و سطوح چرمی از روش طلاکوبی استفاده می‌کنند تا هدیه تبلیغاتی جلوهای خاص و منحصربفرد پیدا کند. روش چاپ دیگری به نام داغکوب هم وجود دارد که مشابه طلاکوبی است اما در آن از ورق طلا استفاده نمی‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا