آموزش صنعتیاطلاعات صنعت

نکات مهم در خرید دریل شارژی با قیمت اقتصادی

گاهی اوقات نیازی به خرید دریل‌های صنعتی و گرانقیمت نیست و با پول کمتر می‌توانید یک دریل مناسب برای کارهای سبک خریداری کنید. اگر می‌خواهید برای انجام برخی از کارهای خانگی مثل نصب وسایل خانه روی دیوار، کاشی و سرامیک، از دریل استفاده کنید، به دستگاهی نیاز دارید که سبک‌تر و ارزان‌تر باشد. زیرا قرار نیست با این دریل کارهای زیاد سنگین انجام دهید و نباید به سراغ محصولات گران قیمت بروید. اما چطور می‌توان یک دریل ارزان قیمت خرید؟ باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ با ما همراه شوید تا به شما پاسخ دهیم.

توجه به قدرت دریل

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید دریل شارژی ارزان توجه به قدرت دستگاه است. دریل‌های شارژی به باطری‌هایی با قدرت 25 تا 100 وات نیاز دارند. هر چقدر هزینه بیشتری کنید، می‌توانید دریل قدرتمندتری خریداری کنید. اما برای تهیه یک دریل ارزان شارژی نیازی به انتخاب قدرتمندترین دستگاه‌ نیست. فراموش نکنید قدرت این درست‌ها برحسب ولتاژ مشخص می‌شود.

خرید دریل چکشی شارژی

دریل‌های شارژی چندین نوع هستند که یکی از آن‌ها به صورت ضربه‌ای یا چکشی عمل می‌کند. به این صورت که دو حالت چرخشی و ضربه‌ای دارند و از آن‌ها برای جاهای سخت و مقاوم مثل فولاد و بتن استفاده می‌شود. اما نوع دیگری از دریل‌ها به شکل ساده و فقط با حالت چرخشی هستند. از این دریل‌ها می‌توانید برای جاهایی مثل چوب، پلاستیک‌های فشرده و مصالح ساختمانی مثل گچ و MDF استفاده کنید.

اگر به دنبال دریل ارزان هستید، بهتر است نوع ساده را انتخاب کنید. اگرچه دریل‌های شارژی چکشی برای جاهای سفت و سخت مناسب‌تر است.

شکل ظاهری دریل‌های شارژی

از دیگر نکاتی که برای تهیه این دستگاه باید به آن توجه داشته باشید، شکل ظاهری آنست. به این صورت که باید دسته آن به طرزی طراحی شده باشد که اگر آن را به مدت طولانی در دست گرفتید، فشار زیادی را ایجاد نکند و باعث خستگی حین کار نشود. همیشه دریل‌های خوب ارگونومی طراحی می‌شوند تا باعث راحتی در حین کار شوند. فراموش نکنید اگر از کار کردن زیاد با دریل شارژی خسته شوید، نتیجه کار آن طور که انتظار دارید، پیش نمی‌رود و ناراضی خواهید بود. پس در مورد ظاهر دریل باید حساسیت به خرج دهید و یک دستگاه مناسب را خریداری کنید.

دسته دریل به دو شکل تفنگی و T شکل است. دریل‌های T شکل دارای یک دسته در مرکز هستند که وزن دو قسمت در دسته توزیع می‌شود و اگر مجبور باشید به مدت طولانی از دریل استفاده کنید، خسته نمی‌شوید.

اما دریل‌های تفنگی ساختاری شبیه به تفنگ دارند که دسته در انتهای دستگاه قرار می‌گیرد. کار کردن با این دریل‌ها در ابتدا راحت است و همین که مجبور باشید برای مدت طولانی‌تری از دستگاه استفاده کنید، خسته می‌شوید.

توجه به کلاچ دریل
توجه به کلاچ دریل

توجه به کلاچ دریل

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع دریل بخش کلاچ است که با آن می‌توانید سطح مقاومت برای نیرویی را که از دریل وارد می‌شود، تنظیم کنید. وقتی نیرو به سطح مورد نظر می‌رسد، کلاچ آزاد می‌شود تا از وارد کردن نیروی اضافه به پیچ جلوگیری شود. در نتیجه از هرز شدن پیچ‌ها و یا خراب شدن سوراخ سطح جلوگیری می‌کند.

به عبارت دیگر، وقتی شما بتوانید کلاچ را به اندازه نیروی مورد نیاز تنظیم کنید، از رد شدن پیچ و یا شکستن آن در اثر نیروی بیش از حد جلوگیری می‌شود. همچنین این قطعه از داغ شدن موتور دستگاه به دلیل مقاومت فیزیکی بیش از حد، جلوگیری می‌کند.

توجه به قیمت دریل شارژی

نکته‌ بسیار مهمی که بسیاری از مصرف‌کنندگان دریل به آن توجه دارند، قیمت دستگاه است. دریل‌های شارژی ارزان قیمت بیشتر برای کارهای خانگی و سبک کاربرد دارند و اگر شما بخواهید از این دستگاه در کارگاه استفاده کنید، لازم است تا یک دریل گران و قدرتمند بخرید. زیرا دریل‌های سبک و ارزان قادر نیستند کارهایی را که در صنایع و کارگاه‌ها لازم است، انجام دهند. از سوی دیگر فشار زیاد روی دریل ارزان باعث خراب شدن دستگاه می‌شود.

از سوی دیگر عوامل زیادی روی قیمت دریل شارژی تاثیر دارد که از جمله باید به مارک، چکشی یا غیرچکشی بودن و میزان توان باطری آن اشاره کنیم. یک عامل مهم دیگر، فروشگاهی است که دریل را از آنجا خریداری می‌کنید.

توجه به امکانات جانبی دریل شارژی
توجه به امکانات جانبی دریل شارژی

توجه به امکانات جانبی دریل شارژی

آیا فکر می‌کنید دریل شارژی فقط شامل یک دستگاه به همراه باطری است؟ در حالی که این دستگاه با ابزارهای کمکی دیگر شامل باطری اضافه، کیف، چراغ‌های LED، کلاه و دسته کمکی عرضه می‌شود. تعداد لوازم جانبی به برند سازنده دریل بستگی دارد. در ابزار بیات همیشه بهترین برندها برای عرضه این دستگاه انتخاب می‌شود و تمامی لوازم و امکانات جانبی برای کار کردن با دریل در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر اگر قصد خرید اینترنتی این محصول را داشته باشید، باید زمان خرید، اطلاعات و توضیحات کامل محصول را در فروشگاه مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

توجه به برند سازنده دریل

در بازار ایران برندهای داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که انواع دریل را عرضه می‌کنند. تنوع محصول و برند اگرچه دست مصرف‌کنندگان برای خرید بهترین دریل را باز می‌گذارد، اما از سوی دیگر انتخاب را برای آن‌ها کمی دشوار می‌کند. از جمله بهترین برندهایی که در حال حاضر دریل شارژی باکیفیت و اقتصادی را تولید می‌کنند می‌توان به بوش، رونیکس، دیوالت، ماکیتا، توسن، آاگ، میلواکی، ادون و کرون اشاره کنیم.

بهترین مارک دریل شارژی از نظر مصرف‌کنندگان به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر کدام از آن‌ها یک برند خاص را پیشنهاد می‌دهند. به طور کلی کیفیت ساخت، تجهیزات جانبی، قیمت نهایی، قدرت موتور و کیفیت قطعات و بدنه از جمله عوامل مهم برای ارزیابی دریل‌های شارژی است.

توجه به امکانات جانبی دریل شارژی

در آخر

دریل به عنوان محصولی پر کاربرد در صنایع مختلف و در کارهای تاسیساتی ساختمان‌هاست. از آنجا که برای انجام برخی از کارها نیازی به خرید یک دریل گران و قدرتمند نیست (مثل نصب کابینت، نصب وسایل خانه روی دیوار و …) می‌توان از دریل‌های ارزان‌تری را تهیه کرد. دریل شارژی انواع مختلفی دارد که در این مطلب تلاش کردیم شما را با نکاتی برای تهیه یک دستگاه ارزان و با قیمت اقتصادی آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا