آموزش صنعتیاستارتاپ

راجع به قیمت اتصالات پلی اتیلن، چه می‌دانید؟

در کنار کیفیت اتصالات پلی اتیلن خریداری‌شده توسط مشتریان، بدون شک، فاکتور قیمت اتصالات پلی اتیلن هم، حائز اهمیت است.

به بیان دیگر، اگر محصول تولید‌شده در کارخانه، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد، اما قیمت آن بسیار گزاف باشد؛ ارزش چندانی ندارد. چون اولاً مشتریان کمی، قدرت خرید آن اتصالات را خواهند داشت و ثانیاً، آن تعداد اندک هم، در مدت زمان کوتاهی، تولیدکننده منصف‌تری را با همین کیفیت، پیدا می‌کنند.

یا در طرف مقابل، چنانچه مشتری بتواند اتصالات پلی اتیلن مد‌نظرش را با یک قیمت پایین خریداری کند، در حالی که اصلاً کیفیت ندارد؛ مطمئناً خیلی سریع با شرکت مربوطه قطع ارتباط کرده و به دنبال تولیدکننده معتبری که محصولات با کیفیت تولید می‌کند، خواهد رفت. چرا که کیفیت اتصالات پروژه، تضمین‌کننده موفقیت طولانی‌مدت پروژه خواهد بود.

پس، 2 فاکتور کیفیت و قیمت اتصالات پلی اتیلن ، موارد غیر قابل انکار هر پروژه پلی اتیلنی به شمار می‌آیند.

انواع اتصالات پلی اتیلن که می‌خواهیم به بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن‌ها بپردازیم، عبارتند از: اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی، اتصالات پلی اتیلن تزریقی، اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن، اتصالات پلی اتیلن پیچی و … .

 

راجع به قیمت اتصالات پلی اتیلن، چه می‌دانید؟
قیمت اتصالات پلی اتیلن

قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی

با توجه به اینکه، این اتصالات با استفاده از لوله پلی اتیلن ساخته می شوند، پس قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و برنچی، وابسته به قیمت لوله پلی اتیلن خواهد بود.

از آنجا که لوله پلی اتیلن هم، با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100، (که از بازار بورس خریداری شده و قیمت آن به شدت نوسان دارد)، تولید می‌شود؛ در نهایت، قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی هم، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، دستگاه‌های به کاررفته برای فرآیند جوشکاری، باید همگی مجهز و کالیبره باشند تا بتوان عملیات جوشکاری را به بهترین شکل ممکن انجام داد. همین موضوع هم هزینه‌های خاص خودش را برای شرکت، در پی خواهد داشت.

همچنین، فردی که قرار است جوشکاری لوله‌ها را انجام دهد، باید بسیار باتجربه و ماهر باشد تا بتواند یک جوش تمیز و بدون نقص، تحویل دهد. برای استخدام جوشکار با چنین ویژگی‌هایی، باید هزینه کرد.

پس متوجه شدیم که روند تولید اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی اصلاً کم هزینه نیست و به خاطر کیفیتی که این اتصالات دارند، بعد از اتصالات الکتروفیوژن، بالاترین قیمت اتصالات پلی اتیلن را به خود اختصاص داده‌اند.

البته لازم است بدانید که قیمت اتصالات پلی اتیلن برنچی، به مراتب از اتصالات پلی اتیلن دست ساز بهتر بوده و در عین حال، پارامترهای مثبت بیشتری را ارائه می‌دهند.

قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

راجع به قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، فاکتورهای زیادی می‌تواند تأثیرگذار باشد. اولین آیتم، قالب‌های فولادی است که برای هر نوع اتصال و هر سایز و فشار کاری به صورت جداگانه باید آماده شود. همان‌طور که می دانیم تهیه این قالب‌های فولادی، بسیار هزینه‌بر بوده و فشار مالی زیادی را برای شرکت به وجود می‌آورد.

علاوه‌بر هزینه‌های بالای قالب‌های فولادی، دستگاه‌های تزریق پلاستیک هم، گران‌قیمت هستند و چون باید آن‌ها را از کشورهای خارجی وارد کرد، هزینه‌های هنگفتی را به شرکت تحمیل می‌کنند.

فارغ از هزینه‌های قالب و دستگاه تزریق، خرید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین هم، از بازار بورس، با نوسانات زیادی که در این بازار وجود دارد، هزینه‌های خاص خودش را دارد.

در کنار همه این‌ها، از آنجا که فرآیند تولید اتصالات پلی اتیلن تزریقی بسیار پیچیده است، تولیدکننده‌ها، ملزم به استخدام یک اپراتور حاذق و متبحر هستند؛ در غیر این صورت، باید هر روز با ضایعات زیادی در خط تولید مواجه شوند.

همه این عوامل، دست به دست هم می‌دهند تا موجب شود که قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی را بالا ببرد، اما از آنجا که سایز اتصالات تزریقی در مقایسه با اتصالات دست ساز مشابه کوچکتر است، و در خط تولید این اتصالات، این امکان وجود دارد که تولیدشان در تیراژ بالا انجام شود؛ قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، در نهایت، نسبت به قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی، پایین‌تر بوده و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

راجع به قیمت اتصالات پلی اتیلن، چه می‌دانید؟
قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی

علی رغم اینکه اتصالات پلی اتیلن پیچی در سایزهای پایین تولید می‌شوند و بالاترین سایز آن‌ها، 125 میلیمتر است، اما اصلاً ارزان‌قیمت نیستند. اتفاقاً لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی، لیست پرهزینه‌ای است و این تصور اشتباه است که فکر کنیم چون در سایزهای بالا تولید نمی‌شوند، پس حتماً قیمت پایینی دارند.

قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

فرآیند تولید اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن، مانند اتصالات تزریقی بوده و با استفاده از قالب‌های فولادی، دستگاه تزریق پلاستیک و مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100 تولید می‌شود.

در کنار این موارد، المنت های لازم هم، باید داخل اتصالات الکتروفیوژن، جایگذاری شوند. علاوه‌براین، این اتصالات باید تأییدیه IGS را دریافت کنند.

از طرفی، اتصالات الکتروفیوژن، سابق بر این، فقط تا سایز 400 میلیمتر در ایران تولید می‌شدند؛ اما به تازگی، امکان تولید این اتصالات تا سایز 630 میلیمتر در ایران فراهم شده است.

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، منطقی است که قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن، نسبت به سایر اتصالات پلی اتیلن بالاتر باشد.

راجع به قیمت اتصالات پلی اتیلن، چه می‌دانید؟
قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا در حد توانمان، مشتریان عزیز را درباره جزئیات قیمت اتصالات پلی اتیلن مطلع کنیم، تا این عزیزان بتوانند برای تأمین نیازهای پروژه خود، انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشند. لطفاً در صورت تمایل به خرید اتصالات پلی اتیلن مختلف، از طریق پل ارتباطی 021-22378764، با همکاران ما در شرکت آبان بسپار پارسیان، تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا